Doppen kan je zo nieuw bestellen. Ik dacht 5 euro per stuk. Heb er hier ook nog een paar op voorraad liggen…
Xsara Coupe
ik krijg net berichtje van de verkoper
Volgens hem kosten nieuwe 8,85 ex per stuk…
mmm, vraagprijs 275 + 42 euro voor dopjes. ws dan ook nog een rondje stralen en spuiten… gaat toch best een prijzig grapje worden…
Dan is er ook nog een setje toiles met nieuwe winterbanden (?) die 750 vraagt. De velgen zijn dan wel al gestraald en gespoten en compleet….
Allemaak best nog een hoop euries..
Stralen en spuiten is natuurlijk heel mooi, maar met wat huisvlijt en wat velletjes schuur/polijstpapier krijg je de velgen al heel erg netjes. Zeker Etoiles zijn heel eenvoudig zelf te spuiten met een goed resultaat. Neem een avondje de tijd per velg en gun de lak tijd om uit te harden. Bandjes verwijderen en later weer terugplaatsen en balanceren kan je bij veel adressen heel voordelig laten doen (de bekende nettoprijzen )
Voordeel: Je gebruikt ook je reservewiel nog eens als je het velg voor velg doet
Dan is het al een stuk interessanter.
GrtZ
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Hans01 schreef:Stralen en spuiten is natuurlijk heel mooi, maar met wat huisvlijt en wat velletjes schuur/polijstpapier krijg je de velgen al heel erg netjes. Zeker Etoiles zijn heel eenvoudig zelf te spuiten met een goed resultaat. Neem een avondje de tijd per velg en gun de lak tijd om uit te harden. Bandjes verwijderen en later weer terugplaatsen en balanceren kan je bij veel adressen heel voordelig laten doen (de bekende nettoprijzen )
Voordeel: Je gebruikt ook je reservewiel nog eens als je het velg voor velg doet
Dan is het al een stuk interessanter.GrtZ
Hans
Zijn daar al plaatjes van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. De mijnen zien er ansich niet zo gek uit, maar hebben wel heir en daar bladerende coating etc. Zou niet gek zijn, zo’n poetsbeurt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
DigiDaan schreef:Blooper1963 schreef:Weet ik ni! ik krijg ze mee van de dealer,en zal het aandachtig bestuderen,maar het zou moeten lukken! ET waarde scheelt maar 2 mm,en er zitten standaard 225 banden op!
Nu weet ik ni wat de maximale breedte voor een XM bedraagt???Ik verwacht dat de C6 velgen een breedte van 7 of 7,5J hebben, tegen 6J voor de XM velgen. Dit zou weldegelijk invloed hebben op de ET die je nodig hebt om de boel passend te krijgen.
Een goede velgenspecialist zou je daar zeker mee verder kunnen helpen.
Dit is een misvatting, die vooral onder “tuners” z’n rondgang doet. ET is altijd hetzelfde voor een auto, je mag hier niet vanaf wijken om een brede band passend te maken.
Hier komt nog bij dat HP Citroëns extreem gevoelig zijn voor afwijkingen in alles wat sporing aantast.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Welek banden maat hoort er nu eigelijk onder een xm?
Zelf rij ik nu op Michelin Primacy Alpin PA3 195/65 R15 91H winterbandjes en de zelfde maat zat er in energy vorm onder. Als de zomerbandjes weer moeten komen komt er weer nieuw 15"rubber onder.
Hierbij zat ik dan te denken aan 205/60/15. Ik lees in dit draadje echter dat er ook 215 onder gestopt wordt ?
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoera, voor weinig een setje Etoiles aangeboden gekregen van mede-forummer XMTurboCT, ga ze 2 januari ophalen. (Dank, dank!) Moeten nog wel in orde gemaakt worden en er ontbreekt een naafdopje (Xsara Coupe, je hebt PB…). Ben benieuwd, is vast nog wel iets van te maken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mooi, Freek. Ik ben benieuwd.
Mulder schreef:Hoera, voor weinig een setje Etoiles aangeboden gekregen van mede-forummer XMTurboCT, ga ze 2 januari ophalen. (Dank, dank!) Moeten nog wel in orde gemaakt worden en er ontbreekt een naafdopje (Xsara Coupe, je hebt PB…). Ben benieuwd, is vast nog wel iets van te maken.
Je hebt weer pb terug Gewoon even bij de dealer halen voor 5 of 6 euro. Das het makkelijkst en ws nog goedkoper dan opsturen ook
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gaan we doen! Iemand nog een goed adresje voor stralen en spuiten in de omgeving Nijmegen…? Of iemand goede ervaringen met de velgendokter in Uden?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Als je een adres te weten komt, wil ik het ook graag hebben, voor mijn 4 lelijk geworden Speedlines.
ik heb erg goed ervaringen in Nijkerk met stralen en coaten. Spuiten doen ze overigens ook.
kan ff hun eigen site niet vinden. Prijzen zijn prima. ik was voor 16” tegen de 200 kwijt. 15"is goedkoper.
Advies… wel ff zelf heel duidelijk aangeven wat wel en niet gecoat moet worden en wat je uiteindelijk wilt hebben.
Mulder schreef:Punt is nl.: Ik zie (als ik ze al tegenkom, de erg dure - maar wel erg mooie - set op MP is zo’n beetje de enige die aangeboden wordt) alleen Etoiles met dop in het midden aangeboden. Volgens de website van de XM club werden in de laatste twee bouwjaren van de XM Etoiles geleverd zonder die dop (nooit gezien dus een foto is welkom…) en in een vlaag van originaliteitsdrift wil ik nu Etoiles die bij het bouwjaar van mijn XM horen (1999). Tsja…
Dat kan ik wel beamen: één van de wijzigingen in de laatste modeljaren is dat de Etoiles voorzien zijn van een vast centerstuk. Wat echter veel belangrijker is, is dat de diepte van de bougaten óók aangepast is, en dus de velgbouten anders van lengte zijn. Ik dacht (maar zou het even moeten nakijken) dat het laatste type velgbout korter is.
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah, dus dan moet ik nog op zoek naar bijpassende bouten omdat die van de stalen wielen van mijn 99’er XM dus niet zullen passen? Nou ja, die zijn ongetwijfeld makkelijker te vinden dan de Etoiles zelf…
@gompy: is er een vast ‘recept’voor Etoiles? Allen blanke lak/coating of ook een kleurtje? Kleurnummer o.i.d.? Het duurt allemaal nog even, ik verwacht die dingen er niet voor februari onder te hebben, maar dan weet ik het maar vast. Bedankt voor de tip, al is Nijkerk niet naast de deur. Als ik een goed adres in mijn omgeving vind, scheelt het weer een flinke rit (en kosten). Maar altijd goed om te weten. Ze zijn wel lekker vlot in ieder geval. Geen afspraak nodig en de volgende dag klaar, website: klik
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Bijgaand 2 foto’s van mijn Speedlines.
Werk: Goed schuren, vooral in de hoekies, dan na ontvetten in de primer spuiten en na drogen velgenlak erover, nagenoeg direct gevolgd door de blanke lak. Geeft voor hooguit 4 tientjes voor 4 velgen een behoorlijk goed resultaat.
Neem wel een avond de tijd per velg, die vervelende voorbereiding (schuren, ontvetten en stofvrij maken) is het belangrijkste, en laat de velg bv een weekje liggen om goed uit te harden voordat de band er weer omheen gaat.
Foto’s zijn geflitst, resultaat bij daglicht is mooier, maar het voor de overdagfoto nog geen tijd gehad
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8