Ik ben zeer bedroefd!
In 2002 mijn eend op nieuw getectyleerd chassis laten zetten + bodemplaten + voetenbak + kofferbodem laten vervangen.
Burton Car Company uit Zutphen:
Imitatiechassis (van de Graaf waarschijnlijk) en bij het lassen wel erg veel kit gebruikt waar zaterdag op de brug de nodige roest onder vandaan kwam. Alle foto’s genomen na flink staalborstel werk en een paar keer stoffer/blik vol met roest.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Willeam schreef:Ik ben zeer bedroefd!
In 2002 mijn eend op nieuw getectyleerd chassis laten zetten + bodemplaten + voetenbak + kofferbodem laten vervangen.
Burton Car Company:Imitatiechassis (van de Graaf waarschijnlijk) en bij het lassen wel erg veel kit gebruikt waar zaterdag op de brug de nodige roest onder vandaan kwam.
Ik kan als ex-schade expert ook wel een paar dingen over een aantal bedrijven gaan vertellen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Geloof mij, dit valt mee…. helaas….
De BCC staat hier om bekend, er zijn ook gevallen op andere fora beschreven over chassis’ welke na 5 jaar werkelijk krokant waren.
Een ongegalvaniseerd chassis (maar geen De Graaf!) gebruiken kan prima, maar dan moet je het wel behandelen, en niet enkel tectyl op de zichtbare plaatsen spuiten. En dat doet BCC dus alleen….
Met andere woorden, ga vooral met de holle ruimtes aan de slag!
Dan heb ik nog niet eens een foto genomen van het linkerachterscherm wat ik er 2 jaar geleden nieuw op heb laten zetten na een aanrijding.
Roest komt nu al aan alle kanten door de lak heen. Schroeven zijn met geen mogelijkheid meer los te krijgen. Toen ik onlangs weer schade had, had ik dezelfde schade-expert die er schande van sprak. Hij zei dat ik het niet moest accepteren en er mee terug moest. Dit was geen werk zo.
Twee aardige broers van BCC maar ze hebben geen flauw benul wat hun personeel voor werk levert.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik vrees dat ze dat wel weten. Ze houden er gewoon een hele korte-termijn-filosofie op na. Terwijl je zoveel meer kunt verdienen als je gewoon kwaliteit verkoopt…
Een kennis van mij is er een tijdje geleden geweest om een eend te bekijken., Uit zijn verhaal kon ik opmaken dat de verse bodemplaatjes aan het chassis gelast waren… Tsja, het is ook een manier, alleen zal het op den duur los scheuren en is het extra roestgevoelig. Maar ja, dan is hij toch al verkocht niewaar?
Te koop: eend (koplampen en stuur nog goed)
Te koop gevraagd: goede Citroen AX oid
patje74 schreef:Ik vrees dat ze dat wel weten. Ze houden er gewoon een hele korte-termijn-filosofie op na.
Of het is wel lange-termijn-filosofie. Als je namelijk kentekenbewijzen met chassisnummers zoekt om Burtons op te bouwen is dit de ideale manier van werken
die oliefilter verhalen kan ik over een zeker VW garage ook doen, sterker nog : wat een grote beurt moest zijn was gewoon niets aan gedaan
Stikertjes worden er maar graag gekleefd, ik moet het niet en zeg het op voorhand.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:die oliefilter verhalen kan ik over een zeker VW garage ook doen, sterker nog : wat een grote beurt moest zijn was gewoon niets aan gedaan
Dat is geld verdienen in auto’s zonder maar ook een klein beetje besef te hebben wat voor schade je aan kan richten aan de motor
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Garage Weterings in Augustinusga is gewoonweg goed! Fijne mensen met verstand van zaken.
Garage De Vrij in Leeuwarden is heel geschikt als je veel geld kwijt wilt zijn voor niets zinnigs en steeds terugwilt voor nog meer reparaturen. Mijn advies als je geld kwijt wilt: blijf doorrijden in je citroën en spoel je geld door het toilet, dat is veel zinvoller dan het naar De Vrij brengen. Eersteklas prutsers en oplichters.
Cars en Creations in Jelsum in bijzonder vakkundig in alle reparaties voor alle auto’s. De kennis van de eigenaar over hydrauliek is enorm. Hij weet wanneer iets vernieuwd moet worden en wanneer het ook gerepareerd kan worden. Hij geeft volledige inzage in alles wat gedaan is aan je auto en wil je alles uitleggen over het hoe en waarom. Kwaliteit die ik niet vaak meer aantref!
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Garage De Vrij in Leeuwarden
Dat is gelukkig ver genoeg weg, maar doe eens een voorbeeld, want zomaar wat roepen kan iedereen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Om De Vrij zonder enig argument een oplichter te noemen, gaat mij veel te ver. Maar toen ze nog dealer waren wisten ze mij vrij snel weg te jagen.
Ik kwam er jaaaaaren geleden voor bougies voor mijn eend. Ik geloof dat ze nog nooit zo hard gelachen hebben….
Nu zijn ze geen dealer meer en hebben ze een eend als reclameobject op een container staan.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Kan een hele waslijst voorbeelden noemen, als mensen die graag willen zal ik ze opschrijven maar wist niet of dat de bedoeling was van dit topic. Een er van is een compleet overbodige revisie van de veerpoten omdat de oorzaak van het mankement heel ergens anders lag (wist ik toen helaas niet…)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Uiteraard mag je je ervaringen hier schrijven. Maar wel rekeninghoudende met het feit dat onkunde iets anders is als oplichting. Ik ben enkel tegen een muur van arrogantie gelopen, welke snel kon afbrokkelen toen ze het dealerschap niet meer hadden.
Hoe het nu is, weet ik niet en hoef ik niet te weten. Ik rij graag even een stukje verder naar Roden, waar ik weet dat het snor zit.