Ik heb met mijn XM het volgende probleem: de benzinemeter geeft altijd aan dat de tank leeg is, hij staat altijd op de positie van een lege tank dus, lampje brandt dus enzo. (Ja, een 24V zuipt nu eenmaal veel, idd ja…, maar ik bedoel: heb dit probleem dus ook als de tank vol zit).
Waar kan de oorzaak van dit probleem zitten? Is het iets elektronisch of mechanisch? Zit het misschien in het metertje zelf of in het gebeuren bij de tank zelf? Zoals jullie zien tast ik volledig in het duister…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zekeringen gechecked, Matthijs?
Misschien ligt er een kabeltje los of maakt slecht contact, of de vlotter blijft hangen.
Onder je achterbank zit een rond dekseltje, deze kun je er afhalen en eens koekeloeren of je zo wat opvalt, beetje rommelen aan de kabeltjes als je die zo ziet zitten.
De meedenkende.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Kan natuurlijk ook weer een massaprobleempje zijn. Daar kennen we er zo langzamerhand al genoeg van. Ook de stekkertjes willen weleens onvoldoende contact maken, corrosie en zo, dus even checken.
En anders….misschien een slecht contactje bij het dashboard of een nieuwe vlotter.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Dank Ries. Ik dacht ook al aan zekeringen. Deze zekering zit zeker ook in dat bakje/kastje bij het dashboard? En hoe vind ik de bewuste zekering? Circuleert daarover niet een schemaatje op internet?
Dat ronde dekseltje heb ik wel eens van gehoord, daaronder zit toch de “zender” van de tank richting het dashboard?
Iemand nog een idee? :
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Nog niet, ik wil alle opties tegelijk doen. Ik wil dus even weten hoe dat zit met die zekeringen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Heb je geen instructieboekje?
Daar staat vast een zekeringsschema in.
Jeroen
Hmm, dan moet ik eens ff kijken daarin.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Probleem is dat de auto op 1 km van mijn huis staat. Als ik er dan langs ga, wil ik meerdere relevante opties proberen. Niet slechts 1, en dan weer terug naar de PC om te vragen of iemand nog iets anders weet.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
1 kilometer, tja dat is wel een eind…...........
Zeker met die kou.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mijn TD12 uit 1993 had heel fijn een kabelbreuk net voor de stekker die je klokkenwinkel in gaat. Wiggle-wiggle met de kabel en wel-geen meetstand dus. Uiteindelijk deed ‘ie het 99% van de tijd na ‘m in één positie met duct-tape vastgezet te hebben. Maar hoevaak ik daarvoor dat paneeltje er niet uit heb gehad, ruilpaneeltjes (printplaat achter de klokken) erin, etc. etc.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Hmm, ok, ik zal hier ook rekening mee houden.