Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb morgen tijd om eens even goed te kijken wat het probleem is. Dan zal ik eens kijken naar de gaskabel. Ik neem aan dat die moeilijk te bekijken is?
Ik heb overigens ook nog niks van BCCP gehoord. Ik had een week geleden een mail gestuurd.
Wat voor een meeting is er 12 januari en waar?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Zie bij aankondigingen en evenementen, meeting Berlikum.
Emiel
karel schreef:CitZX1.8iFurio schreef:Hmmm…. Bij mij is het wel zo dat na vijf a tien minuten rijden het gas beter terug komt, maar inderdaad bij de carb is er niks mis. Dan zit het ‘m waarschijnlijk in de kabel. Maar hoe kan het dan dat het gaspedaal na een tijdje wel weer goed terugkomt?
Een verkeerd liggende (ergens afgekneld?) gaskabel die warm wordt en daardoor soepeler schuift? Of kun je de kabel uitsluiten en zit het in de gasklepas?
Ik ben er van overtuigd dat het niet aan de gaskabel of gashandle ligt, ik had het ook met mijn GT, precies hetzelfde en dat is nu over na revisie en afstellen.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
BasisBIX schreef:Ik heb het bij mijn 1400 ook dat het gaspedaal te langzaam terugkomt.
Maar ik denk dat het bij mij aan de gaskabel ligt, want de veer en dat plastic ding op de carb. komen wel gewoon snel terug als ik de gaskabel eraf haal.
Maar ja…. “eventjes” wat vet in de gaskabel spuiten is zo makelijk nog niet. Want er zit amper een opening aan.
Ik laat afgewerkte LHM lopen in de kabel, heel praktisch, heel snel en dan duurzaam gesmeerd!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb nu het scharnier van het gaspedaal gesmeerd en dat lijkt het probleem te hebben opgelost wat betreft het niet terugkomen van het gaspedaal.
Carburateur laten schoonmaken en stellen. Wat heeft dat jou gekost?
Ook ben ik nog benieuwd hoe je dat doet die kabel smeren met lhm olie??
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Nou, dan zal ik ook maar eens naar het gaspdaal gaan kijken
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
CitZX1.8iFurio schreef:Ik heb nu het scharnier van het gaspedaal gesmeerd en dat lijkt het probleem te hebben opgelost wat betreft het niet terugkomen van het gaspedaal.
Carburateur laten schoonmaken en stellen. Wat heeft dat jou gekost?
Ook ben ik nog benieuwd hoe je dat doet die kabel smeren met lhm olie??
Deze methode krijg je vieze handen van en je moet een krantje op de vloer leggen.
Je haalt de kabel los van de carburateur en van het gaspedaal en neemt ‘m uit de auto. Pak een doek en drapeer die om (niet overheen) een uiteinde van de kabel, neem een kleine trechter en zet die over de binnenkabel heen, leunend op de buitenkabel. Schenk voorzichtig 5 cc door de trechter en probeer zoveel mogelijk in de kabel te krijgen. Hang de kabel aan de schenkzijde op en als er niks drupt na een half uur, gewoon weer monteren.
Werkt ook met handremkabels, chokekabels, koppelingskabels, fiets/bromfietskabels etc… selectorkabel van je automatische transmissie moet je NIET losnemen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Werkt ook met handremkabels, chokekabels, koppelingskabels, fiets/bromfietskabels etc… selectorkabel van je automatische transmissie moet je NIET losnemen.
Hoezooo…..........???????????
Slechte ervaringen mee?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
BasisBIX schreef:Alcyone schreef:Werkt ook met handremkabels, chokekabels, koppelingskabels, fiets/bromfietskabels etc… selectorkabel van je automatische transmissie moet je NIET losnemen.
Hoezooo…..........???????????
Slechte ervaringen mee?
Neuh, ik begin er gewoon niet aan
Geen zin om iets af te stellen als het niet hoeft.
Heb nog een bak in de schuur liggen, met kabel en selectorhandle er nog aan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY