Ik zie het he-le-maal zitten!
In 1968 werd deze auto voor het eerst in Geneve getoond… Dit jaar voor het eerst op de Nederlandse AutoRAI:
Het is een DAF!
Copy paste Autoweek:
Eindelijk staat de Daf Siluro op de AutoRAI. In 1968 stond de auto op de Autosalon van Genève, maar van een Nederlands showdebuut is het nooit gekomen. Volgende week is het dan zo ver.
De Daf Siluro werd door de Italiaanse carrosseriebouwer Michelotti gebouwd op basis van een Daf 55. Het prototype was een trendsetter omdat het een van de eerste auto´s was met een wigvorm; de voorkant begint laag en de achterzijde loopt hoog op. Michelotti is bij Daf onder meer verantwoordelijk geweest voor de ontwerpen van de Daf 44 en 55.
De Siluro is op de RAI te zien op de stand van de Daf Club Nederland die op de beurs het 25-jarig bestaan viert. De Siluro, wat Italiaans is voor Torpedo, is alleen in 1968 tentoongesteld op de Autosalon van Genève. Daarna is de auto in bezit gebleven van Michelotti. Na zijn overlijden heeft diens zoon de auto als aandenken gehouden. Na lange tijd is de auto in deplorabele staat verkocht aan een Duitse handelaar die de auto meteen aan het Dafmuseum heeft aangeboden.
Daarop is de restauratie begonnen. Dat project heeft jaren geduurd. Nu is de auto, 37 jaar na het debuut in Genève, klaar voor de AutoRAI.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er loopt hier ook al een draadje over op FOK!, is inderdaad een erg mooi karretje. Jammer dat er niet meer technische details over beschikbaar zijn. (ik kon het in ieder geval niet vinden…)
Mooi karretje, ik zou nooit geraden hebben dat dit flitsende autootje een Daf was
Zijn die stoelen nou zo diep of lijkt dat zo op de foto?
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik was gisteravond op de rai..
ik heb wat citroen-forum kaartjes onder de ruitenwissers gedaan op de citroen stand die waren op een gegeven moment allemaal weer weg, dus die zijn vast door liefhebbers meegenomen.
anouk van vliet was er niet want die wilde ik nog wel eens spreken over een link op de citroen nl site.. en als sponser zie ik ze ook wel zitten
verder heb ik gezellig met de dames van formule 1 wat abo’s verkocht voor dat blad.. dat was wel het minste wat ik kon doen in ruil voor het gratis bier.
erik wijngaarden schreef:ik was gisteravond op de rai..
ik heb wat citroen-forum kaartjes onder de ruitenwissers gedaan op de citroen stand die waren op een gegeven moment allemaal weer weg, dus die zijn vast door liefhebbers meegenomen.anouk van vliet was er niet want die wilde ik nog wel eens spreken over een link op de citroen nl site.. en als sponser zie ik ze ook wel zitten
verder heb ik gezellig met de dames van formule 1 wat abo’s verkocht voor dat blad.. dat was wel het minste wat ik kon doen in ruil voor het gratis bier.
Ging je voor het bier of voor de dames ? :love1
- ID/DS D-Super
bier, maar hoe meer bier erin ging, hoe leuker de dames werden ops:
erik wijngaarden schreef:bier, maar hoe meer bier erin ging, hoe leuker de dames werden ops:
hahahaha duidelijk ! onze rokkenjager
erik wijngaarden schreef:bier, maar hoe meer bier erin ging, hoe leuker de dames werden ops:
*zware stem: Hoi lekker ding*
Hahahaha
Of “lallo lekl dling ”
*proest!*
Schijt aan originaliteit.
- ID/DS D-Super
http://213.19.146.241/FotoTool/formule1/d8/default.asp?photoid=515
ops: ops:
echt enorm charmante foto ! was al wat later op de avond