Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Na nu twe weken te hebben gereden in de BX 19 GT ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik een handmatige choke wil. Het verbruik op de eeerste kilometers is echt enorm!! Daarna gewoon goed 1 op 12/13, maar poeh wat een geslurp die eerste kilometers.
Dus mensen van de anti-automatische choke club, ik geef toe. Kunnen jullie mij informatie geven over hoe en waar ik die ombouwset moet bestellen (bncc ofzo?) en kunnen jullie me vertellen hoe ik dat moet doen.
Eventueel zou ik ook erg dankbaar zijn als iemand mij daarbij zou kunnen helpen. Dus als iemand goede zin heeft, laat het me weten.
groeten,
Simon
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Alle spullen kun je bestellen bij http://www.bccp.nl
Deze firma heeft ontzettend veel onderdelen in huis t.b.v carburateurs.
Veel succes ermee.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ik heb een mailtje gestuurd via hun site over de handchoke, ik ben benieuwd naar of he leverbaar is en wat het kost…
Emiel
Ik heb mijn setje (BX 16 trs) begin van dit jaar besteld. Was dacht ik iets van 115-125 Euro.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb net een mailtje gestuurd naar BCCP. Ik ben benieuwd. Wat zijn de ervaringen na het vervangen van de automatische choke?
Nog even een andere vraag: Het gaspedaal kom veel te langzaam terug. Hoe kan ik dat anders afstellen. Bij stevig optrekken komt er bij het schakelen echt een brul van het gas dat te langzaam terugkomt en nog lekker doorzet. Enig idee hoe dit op te lossen? Dit zal namelijk het verbruik ook wat verminderen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Ik heb net een mailtje gestuurd naar BCCP. Ik ben benieuwd. Wat zijn de ervaringen na het vervangen van de automatische choke?
Nog even een andere vraag: Het gaspedaal kom veel te langzaam terug. Hoe kan ik dat anders afstellen. Bij stevig optrekken komt er bij het schakelen echt een brul van het gas dat te langzaam terugkomt en nog lekker doorzet. Enig idee hoe dit op te lossen? Dit zal namelijk het verbruik ook wat verminderen.
Dat heb ik ook gehad… ik denk dat jou carb ook eens goed schoongemaakt moet worden en afgesteld!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dus je denkt dat het blijven hangende gaspedaal te maken heeft met de carburateur? Misschien moet ik het hele zooitje maar eens laten schoonmaken en afstellen en er meteen (als ie nog te bestellen is) een handmatige choke op laten zetten.
Hoeveel kost het laten schoonmaken van de carb denk je ongeveer?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Ik heb het bij mijn 1400 ook dat het gaspedaal te langzaam terugkomt.
Maar ik denk dat het bij mij aan de gaskabel ligt, want de veer en dat plastic ding op de carb. komen wel gewoon snel terug als ik de gaskabel eraf haal.
Maar ja…. “eventjes” wat vet in de gaskabel spuiten is zo makelijk nog niet. Want er zit amper een opening aan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hmmm…. Bij mij is het wel zo dat na vijf a tien minuten rijden het gas beter terug komt, maar inderdaad bij de carb is er niks mis. Dan zit het ‘m waarschijnlijk in de kabel. Maar hoe kan het dan dat het gaspedaal na een tijdje wel weer goed terugkomt?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Idd, bij mij is het ook erger bij een koude motor.
Misschien iets met oud vet wat hard is als het nog koud is?
Of misschien dat de plastic kabel een beetje tegenwerkt als ie nog koud is
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Mijn 16TGI had ook last van een traag terugkomend gaspedaal, dat bleek aan het gaspedaal scharnier te liggen, dat vet vas droog of zo, als je de kachel een poosje aan had, werd het beter
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Probeer anders 12 januari langs te komen met de GT, kunnen we kijken en vergelijken!
Emiel
BX19trs schreef:Probeer anders 12 januari langs te komen met de GT, kunnen we kijken en vergelijken!
Emiel
Heb je het tegen mij?
Of tegen iemand anders
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Is er al antwoord gekomen van BCCP op enkele emails van enkele forumleden ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
CitZX1.8iFurio schreef:Hmmm…. Bij mij is het wel zo dat na vijf a tien minuten rijden het gas beter terug komt, maar inderdaad bij de carb is er niks mis. Dan zit het ‘m waarschijnlijk in de kabel. Maar hoe kan het dan dat het gaspedaal na een tijdje wel weer goed terugkomt?
Een verkeerd liggende (ergens afgekneld?) gaskabel die warm wordt en daardoor soepeler schuift? Of kun je de kabel uitsluiten en zit het in de gasklepas?
Ich bin ein Breaker