corrigeren na snelheiddrempel o.i.d.
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 18 december 2007 07:11 PM

Als ik met mijn DS over een drempel o.i.d. ga zou naar mijn mening de auto recht moeten blijven tijden het veren (dus linker en rechterkant corrigeren gelijk).

Nu is het mijn mijn auto zo dat de rechterkant meer inzakt dan de linker en zich daarna weer hersteld. (lijkt op het dobberen in een bootje)

Waar zou dit aan kunnen liggen, de bollen zijn naar mijn weten voldoende gevuld.

Ik vermoed zelf de schokdemper in de bol?, dit zou je toch kunnen checken door links en rechts te draaien?. een andere optie wat ik hoorde is waarschijnlijk de stang (ben de naam even kwijt).

Had iemand hier nog een kijk of idee over?.

TkZ, Guy

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2007 07:17 PM
  [ # 1 ]

De vulling van de bol is hierop van invloed. Ook moeten de schokbrekertjes gelijk zijn en de veercylinders even soepel zijn.

Laat je bollen checken bij chyparse en je weet het.

De stabilisator stang heeft hier niets mee te maken want beide wielen veren gelijk in en uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 18 december 2007 07:21 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de snelle reactie ..

de schokbrekertjes zitten toch in de veerbollen?, de veercylinders waar kan ik deze vinden om te controlleren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2007 07:22 PM
  [ # 3 ]

je bollen zitten op de veercylinders geschroefd. Mijn DS heeft een cylinder die iets stugger veert. Aan die kant heb ik de bol laten opboren om de auto recht te laten veren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 18 december 2007 07:28 PM
  [ # 4 ]
bogaard77 schreef:

je bollen zitten op de veercylinders geschroefd. Mijn DS heeft een cylinder die iets stugger veert. Aan die kant heb ik de bol laten opboren om de auto recht te laten veren.

Rest mijn nog een vraag, is de veercilinder met de hand te checken (gevoel) of heb je hier speciaal gereedschap voor nodig aangezien jij je bol heb laten aanpassen zal dit wel zeer naauwkeurig moeten zijn ??

Of kan ik dit totaal plaatje bij Chyparse laten doen dus gas, schokbreker en de veercilinder!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2007 07:32 PM
  [ # 5 ]

Ik ben tot die conclusie gekomen omdat de linkerkant zwaarder inveerde dan de rechterkant. En ja dat kunnen ze allmaal bij Chyparse.

Opboren gaat met tienden van mm!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 18 december 2007 07:37 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Ik ben tot die conclusie gekomen omdat de linkerkant zwaarder inveerde dan de rechterkant. En ja dat kunnen ze allmaal bij Chyparse.

Opboren gaat met tienden van mm!

Word dan toch maar een ritje naar Almere!, weet ik het gelijk voor 100% (ga morgen eerst even rechts met links wisselen om te kijken of dat het probleem naar de andere kant brengt), daarna sowieso Almere even aandoen.

bedankt!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2007 07:38 PM
  [ # 7 ]

succes!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 05 januari 2008 05:47 PM
  [ # 8 ]

Net terug van de sleuteldag in Kuddelstaart, waar ik mijn gelaste veerbal R.V. eruit had gehaald om te laten testen…

In de testbank schoot hij na een keer pompen al direct naar 59 bar, dit scheen niet goed te zijn omdat je hiervoor normaal een paar keer zou moeten pompen conclusie dus veerbol defect (membraam), heb in Kudelstaart een leen veerbol gekregen omdat ik anders het e.e.a. stuk kon rijden doordat de veerbol niets meer opving.

Heb direct terplaatse 2 deelbare bollen besteld voor voor die ik er volgende maand op ga plaatsen.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 januari 2008 02:22 PM
  [ # 9 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:
lupolo schreef:

heb in Kudelstaart een leen veerbol gekregen omdat ik anders het e.e.a. stuk kon rijden doordat de veerbol niets meer opving.

Niet meer rijden? Ik heb in Frankrijk 350 km door moeten tuffen naar de dichtsbijzijnde garage toen mijn bollen aan de voorkant kapot waren gegaan. Maar misschien deden ze nog wel iets…..

Het reed in iedergeval niet erg zweverig meer.

Het probleem wat had kunnen optreden was dat je draagarm te veel te voorduren krijgt, dit was mijn verteld.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 januari 2008 02:28 PM
  [ # 10 ]

Dat klopt. Maar als je niet anders kan en dan voorzichtig over de drempels.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook