5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie)
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 16 december 2004 02:57 PM
  [ # 61 ]

voor de geinteresseerden:

http://www.fmso.de

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 30 december 2004 11:45 PM
  [ # 62 ]

Eergisteren eens geprobeerd. De tank was bijna leeg en ik heb een jerrycan gevuld met twee dozen slaolie (12 flessen van 1 liter per doos) De kan bijgevuld met ongeveer 4 liter petroleum om het zaakje wat vloeibaarder te maken. Even schudden om te mengen en dit heb ik in de tank gegoten.

Toen ik de motor startte kreeg ik (de gebruikelijke) zwarte damp uit de uitlaat, maar de motor bleef gewoon verderdraaien. Omdat ik nog even wegmoest (naar Sint-Truiden) leek dit me de ideale test om te zien hoe de auto zou reageren. Geen problemen gehad. Aangekomen in Sint-Truiden bemerkte ik een lichte oliebollengeur achter de auto…

Na een bezoek van 6 uren ben ik weer huiswaarts gegaan. Na het voorgloeien startte de motor onmiddellijk; ik mag wel zeggen sneller dan met dieselolie het geval was. Terugreis ook zonder problemen.

Vandaag nog even weggeweest; de auto had nu een nacht stilgestaan. Maar zoals verwacht startte de motor weer gewoon vlot. De (gebruikelijke) zwarte rookpluim bleef dit maal echter achterwege. Het experiment gaat dus zeker een vervolg krijgen, al is het maar om de prijs. Slaolie kost 59 cent per liter en petroleum juist 50 cent. Grofweg gezien kan ik dus voltanken voor 50 euro…

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- CX ambulance
Gepost: 06 januari 2005 03:20 PM
  [ # 63 ]

Leuk daffodil, join the smelly club. Er zijn meer en meer mensen die op PPO gaan rijden en die vernuftige tankvulsystemen bedenken om het extra werk wat het met zich mee brengt te reduceren. Ondertussen tuffen we vrolijk door met een mindere belasting voor het milieu en de portomonnee. Dus geinteresseerden, kijk eens op http://www.fmso.de en sla(olie) uw slag. De experimenteerfase Idea is nl. al voorbij, het wiel is reeds uitgevonden. PPO werkt en het ruikt nog lekker ook.

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 januari 2005 02:38 PM
  [ # 64 ]

Wij rijden al geruime tijd met 3 auto’s op PPO. Te weten, BX 19 RD, BX 18TDi
en C15 D. Ik heb thuis een complete tankinstalatie, met een 450 liter tank.
Ik haal de soja-olie bij een bedrijf die het gebruikt voor veevoeder.
Dat kost 0,55 euro per liter. Daar meng ik 30% petroleum doorheen, dit kost
0,81 euro per liter. Het rijdt prima, je moet alleen niet aan de kant worden gezet.

Kijk ook eens op http://www.f27.parsimony.net/forum67032/

Groeten een vervent PPO rijder

Test

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 14 januari 2005 06:01 PM
  [ # 65 ]

Hmmm… toch nog maar eens kijken wat ik nu eigenlijk voor een brandstofpomp aan mijn turbodieseltje heb hangen. Als het een Lucas is waag ik het er niet op, maar anders zal ik er ook eens een kannetje in mikken, de motor schijnt er inwendig lekker schoon van te worden!  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 14 januari 2005 08:39 PM
  [ # 66 ]
Thijsvandebles schreef:

Daar meng ik 30% petroleum doorheen, dit kost
0,81 euro per liter.

Da’s dure petroleum! Hier kost dat 50 cent per liter…

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- CX ambulance
Gepost: 15 januari 2005 12:24 PM
  [ # 67 ]

dat scheelt, dan moeten Thijs en ik maar eens op petroleum-expeditie naar het Zuiden.
dan komt ons menggoedje op 54 cent per liter!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 17 januari 2005 12:32 PM
  [ # 68 ]

He Hugo, jij ook hier, ja als die rommel daar zo goedkoop is, moeten wij de
friet-karavaan maar eens zuidwaarts sturen.  Hoe heet dat bedrijf die die petroleum verkoopt? en eventueel tel. nummer? moeite van het bellen waard….

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 17 januari 2005 12:36 PM
  [ # 69 ]

Ik zit me net te bedenken dat we dan beter op 100 % petroleum kunnen gaan rijden. PPO kost 0,55 euri per liter, dan rijden we op 0,50 per liter. Allen jammer dat het dan zo’n schrale brandstof wordt, en zo dun, kruipt die bende overal tussendoor. Wel weer voordeel: Op petroleum zit accijns!! Dus is het weer niet strafbaar. Nadeel: Ik hou van frituurlucht, ook s;morgens om 6 uur!!

Test

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 19 januari 2005 11:22 PM
  [ # 70 ]

Petroleum stoken

PurePetrOleum (PPO?? Shocked) stoken is geen aanrader, vanwege de door jou zelf reeds genoemde schraalheid en lagere viscositeit zal je brandsofpompje dat op de lange termijn waarschijnlijk niet zo fijn vinden. Het zou wel kunnen als je er een paar procenten smeerolie doorheen doet. Bijvoorbeeld tweetakt smeerolie, want die brandt goed op; maar aldi 15W40 is goedkoper en dat zal ook wel branden. Een uitgelopen olieslurper verstookt ‘t immers ook.
En wat je accijsredenatie betreft: Dat spreekwoordelijke vliegertje gaat slechts ten dele op, want er wordt inderdaad accijns op geheven, maar net als rode (landbouw)diesel, waar ook accijns op zit, niet voor het wegverkeer en daar mag je dus niet zomaar op rijden.
Bovendien is er geen enkel milieutechnisch argument om illegaal op goedkopere aardolieprodukten te dieselen. Dan toch maar liever Pure Plantaardige Olie in je fransche zelfontbrander verstoken. Dat ruikt ook nog veel gezelliger Laughing

`verum ipsum factum’

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 23 januari 2005 08:22 PM
  [ # 71 ]

Hey Jeroen jij ook hier. Het wordt nog gezzelig ook. Oh, dat van die accijns wist ik niet…... Maakt ook niets uit, begin de dag zonder zorgen, met frietlucht in de morgen!!!

Trouwens, jouwn C15 tuinornament staat nu bij mij in de tuin voor ornament te spelen.

Test

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 24 januari 2005 09:49 PM
  [ # 72 ]

Ja, ik ook hier. Gezellig, inderdaad. Op pure petrolie (of kerosine, dat klinkt wat stoerder Cool en behalve paraffinegehalte ook ‘t zelfde) rijden is dus net zo legaal als op rooie diesel.
Goh, staat dat tuinornament nu bij jou? Wat gek, ik had ‘m d’r zelf niet heen gestuurd ofzo   Rolling Eyes
Maar plantaardig stoken is dus ook eigenlijk accijnstechnisch niet helemaal in de spreekwoordelijke haak Crying or Very sad  Hopelijk is hier in gedoogziek Nederland misschien nog wat te regelen. De burgerlijke ongehoorzaamheid is er reeds en milieutechnische argumenten zijn er te over (kyotoverdrag, aardolie bijna op, etc.). Echter ik vrees dat de regering voorlopig aan haar accijnsinkomsten denkt en het milieu voor het gemak maar even vergeet.
Burgerlijk ongehoorzaam en milieubewust stook ik voorlopig mooi driekwart plantaardig en ik hoop dat er meer mensen volgen. Dit vergroot het draagvlak voor gedogen of wetswijziging.
Ik raad eenieder aan een adresje te vinden waar het in grotere hoeveelheden gehaald kan worden dan per 1 liter, want dat gehannes met flesjes brengt op zich ook een milieuprobleem met zich mee.
Wees aardig voor planten, rijd plant-aardig! Very Happy

`verum ipsum factum’

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 25 januari 2005 11:46 PM
  [ # 73 ]

Ik had het niet mooier kunnen zeggen.

P.S. je tuinornament zit nu onder een dik pak sneeuw….

Test

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- CX ambulance
Gepost: 26 januari 2005 06:00 PM
  [ # 74 ]

halleluja

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- CX ambulance
Gepost: 19 februari 2005 06:27 PM
  [ # 75 ]

ook met deze temperaturen (-5 C) no problemo!!
laatst aangehouden door de polizi die vond dat m’n auto zo vreemd geurde, ik heb ze verteld dat het een nieuwe techniek is blablabla en dat je het in Duitsland kan tanken blablabla en milieuvriendelijker blablabla. ben er gelukkig mee weg gekomen. de heren accijnsheffers zijn er nl. nog steeds niet zo blij mee. ik wel trouwens…

Profiel  

5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook