Vanmiddag het stangetje vervangen. (25 euro incl btw bij De Graaf) Aan het uiteinde van de tapeindjes zit een 5 mm inbus. Dat zag ik pas nadat ik de oude had losgeslepen. Bij elkaar een half uurtje bezig geweest (inclusief nadenken hoe ik de meedraaiende kogels los kon krijgen). Meteen een proefrit gemaakt, maar het gerammel is nog precies hetzelfde. Ik open een nieuw topic hierover…
Kan een versleten reactiestang ook ervoor zorgen dat je veel trillingen door het stuur in je handen voelt? Heeft mijn bx ook wel last van: trillingen door het stuur. Zitten goede banden en velgen om (zijn eerder vervangen cq. vernieuwd). Draagarmlagers lv zijn vervangen. De bx is uitgelijnd. Waar zou het aan kunnen liggen?
cxbreak schreef:Nou, ik ga eens tellen hoeveel minuten ik (als niet-monteur, zonder brug) met de klus bezig ben. Daarna oordeel ik wel of de prijs normaal is. Dus: wordt vervolgd…
En wat is je oordeel, was de prijs normaal die “Joop 49” heeft moeten betalen :
Totaal aantal Berichten: 311
- C5 2.0i 16v Difference 2
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Bij de dealer koste het stangetje € 61.92 ex. en arbeidsloon € 46.55 ex.
Klanten als jij zien ze graag komen. Ik vind het een beetje naar bedrog ruiken. Ten eerste maakt hij al winst op het onderdeel (minstens 100%), daarna moet je nog een half uur arbeidsloon betalen voor een klus van 10 minuten. Ik denk als je het onderdeel zelf had aangeleverd (iets waar veel garage’s moeite mee hebben… Peter Van der Laan hierover ik breng mijn eigen frieten toch ook niet naar de friture om ze daar te laten bakken?) het arbeidsloon weer verdubbeld was.
Als je een krik hebt doe je het gewoon zelf.
Totaal aantal Berichten: 311
- C5 2.0i 16v Difference 2
Het probleem hier van is dat als leek zijnde, zeker m.b.t. de wielophanging, je nogal huiverig bent voor de “beun"onder de garages.
Is het iets met b.v. balanceren van de velgen kan ik daar nog inkomen om naar een gewone garage te gaan, maar met zoiets als met de ophanging?
Tevens is het heel lastig om te ontdekken welke gewone garage wel te vertrouwen is, tenzij je van vrienden of familie hoort welke garage wel goed is (bij jou in de buurt).