Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Bij de automaterialen zaak hebben ze die lampen ook vaak nog.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Wederom een historisch dieptepunt… Een snelweg rit van 200 km van gisteren (zonder files) leverde een verbruik van 1 op 7 op.
De carburateur is vandaag bekeken door de garage, maar die kon er helaas weinig aan doen. Voorlopig dus maar zo weinig mogelijk rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:Verkopen die hap!
Die GS heb je er zo uit.Jeroen
Verkopen?!?!?!?! hmpf…
Misschien op zoek naar een ander carburateurtje?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Verkopen?!?!?!?! hmpf…
Bedoelde het niet zo cru.
De BX van XBXG is ook wel heel erg fraai om zo maar af te danken.
Jeroen
Inderdaad, dit is de beste en mooiste BX die ik ooit heb gehad. Helaas heb ik geen rooie cent om het ding te onderhouden. Wellicht moet ik de rest van de maand en januari maar met de trein of met de fiets naar m’n werk, om de benzinekosten te besparen….
Echt alles is goed en mooi aan deze auto, behalve de carburateur, en de speling op de fusees en de niet werkende ruitenwissersproeier en de niet werkende achterruitverwarming, etc etc…....
Ik ben bij de diverse 205’jes en 309’s gaan kijken, maar daar zitten hele andere carburateurs op. Ik heb dus nog steeds geen idee wat het type van mijn carburateur is (behalve dat het merk Weber is) en ben dus ook op zoek naar de mogelijkheid om een handchoke te monteren. Dan ben ik van al het gezeik af.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En dat vind ik vreemd, want volgens mijn gegevens zit op alle 1400’s een Solex. Maar misschien zijn mijn gegevens wat beperkt (de Haynes namelijk…)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
mkatgert schreef:En dat vind ik vreemd, want volgens mijn gegevens zit op alle 1400’s een Solex. Maar misschien zijn mijn gegevens wat beperkt (de Haynes namelijk…)
Misschien een domme opmerking, maar zou het dan niet kunnen dat er nu juist een verkeerd type op zit dan en dat je een Solex nodig hebt?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou ja, dat speelde dus ook door m’n hoofd.
Carburettor - BX 14 (from August 1988):
Engine application: K1G
Type: Solex 34 PBISA 17
mkatgert schreef:En dat vind ik vreemd, want volgens mijn gegevens zit op alle 1400’s een Solex. Maar misschien zijn mijn gegevens wat beperkt (de Haynes namelijk…)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wat is je orga-nummer? Hier staat dat in NL vanaf 4316 toch wel 1400’s met een Weber zijn gemaakt.
XBXG, wat is er precies loos met je carb?
Blijft hij op de choke staan of is de carb verkeerd afgesteld of vies?
Ik ben benieuwd, en wil er binnenkort mijn blik wel eens op werpen (unox knakworst).
Ik hoor het wel.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
4316 komt overeen met september 1988.
Dan zal die Weber toch wel kloppen.
Jeroen
Dat er een Weber op zit klopt wel hoor.
Mijn vader heeft ooit een 14 TE gehad, en die had ook Weber + autochoke.
Daar is toen een carb van een Peus 205 1,1 op gegaan + handchoke uiteraard
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het automatische-choke waspatroon is defect, en het bijbehorende mechaniek is versleten.
Deze autoos (K1H motor) hebben een speciale weber-carb met terugvalvertraging ivm de ongeregelde katalysator.
Ich bin ein Breaker