Hallo,
Ik overweeg om volgend jaar mijn auto in te ruilen voor een 2e hands grand picasso. Ik vraag mij wel altijd af waarom deze auto’s weer ingeruild worden door de 1e eigenaars (zijn dealers eerlijk in de beweegreden?). Ik lees op dit forum over redelijk wat problemen die bij deze auto spelen en vraag mij dan ook af hoe betrouwbaar de auto nu eigenlijk is.
Ik zie c4gp’s met en zonder dakrails. Kan een dakrail ook achteraf gemonteerd worden of alleen fabriek-af?
Tips zijn welkom
Berry
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8956.jpg)
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Re: 2e hands picasso betrouwbaarheid en dakrail
bjollie schreef:Hallo,
Ik overweeg om volgend jaar mijn auto in te ruilen voor een 2e hands grand picasso. Ik vraag mij wel altijd af waarom deze auto’s weer ingeruild worden door de 1e eigenaars (zijn dealers eerlijk in de beweegreden?). Ik lees op dit forum over redelijk wat problemen die bij deze auto spelen en vraag mij dan ook af hoe betrouwbaar de auto nu eigenlijk is.
Ik zie c4gp’s met en zonder dakrails. Kan een dakrail ook achteraf gemonteerd worden of alleen fabriek-af?
Tips zijn welkom
Berry
Ik heb nog geen problemen ondervonden hoor, slechts 2 kleinere: 1 van de parkeersensors had witte strepen, deze is gewoon vervangen in garantie, en bij achteruitrijden (zie je veel op forum) komen het voor dat de remklauwen dicht bij de schijf staan en deze gaan vibreren, wat een piepende rem soms geeft bij achteruitrijden, dit stoort mij persoonlijk niet, en brengt ook zeker geen schade, dat verzekerde de garage, ze kunnen er iets aan doen, maar dan moet je je auto 1 dag missen, omdat een zeker lijm moet drogen, maar het is dus niet noodzakelijk.
Er zijn nog wel meer problemen op het forum hier, maar er zijn er bijzonder weinig die nog niet zijn opgelost door een software-update.
Wat wel opvalt vind ik persoonlijk dat er praktisch geen mankementen aan de auto zijn waar je mee stilstaat naast de weg, daarom heb ik ook voor dde GC4P gekozen.
Als je andere fora zoals over toyota (zeer betrouwbaar volgens statistieken) bijvoorbeeld, afschuimt zul je ook zien dat er veel mensen met problemen zijn.
Neem ook in gedachte dat bepaalde ‘mankementen’ ook aan de persoon zelf kan liggen die het boekje niet leest: zo is er op engelse tegenhanger van dit forum die wijst op een probleem met de temperatuur, dat personen achteraan geen lucht kregen soms, en wanner ze dat wel kregen, dat airco ‘uitviel’. Op het einde van de discussie bleek dat de persoon bij het verwarminggedeelte maar wat ‘knopjes’ heeft gedrukt en niet wist waar welk knopje voor diende, dat bedoel ik met ‘mankementen’ die aan de persoon zelf liggen .
1 tip: leg niets onder de stoelen van de 3de rij, schijnt dat die er dan kunnen uitschieten, uit hun rails, ik heb het niet geprobeerd, maar ik laat er niks in zitten als ik ze inklap uit voorzorg, dit is dan ook het enige waar ik in feite rekening mee hou.
Sommige mensen doen de auto weg, omdat het bv de testwagen is van de garage, of omdat ze de auto toch wel wat te groot gekocht hebben (waardoor deze meer verbruikt dan ze dachten, wat nochtans logisch is, maarja, mensen denken niet altijd logisch )
wat dakrails betreft kan ik weinig zeggen, ik weet als je de exclusive neemt, ze er op moeten zitten, voor de andere reeksen weet ik het niet.
Als je 2de hands koopt, denk dan wel dat je niet teveel vergelijkt met de bruttoprijs van een nieuwe, want je krijgt een fikse korting bij Citroen, in België toch. om je voorbeeld te geven, mijn GC4P kost brutto 29500 euro, maar in werkelijkheid heb ik 25600 betaald, en voor mn focus nog 7500 gekregen, maar dat is veel meer dan waarde is, zeker gezien die niet schadevrij was (Ford bood nog 4250 € ervoor), andere dealers die handelaren belden gaven maximum 6000 €, dus van de 25600 moet je nog een 1500 extra aftellen,dus zo’n 24100 € voor de 1.6 HDiF EGMV Exclusive, zonder opties behalve dan metaalglanslak. De prijzen 2dehands die ik op internet zie, liggen daar nauwelijks onder, en vind ik persoonlijk veel te veel voor 2dehands, al is het een superauto. (moet er wel bij zeggen dat we wat garages zijn afgeschuimd om de prijs te drukken )
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2579.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je geeft aan ‘redelijk wat problemen’ te vinden op dit forum maar dat komt waarschijnlijk nog het meest door de eerlijke en open sfeer die hier heerst. Mensen zijn behulpzaam en willen elkaar graag van advies kunnen voorzien hier.
Er is inderdaad een topic waarin een lijst van voorkomende problemen is opgesomd maar ik denk dat over het algemeen de bezitters zeer tevreden over hun C4 (Grande) Picasso zijn, en dat de algehele kwaliteit juist als erg hoog ervaren wordt.
Over een jaar of anderhalf zullen de eerste leasecontracten aflopen en zal de C4(g)P de tweedehandsmarkt gaan betreden, ik ben erg benieuwd hoe de beleving tegen die tijd zal zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Je geeft aan ‘redelijk wat problemen’ te vinden op dit forum maar dat komt waarschijnlijk nog het meest door de eerlijke en open sfeer die hier heerst. Mensen zijn behulpzaam en willen elkaar graag van advies kunnen voorzien hier.
Er is inderdaad een topic waarin een lijst van voorkomende problemen is opgesomd maar ik denk dat over het algemeen de bezitters zeer tevreden over hun C4 (Grande) Picasso zijn, en dat de algehele kwaliteit juist als erg hoog ervaren wordt.
Over een jaar of anderhalf zullen de eerste leasecontracten aflopen en zal de C4(g)P de tweedehandsmarkt gaan betreden, ik ben erg benieuwd hoe de beleving tegen die tijd zal zijn.
Hear, hear!
Helemaal mee eens, we willen alleen maar ALLES weten en ALLES perfect hebben. Da’s passie.
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8645.jpg)
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik ben tot op heden nog niet afgeschrikt door alle ‘problemen’ die hier en daar gemeld worden. Echt grote problemen kom ik niet tegen, op z’n hoogst wat ongemakkelijkheden.
Ik zit nog steeds met grote ongeduld te wachten om m’n franse dame! Het duurt zoooooooo lang…..
Dakrails kunnen inderdaad achteraf gemonteerd worden. Uit eigen ervaring blijken niet alle dealers dit te weten (wou bij een bepaalde garage een stockwagen kopen die geen dakrails had, en die ‘konden’ ze niet plaatsen ; uiteindelijk bij een andere garage een stockwagen met dakrails gekocht).
Maar volgens mijn dealer worden vanaf begin mei 2007 alle GC4P’s standaard met dakrails geleverd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
De min of meer algemene vuistregels bij het kopen van een nieuwe auto zijn:
- koop nooit in de eerste maanden na marktintroduktie (tot ong 5 maanden) vanwegen aanloopproblemen en zogenaamde kinderziektes
- tussen 6 maanden en 1 jaar is de beste keus voor een nieuw model omdat de kinderziektes zijn verholpen
- tussen 1 en 2 jaar wordt het vaak weer wat minder omdat de zogenaamde “running changes” worden gemaakt om de prijs te drukken; hierbij wordt wel eens op te veel dingen bespaart
- na 2 jaar settelt het model is en is weer meer aanterkkelijk om te kopen
(De hierboven gemaakte “uitspraken” leiden niet tot aansprakelijkheid)
Ok. Ik begrijp de achterliggende gedachte van de “problemen"die op het forum genoemd worden. Het feit dat er veel electronica in de auto zit, maakt hem ook wat storingsgevoeliger?
Ikzelf rijd momenteel in een Nissan Almera Tino Accenta (mei 2005) met extra opties metalic lak, Middenarmsteun en een vaste trekhaak. Standaard zit er een achteruitrij camerij op, lederen stuurwiel en ramen voor en achter electrisch enz. Er staat 78.000 km op de teller. Hij is dus in mei 3 jaar oud. Ik vraag mij dan wel af hoe aantrekkelijk het is voor citroen dealers om zo’n auto in te nemen en een 2e hands picasso voor terug te verkopen? Voor mij is dit een belangrijk gegeven om al dan niet over te stappen op de picasso (wat het financieele plaatje betreft).
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
bjollie schreef:Ok. Ik begrijp de achterliggende gedachte van de “problemen"die op het forum genoemd worden. Het feit dat er veel electronica in de auto zit, maakt hem ook wat storingsgevoeliger?
Ikzelf rijd momenteel in een Nissan Almera Tino Accenta (mei 2005) met extra opties metalic lak, Middenarmsteun en een vaste trekhaak. Standaard zit er een achteruitrij camerij op, lederen stuurwiel en ramen voor en achter electrisch enz. Er staat 78.000 km op de teller. Hij is dus in mei 3 jaar oud. Ik vraag mij dan wel af hoe aantrekkelijk het is voor citroen dealers om zo’n auto in te nemen en een 2e hands picasso voor terug te verkopen? Voor mij is dit een belangrijk gegeven om al dan niet over te stappen op de picasso (wat het financieele plaatje betreft).
Ik zou eerst eens aan de Citroen dealer vragen wat hij voor de Nissan wil geven. Controleer dat met de richtprijzen die de ANWB afgeeft. Vervolgens zou ik proberen de auto zelf te verkopen via bijv. Autotrader.nl of iets dergelijks. Is mij al twee keer heel goed bevallen. Bovendien kun je zonder inruil soms wel tot 10% korting krijgen bij aankoop van een nieuwe. Is mij indertijd bij de aankoop van een nieuwe Opel Zafira ook gelukt, kreeg toen plm. 11% korting. Tip: als je je auto op internet te koop aanbiedt, laat dan een vriend of familielid een bod doen wat 500 of 1000 euro onder de prijs ligt die je wilt hebben, dan voorkom je dat allerlei gespuis achterlijke biedingen gaat doen. Je houdt dan alleen de serieuze gegadigden over. En lukt het niet, dan kun je hem altijd nog inruilen natuurlijk.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8956.jpg)
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ice96 schreef:De min of meer algemene vuistregels bij het kopen van een nieuwe auto zijn:
- koop nooit in de eerste maanden na marktintroduktie (tot ong 5 maanden) vanwegen aanloopproblemen en zogenaamde kinderziektes
- tussen 6 maanden en 1 jaar is de beste keus voor een nieuw model omdat de kinderziektes zijn verholpen
- tussen 1 en 2 jaar wordt het vaak weer wat minder omdat de zogenaamde “running changes” worden gemaakt om de prijs te drukken; hierbij wordt wel eens op te veel dingen bespaart
- na 2 jaar settelt het model is en is weer meer aanterkkelijk om te kopen(De hierboven gemaakte “uitspraken” leiden niet tot aansprakelijkheid)
dan heb ik toch even geluk productiedatum +/- 9 maanden na introductie veronderstel ik (nov 06 dacht ik?), bijna een bevalling !
Als je nu 2dehands koopt, dan heb je heel veel kans mijn inziens, dat je C4Picasso een productiedatum heeft binnen de 5 maanden (maart 07) na introductie, en is het althans in de theorie van Ice96 iets minder goed,al zijn er toch relatief weinig problemen, zeker wat betreft onopgeloste problemen.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Tja, daarom ook altijd de kleine lettertjes lezen cq. zelf erbij zetten
Niet alle modellen (laat staan merken) vertonen “het gedraag” in dezelfde mate…