
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Altijd weer fijn als er weer een CX de weg op kan.
(al zou ik persoonlijk niet met een serie 1 door de pekel gaan karren, maar goed, er moet toch optisch nog het een en ander gebeuren zeg je).
Ontbreekt er nou een stuk dash rond je contactslot?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
De afdekplaat onder het stuur bij het contactslot ontbreekt niet… hij is slechts gedemonteerd en hij lag netjes klaar op de achterbank. Overigens houd ik al erg veel rekening met de rijdend hou-kosten. Ik heb al een aantal leuke adresjes waar mensen in ieder geval veel verstand van de auto hebben. En ik wil zelf een beetje verstand krijgen van de wagen… En in het voorjaar heb ik nog een leuk bedragje om te besteden, dus dan zal onder andere roestpreventie hoog op het lijstje staan
Overigens heeft de wagen een nieuwe APK, dus dat scheelt opzich ook al (kan ik nog even sparen voor de volgende
)
Groetjes Rik.
Van harte met de aankoop van deze schitterende CX!
Lichtblauw vind ik heel mooi staan op diverse Citroëns (zie ook mijn avatar ). Toen ik ‘m enkele weken geleden zag staan op Marktplaats, hield ik echter mijn hart vast: 18 jaar geen APK en niet meer gereden. Het feit dat de motor is gereviseerd en de (alle??) leidingen zijn vernieuwd, wil nog niet zeggen dat je zonder problemen kan komen te zitten. Ik heb eens een BX gekocht die 2 jaar niet had gereden en ook nog oude kentekenplaten had. Alles ging echt kapot in de jaren erna.
Ik duim met je mee dat vooral het eerste jaar probleemloos zal verlopen en dat je niet die reeds beschreven aderlating zal krijgen tijdens de APK volgend jaar december.
Op de foto’s is trouwens lastig te oordelen hoe slecht het plaatwerk er aan toe is, dus ook daar wens ik je alle succes mee.
En laat de foto’s maar komen, want er zitten behoorlijk wat mensen op dit forum die, net zoals ik, gek zijn op blauwe interieuren.
PS: Laat je de garage wel even de nieuwe achterkentekenplaat opnieuw monteren? Zo scheef staat toch niet…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd met de aankoop van de CX. 18 jaar en een CX rijden is niet zo byzonder meer, hoor. Maar 18 jaar en een CX serie 1 is dat wel. Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.
Over de CX-club verzekering: Ik dacht ook: lekker goedkoop, maar als je em voor dagelijks gaat gebruiken, maak je waarschijnlijk meer dan 7.500km per jaar. En is het niet voor de aantrekkelijke 85 euro per jaar. Maargoed, is nog wel goedkoper dan een verzekering van een normale verzekeringsmaatschappij.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.
Sleep jij altijd een BX achter je CX aan dan?








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Nieuwe kentekenplaat moet inderdaad nog fftjes recht gezet gaan worden, maar daar zit ik eigelijk nog het minst mee
Verder heb ik ook zitten twijfelen om de Bix nog fftjes voor de deur te houden, welke 18 jarige kan nou zeggen dat hij al 2 autos voor de deur heeft staan die van hem zijn
Maar dat gaat waarschijnlijk toch te duur worden, ik besteed het geld wat ik bespaar op de BX liever aan de CX, die moet rijdend blijven, en ik wil haar leven nog flink verlengen. En als de CX eens weigert, dan is er altijd nog de Picasso van mijn vader, en het OV.
En dat blauwe interieur vind ik ook echt gaaf, heeft iemand alleen een idee hoe je dat kan reinigen? Want de bestuurdersstoel bijvoorbeeld is best vies…
En ach… de verzekering van de CX club is misschien inderdaad niet genoeg, moet ik nog even vragen aan die persoon hoe dat precies zit. Maar veel slechter dan de 50 euro per maand die ik nu voor de Bix kwijt ben kan het toch niet worden
Groetjes, Rik.
Ik denk dat je het beste een stoomreiniger kunt regelen/huren.
Die wagen is inderdaad een oude bekende,heeft wel vaker op mp gestaan.
De eerste keer dat die wagen opdook had ze inbraakschade,een geneuvelde voorruit en het stuur was gesloopt.
Volgens mij zit er nu een serie 2 stuur in,klein detail.
Veel plezier met je aankoop,org. ned. cx’en van zo’n bouwjaar zijn zeldzaam.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
fluidphreak schreef:Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.
Sleep jij altijd een BX achter je CX aan dan?
Nee, eigenlijk niet, maar als je een keer iets hebt met de CX en je hebt niet zomaar binnen een week de juiste onderdelen, is het nog wel handig. Maargoed, Rik heeft zo te zien nog wel vervoer.
Maar veel slechter dan de 50 euro per maand die ik nu voor de Bix kwijt ben kan het toch niet worden Razz
Nope.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
CX-power schreef:fluidphreak schreef:Sleep jij altijd een BX achter je CX aan dan?
Nee, eigenlijk niet, maar als je een keer iets hebt met de CX en je hebt niet zomaar binnen een week de juiste onderdelen, is het nog wel handig. Maargoed, Rik heeft zo te zien nog wel vervoer.
Dat snap ik, ik vond het gewoon een mooi beeld dat je altijd een BX meesleept voor als je ergens in de middle of nowhere komt te staan…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
En met een schitterende radio, die er overigens in blijft zitten, al wordt wel onzichtbaar aan de achterkant een apparaatje er in gebouwd waar ik mijn iPod aan kan sluiten. Want ik vind het zonde van het beeld om daar een nieuwe radio in te zetten
Wat is precies je plan hiervoor? Ik moet namelijk ook iets dergelijks doen, zat erover te denken om er even een nieuwe radio in te zetten en de oude te bewaren. Maar dit klinkt interessanter!








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Nou je hebt van die apparaatjes zoals de ‘stereo Boomm’ die ik bij de halfords haalde voor een euro of 40 (ik weet niet of er nog meer van dat soort dingen zijn, en weet ook niet hoe ze heten )
Dat installeer je achter je radio… het heeft een plus en min draad, en verder een in en uitgang voor de antenne draad, je plaatst hem dus tussen je antenne en je radio… verder zit er nog een draadje naar je iPod, discman, of andere mp3 speler aan wat je aan en uit kan doen en kan je de fm instellen… hij stuurt dan het geluid van de iPod over de ingestelde FM naar de radio. Het wordt dan dus niet illegaal uitgezonden zodat je het oppikt via je antenne, maar het wordt dus gewoon direct door de antenne ingang naar binnen gestuurd. Best handig, ik moet alleen nog even zien hoe die oude radio eruit kan… Het is een heel klein apparaatje en er zit heel veel kabel bij… dus een plaatsje is altijd wel te regelen.
Overigens vind ik het persoonlijk echt veel gaver om de oude radio erin te houden… zo’n modern ding verpest het hele sfeertje anders…
Overigens ga ik de CX maandag halen… oeh, ik kan niet wachten
Groetjes, Rik


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Degene die ik bedoel zenden wel degelijk uit via de FM, alleen is het signaal niet sterk genoeg om illegaal te zijn
Ga ik ook nog 1 aanschaffen voor de Familiale. Mijn vrouw is gehecht aan de autoradio, die eerder van mijn schoonmoeder is geweest voordat ze overleed.
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=275186
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Klinkt interessant, maar ik ben bang dat je toch niet zo’n supergoed geluid krijgt dan. Ik zat zelf ook te denken aan het mogelijk plaatsen van een losse versterker zodat je de radio helemaal omzeilt. Dan zou je het volume met je iPod moeten instellen. Hmmm.
Ik heb zo’n “illegaal” iPod zenderding (kun je op Schiphol na de douane kopen) maar die werkt echt voor geen meter in Nederland waar de ether helemaal vol met zenders zit, want je kunt geen plekje vinden waar nog niets is. Je hoort dus altijd andere zenders er door heen.








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Mja, zo’n losse versterker enzo zat ik ook nog aan te denken… geen idee hoe die aan zijn voeding moet komen enzo… maar goed… eerst de CX zelf maar… en ik had dit apparaatje toevallig ook al in mijn Bix hangen… dus is wel makkelijk voor nu direct


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tsja, is hier wel OffTopic, maar als er iemand ervaringen heeft graag pd.
Lijkt me dat als het signaal zo vlak bij is dat het toch net zo zuiver moet zijn als 3FM.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”