6 van de 20
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
zx 16v
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 16 december 2007 11:48 PM
  [ # 76 ]

Ik kan geen filmpje voor je maken ivm dat mijn systeem nog niet functioneert Sad  Beide vacuumpotjes zijn lek helaas.Ik heb beide kleppen eerst ff vast gezet in open stand.Het enigste verschil wat ik merk is vermogen verlies en wat schokken tussen de 2en 3000 toeren in de 2e en 3e versnelling.Volgende week gaat de auto naar de garage voor 2 nieuwe vacuumpotjes Very Happy .Dus mischien kan je het op de nieuwjaarsmeeting in Berlikum bekijken wat het verschil is tussen de jouwe en mijne Wink

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 17 december 2007 09:46 PM
  [ # 77 ]
Douwe schreef:

Ik heb even een filmpje gemaakt van de huidige werking van mij acav systeem.

http://www.youtube.com/watch?v=XZ1saeKjHok

Het is te zien dat mijn systeem meteen wordt open getrokken en ook open blijft staan totdat hij in de begrenzer gaat, dan komt het stokje pas weer terug.

Volgens mij is dat bij andere 16v’s anders. Bij mijn vorige sowieso wel. Heeft er iemand een filmpje van een goed werkend systeem of weet iemand wat er fout zou kunnen zijn in mijn systeem?

He,
Bij mij werkt het net zo als bij jou!
Hoop niet dat ik nu ook de sjaak ben Very Happy

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 17 december 2007 09:51 PM
  [ # 78 ]

Nee, het schijnt goed te werken op deze manier. Dus zijn we beide weer gerustgesteld.

Alhoewel ik eigenlijk had gehoopt dat het niet juist werkte, ik vind nog altijd de kracht van zo’n 16v tegenvallen.

kwam laatst toevallig een andere 16v tegen, deze liep ik wel heeeeel ligt op uit, was te verwaarlozen, maar bij hem werkte het systeem dus niet.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 17 december 2007 09:54 PM
  [ # 79 ]
Douwe schreef:

Nee, het schijnt goed te werken op deze manier. Dus zijn we beide weer gerustgesteld.

Alhoewel ik eigenlijk had gehoopt dat het niet juist werkte, ik vind nog altijd de kracht van zo’n 16v tegenvallen.

kwam laatst toevallig een andere 16v tegen, deze liep ik wel heeeeel ligt op uit, was te verwaarlozen, maar bij hem werkte het systeem dus niet.

Ach, dat kan vele oorzaken hebben. Wellicht reed hij wel op een lege tank, had ie geen reserveband aanboord, of medepassagier, waren de banden zachter als de jouwe, of juist harder (dat eerder;)), luchtfilter, ander uitlaat systeem, minder vuile nozzle’s, benzinefilter, ach pfff.

Niet te moeilijk over doen. Zo lang je die GSI/GTI’s maar voor blijft.Very HappyVery Happy

Nou je hebt me weer gerust gesteld Razz

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 17 december 2007 10:24 PM
  [ # 80 ]

woei, dat klinkt goed, zo’n 16 kleppertje, stukken beter als een 1.4 Laughing

(dr rijd hier in de buurt volgens mij helemaal geen rond, zie er echt nooit een :S)

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 17 december 2007 10:26 PM
  [ # 81 ]
The Hans Identity schreef:

woei, dat klinkt goed, zo’n 16 kleppertje, stukken beter als een 1.4 Laughing

(dr rijd hier in de buurt volgens mij helemaal geen rond, zie er echt nooit een :S)

Je ziet ze zelden, omdat ze zo hard rijden Wink

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 17 december 2007 11:58 PM
  [ # 82 ]
majestic3jay schreef:
The Hans Identity schreef:

woei, dat klinkt goed, zo’n 16 kleppertje, stukken beter als een 1.4 Laughing

(dr rijd hier in de buurt volgens mij helemaal geen rond, zie er echt nooit een :S)

Je ziet ze zelden, omdat ze zo hard rijden Wink

neuj, want zo hard rijden ze hier in de buurt niet, en ik tik ook regelmatig de 140 aan, erg veel harder kan je hier niet op de snelwegen omdat het daar een stukkie te druk voor is :X

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 18 december 2007 12:28 AM
  [ # 83 ]

en zo snel is de zx nou ook weer niet. vergelijkbare auto’s van andere merken zijn sneller, escort, astra, civic. Echter op het circuit is de zx de fijnere auto omdattie nogal strak door de bocht gaat.

Maar kwa snelheid een tegenvaller zo’n zx 16v. maarja de wegligging maakt dan dus weer veel goed.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 december 2007 10:27 PM
  [ # 84 ]
PvanD schreef:

Escortjes, Civics en zéker Astma’s moeten toch wel van goeie huizen komen, de meeste gan toch echt huilend terug naar mamma.  Twisted Evil Of dat aan mijn auto, hun auto of rijvaardigheid ligt, weet ik ook niet…

Op sprint mogen sommige van die dingen dan sneller zijn, maar verder vaak niet (en daarnaast: hoeveel van die gebakkies zijn niet aan alle kanten “geholpen”???).


Idd heb meestal geen probleem met dat soort auto’s.
Deze week nog zo’n civicje met brompot en picknicktafel achterop eruitgetrokken Twisted Evil .De zeer jonge man in kwestie keek alleen wat beteuterd en vol ongeloof Shocked .Maar dan ben ik van mening dat je toch wat pktjes mist.Ik weet wel dat als je bijv met meerdere personen in de auto zit dan heeft ie idd moeite met optrekken.En nu mijn vacuumpotjes lek zijn mist de auto ook pk,en vooral met optrekken.

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 december 2007 02:33 PM
  [ # 85 ]

vant weekend had ik even een keer haast. Blijkt dat mijn wagen op top moeite heeft om boven de 180 te komen. In z’n 4e versnelling heeft hij het al zwaar en de 5 is bijna een overdrive geworden Razz

Die kat van mij mag wel enorm verstopt zitten ofzo Confused

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 25 december 2007 02:56 PM
  [ # 86 ]

hee douwe kijk wel uit om met een vertopte kat hard te rijden dat kan je je blok kosten een kennis van me heeft dat nl ook gehad.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 december 2007 03:36 PM
  [ # 87 ]

Bedankt voor de tip! ... zodra ik er apk op heb gaat de katvervanger er weer onder.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 25 december 2007 06:34 PM
  [ # 88 ]

Is niet mijn ervaring…
Golf 3 GTI 16V liet ik makkelijk achter mij en een Astra GSI 16V begint na de 190 terug te kruipen. 8 kleppers hoeven het sowieso niet te proberen. Ook heb ik twee van mijn 16V’s probleemloos over de 220 teller gehad…

Douwe schreef:

en zo snel is de zx nou ook weer niet. vergelijkbare auto’s van andere merken zijn sneller, escort, astra, civic. Echter op het circuit is de zx de fijnere auto omdattie nogal strak door de bocht gaat.

Maar kwa snelheid een tegenvaller zo’n zx 16v. maarja de wegligging maakt dan dus weer veel goed.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 december 2007 06:57 PM
  [ # 89 ]

Ik heb hier een tijdschrift uit 1992 waarin de auto’s worden getest en waarin ook nadrukkelijk wordt gezegt dat de snelheid van een zx 16v tegenvalt. Maar daar staat ook in dat de handeling van de zx uitmuntend is, 3 van de 5 testers kiezen dan ook de zx als hun favoriet

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 26 december 2007 12:06 PM
  [ # 90 ]

Afgelopen maandag heb ik nieuwe vacuumpompjes er op gekregen.Maar wat een verschil in vermogen.Hij pakt onderin lekker op en drukt in 1 keer goed door zijn toeren.Gisteren ff op een stille weg geprobeerd.Het zxje drukte in 1 ruk naar de 200 zonder problemen.Mijn monteur zei dat de kat inhoud los ligt dus die gaat na de apk volledig leeg.Dan maar afwachten hoe die dan loopt met een lege kat.

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
 
6 van de 20
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook