







Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hallo Allemaal,
Zoals jullie al konden lezen koop ik binnenkort een oude CX, deze komt uit het jaar 1979 en heeft 18 jaar stil gestaan. Zodoende heeft deze ook nooit gordels achterin gemonteerd gekregen, er staat overigens wel vrolijk in het instructie boekje dat de citroen specialist die er graag voor mij in zet (wat op zich wel het proberen waard is, eens kijken wat ze erop zeggen )
Maar mijn vraag is vooral, is dit ook verplicht om deze te hebben? Het is immers al een oldtimer (ouder dan 25 jaar en belastingvrij enzo). En weet iemand heel toevallig wat het kostenplaatje daar dan van zou zijn?
Groet, Rik.
Een beetje dealer zet er graag gordels in voor je….voor een gepaste vergoeding uiteraard
Over het al of niet verplicht zijn, Volgens mij als er volwassenen zitten niet.
Echter als je op die plaatsen kinderen wilt vervoeren volgens mij weer wel, er is een wijziging in de wetgeving geweest hierover.
Ik had daar een folder over binnengehaald, moet hem weer even opzoeken.
groet, piet








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Oke, das vrij duidelijk… heel erg bedankt. Gelukkig ben ik nog niet toe aan kinderen op mijn 18e, dus ik kan nog eventjes zonder gordels achterin rijden
Op je 18e een CX








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
haha ja, naja heb toevallig een leuke gevonden voor een leuke prijs… en het is goedkoper in maandelijkse lasten dan de BX omdat hij belastingvrij is, en via de CX-club kan ik goedkoop verzekeren. En verder… ja de auto is optisch nog zeker te verbeteren, maar het is gewoon een super gave serie 1 smalspoor. En ik ben al helemaal verliefd op die wagen
Ik kan wel even wat fotootjes posten, maar dan moet denk ik wel de titel van het draadje worden veranderd anders gaat het off topic
Groet, Rik. die voor de jaarwisseling heeft afgesproken de CX op te halen, ik kan niet wachten


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Er zijn genoeg specialisten die nog CX gordels hebben en inbouwen is een peulenschil met de juiste bouten (ook meenemen dus).
Probeer eens Oldenhage in Nieuw-Vennep of Gert de Jong in Aalsmeer
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ah kijk… Nieuw Vennep is perfect te doen vanaf hier… dat kan zelfs op de fiets, geweldig! Het leek mij ook wel een gaaf idee om langs de dealer te gaan waar de auto origineel gekocht is… deze bestaat zelfs nog, en dan op de datum dat de auto 29 jaar eerder gekocht werd… Kijken wat ze daar zeggen, ik ben erg benieuwd naar de reactie
Groetjes, Rik.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja dat is een leuk idee, heb hetzelfde willen doen toen mijn CX 30 werd. Alleen is die dealer in Frankrijk, dus dat werd wat lastiger. En het geld was op in die vakantie, etc. Nou ja, als ze 40 wordt dan maar…
Gefeliciteerd met je CX, ben benieuwd naar de plaatjes.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ja, das het voordeel van een orgineel Nederlandse…
Enkele fotos van de CX in kwestie… uiterlijk moet er nog het een en ander aan gebeuren, bijvoorbeeld spuiten. De motor is vrijwel gereviseerd. Maar goed, veauteaux
Het interieur, de bestuurdersstoel is niet zo mooi meer, maar de rest is nog vrij goed. Alleen de hemel komt naar beneden (gebeurd het dan toch, arme Obelix).
het dashboard, met een helaas kapotte bolletjes asbak… (weet iemand hoe zo’n ding gerepareerd kan worden, of is een nieuwe goedkoper?) En met een schitterende radio, die er overigens in blijft zitten, al wordt wel onzichtbaar aan de achterkant een apparaatje er in gebouwd waar ik mijn iPod aan kan sluiten. Want ik vind het zonde van het beeld om daar een nieuwe radio in te zetten
zn kontje, lekker stoer altijd van de achterkant die CX’en
en de voorkant (foto helaas van slechte kwaliteit omdat hij van mn mobiel komt)
Maar goed, het is best een mooie wagen nog, heeft echter 18 jaar stil gestaan en in die tijd kwam de motor vast te zitten en zijn alle leidingen eronder doorgerot, maar de leidingen zijn vervangen en de motor is gereviseerd. En de motor draait inderdaad geweldig. Verder… sja… ze komt van de 1e eigenaar (staat zelfs nog op zijn naam, al is die persoon reeds overleden ). En is verkocht op 27 april 1979… ORGA nummer ga ik nog achteraan om te kijken wanneer ze precies ter wereld is gekomen, ik ga dr ophalen voor de jaarwisseling heb ik afgesproken met de verkoper (dus voor die tijd moet mn bixie weg zijn). En ik kan echt niet wachten om erin weg te rijden
Groetjes, Rik.
ps meer fotos volgen ongetwijfelt












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
wow, gefeliciteerd. Mooi kleurtje ook





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ook al weer zo’n mooie








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
sja ach… zo mooi is ze nu (nog) niet… toch eerst een keer spuiten en de spatborden achter er weer op zetten. Wat ik overigens het lekkerste vind als je erin gaat zitten en de motor gewoon uit houdt is dat tikken van het klokje… ze is dan misschien wel helemaal stil en rustig, maar blijft toch in leven met dat klokje. Wat kan ik genieten van dat dingetje… dat hadden Franse lokomotieven ook, zo’n tik klokje























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vroeg me al af wanneer deze op zou duiken op het forum!
Het is een prachtig origineel NL exemplaar (ben ik gek op!), veel plezier ermee!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooi, van de eerste eigenaar en origineel Nederlands! Nu nog op zoek naar een zwart GTI stuur.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Een schitterende voiture Rik, gefeliciteerd!
Nu nog iemand blij maken met jouw Bix…
Zie ik het trouwens verkeerd,of mist de wagen het afdekkapje om het contactslot?
Enne..verkijk je alsteblieft niet op de rijdend-houden-kosten, dat kan soms ook pittig worden.
Ik ken een aantal mensen die, vanwege de huidige prijzen, klassiek zijn gaan rijden want “dat is lekker goedkoop op LPG en zonder wegenbelasting!”.
Totdat ze voor de eerste APK kwamen en er een financiële aderlating plaats moest vinden om nog op de weg te mogen verschijnen…
Een aantal rijdt nu weer modern.
‘Spirit of avant-garde’