Waterpomp en dus ook Driem 1.9D DJZ
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 14 december 2007 03:36 PM

Mensen,
Door tijdgebrek en verregaande lekkage waardoor ik een lange rit (R’Dam/Roermond) onverstandig vind èn gezien mijn ervaringen inmiddels met driemen meen ik mijn waterpomp zelf te kunnen/moeten wisselen. Hierbij moet ook de driem verwisseld worden. Geen spanrollen verwisselen dus, derhalve meen ik het zelf aan te kunnen. Zonder Haynes en gezien mijn werkplaatshandboek v/d ZX pleite is doe ik een beroep op het forum mij voor te bereiden voor de te voldoene handelingen.
-Tips ter markering van riemen
-Tips om de spanrol te ontspannen (meen een automatische te hebben)
-Alle andere tips zoals, wat met het blok te doen, moet ‘t gekanteld worden? Etc etc

Aan de hand hiervan besluit ik òf ik het doe of niet. Ben op de hoogte van de risico’s en de moeilijkheidsgraad en mijn sleutelkennis.

Thnx alvast

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 december 2007 07:41 PM
  [ # 1 ]

Het aanbod om naar mij te karren staat nog steeds, een enkeltje rotterdam haalt je ZX echt wel.
Luchtratel, overheadkraan, koffie-automaat, alles bij de hand.

Je ben samen met Jay vrij lang bezig geweest met de D-riem van zijn BX, die riem is nog vrij simpel en je heb zat ruimte. De diesel D-riem is de moeilijkste, als ik jouw was zou ik er echt niet aan beginnen. Mocht je het toch zelf gaan doen, haal er dan iemand bij die dit vaker heeft gedaan, ipv zelf op de “trial & error” toer te gaan, bij een diesel heb je nauwelijks ruimte voor fouten.

Je krukas poellie is laatst goed vastgezet met een luchtratel, je zal waarschijnlijk ook weer een luchtratel nodig hebben om deze weer los te krijgen. Verder staan er tips in het topic van mijn D-riem + Klepseals.

Wat de moeilijkheidsgraad betreft, de Haynes zegt niveau 4, voor de ervaren monteur, 5 is het hoogste en dat is voor een expert.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 16 december 2007 01:35 AM
  [ # 2 ]
zx 1.4i schreef:

Je krukas poellie is laatst goed vastgezet met een luchtratel, je zal waarschijnlijk ook weer een luchtratel nodig hebben om deze weer los te krijgen

Daar heb je een punt…  Surprisedops: Da’s idd zo, krijg hem ws niet los en nadien niet meer fatsoenlijk vast waardoor ik weer met wiebelende poelie richting St Oedenrode moet…
‘t begint wel ècht tijd te worden, heb inmiddels bijna een waterpomp aan kosten voor vloeistof uitgegeven…

Wil maandag/dinsdag onderdelen halen, met wuppo’s “affectie” en diens uitleg jegens de kwaliteit van de Brezan onderdelen in mijn achterhoofd zit ik ook sterk te denken om de pomp bij de troen dealer te halen. Enig idee wat dat ding daar zou kosten? Op Masterbase kom ik voor de Voltage uit op deze pomp:


€80.39. Is dat incl/Excl btw?!

zx 1.4i schreef:

Wat de moeilijkheidsgraad betreft, de Haynes zegt niveau 4, voor de ervaren monteur, 5 is het hoogste en dat is voor een expert

Als Jay2 en ik niet zoveel probs hadden gehad met die exentriek stelnok los te krijgen hadden we het in principe in 1 dag, hooguit 2 kunnen fixxen, lang niet slecht eigenlijk…  Confused Enfin, snap je boodschap Laughing

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 december 2007 05:24 AM
  [ # 3 ]

Die BX is van een hele andere moeilijkheidsgraad dan je Diesel, weet waar je aan begint.

De pomp van de Breezan is prima, ik heb genoeg van die dingen gemonteerd, nooit problemen mee, bij de Citroen kost een pomp 2x zoveel.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 16 december 2007 05:31 AM
  [ # 4 ]

De Brezan dus…

Nou, mijn eerste reactie na die biks klus was dat ik mijn pomp en driem gezien de ruimte en complexiteit noooit zelf zou doen. Helaas zijn tijd en financiën mijn niet ruimschoots voorhanden.

Denk dat ik die initiële reactie maar moet volgen, mijn intuïtie heeft uiteindelijk vaker gelijk dan mijn verstand.

De 22e zou ik in de vroege ochtend kunnen -eigenlijk niet maar goed…-, hoe lang zou de wissel duren sohail?

Klote techniek…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 december 2007 01:34 AM
  [ # 5 ]

De vroege ochtend is geen probleem, als je om 07:00 hier kunt zijn.
Ik zal echter wel wat gaan moeten schuiven, aangezien ik die dag al wat anders gepland heb omdat jij had afgezegd. Ik laat het nog wel weten of het die dag gaat lukken, anders word het de 29e.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 21 december 2007 08:07 PM
  [ # 6 ]

Goed, alles geregeld. Jay2 gaat mee very good
07u in Veenendaal Shocked  Tegen 08u in Rotterdam, wakker tzt hopelijk…

Brezan heeft waterpomp en driem geregeld, citroen jansen te arnhem heeft me een multiriem en riemspanner geleverd, moment dat het blok er toch uit is mooi plek en tijd om die meteen preventief mee te nemen.

Hoop dat we ook nog ff de gloeipluggies kunnen vervangen (ook maar meteen gehaald), starten bij -7 liep niet zo best de afgelopen dagen sick . 2 cycli voorgloeien lijkt me niet de bedoeling Smile

Ook handig overigens, kom er te laat achter -op de terugweg- dat òf de ruitensproeiervloeistof bevroren is of beide pompjes gestorven zijn, gezien de buitentemperaturen is de eerste optie de meest logisch, vrees dat de mengverhouding nog niet optimaal was nadat ik er -70 proof vloeistof in gemieterd heb. Hoor alleen beide pompjes niet, da’s dan maf. Enfin, morgen staat hij de hele dag in een werkplaats waar het niet vriest -hoop ik dan- en dan zullen we het merken.

Vanzelfsprekend zal er een foto van een XUD blok in de overhead gepost worden

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 21 december 2007 11:19 PM
  [ # 7 ]

Blok eruit???

Jos van der Voort

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 22 december 2007 03:58 AM
  [ # 8 ]

Waterpomp, driem, multiriem, blok in de overhead kraan…  Laughing

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 23 december 2007 12:58 AM
  [ # 9 ]

Na wat meer uur werk dan verwacht uiteindelijk zonder momenteel merkbare en zichtbare lekkage weer terug. En zonder EGR, die is op non-actief gesteld. Nieuwe w\terpomp, driem, gloeiers, multieriem en spanner erin. Dat laatste ging overigens minder makkelijk haast dan de driem zèlf… Wat strak!! Ook de automatische soanrol van de driem gaf wat probleempjes. De spanveer zat vast in de bus van de motorsteun. Met veel gepier en wat gericht geweld en denkwerk was dat weer verholpen.

Daar zit ‘ie, vast in de motorsteun

Gericht trekken en meppen

Eenmaal eruit weer gangbaar gemaakt

En het werkte weer als nieuw.

Terug via MacDonalds, Jay bij de vrouw des huizes afgeleverd (verlof was iets uitgelopen) en zelf richting koude biertjes.

Mooi:
-Starten gaat na 2x zwengelen en loopt rond. Gloeiers waren dus echt op. Startmotor draait weer normaal, zonder het gevoel te geven de hele accu leeg te trekken. Nieuwe gloeiers trekken minder stroom oid???
-Temperatuur bleef constant, geen lekkages waargenomen. Hoop dat hij het op alleen rest pakking en vloeibare pakking een tijdje volhoud. Weet niet goed wat de reden is geweest de restpakking te laten zitten maar met nieuwe (metalen!) pakking er bij liep de riem er af, verwijderd en nagemeten, was wel wat dik idd, mogelijk niet vlak genoeg??
-EGR eruit, vreemd genoeg trekt het beter en gelijkmatiger onder de 2000rpm. Kan nu met nog minder toeren dan voorheen vlot met het verkeer mee. Zelfs in de 4 rustig weg trekken bij 1500rpm is geen enkel probleem. EGR verhaal??
-We hebben weer genoeg geleerd.
-Altijd erg opletten bij de Brezan, eer je het weet rekenen ze je 2 waterpompen af, 1 goede en 1 verkeerde en geven ze je de verkeerde mee… Er ging niet eens een lampie branden bij mij bij het afrekenen, da’s wel heel triest eigenlijk Surprisedops:  Maandag ff terug… Volgens Norbert komt het goed, ik hoop het maar anders heb ik 3 betaald, 1 gehaald…

Enfin, langer dan verwacht maar weer genoeg geleerd. Ook Sohail bijv, die zal nooit meer zomaar een blok in de overhead hangen en dan de motorsteun los schroeven, toch Sohail Wink

Volgende keer verstuivers, eerst maandag balanceren…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 december 2007 02:08 PM
  [ # 10 ]
david.tb schreef:

-Starten gaat na 2x zwengelen en loopt rond. Gloeiers waren dus echt op. Startmotor draait weer normaal, zonder het gevoel te geven de hele accu leeg te trekken. Nieuwe gloeiers trekken minder stroom oid???
-Temperatuur bleef constant, geen lekkages waargenomen. Hoop dat hij het op alleen rest pakking en vloeibare pakking een tijdje volhoud.

Uiteraard, je heb gezien hoe ik sleutel, als iets niet naar mijn zin is, dan ga ik niet verder voordat ik het goed heb, ben dan wel amateur sleutelaar, maar probeer toch het proffesionele te benaderen. De bedrading van je gloeibougies wat helemaal kut, de contacten zaten onder de dikke corrosie, die heb ik eraf geschuurd, slecht contact is meer weerstand, is meer stroom nodig. De restpakking zat netjes tegen het blok aangeplakt, om die eraf te halen ben je wel effe bezig, zoveel tijd hadden we niet, aangezien er geen oneffenheden in zaten, heb ik de pomp met vloeibare pakking gemonteerd. Die vloeibare rotzooi is het betere spul, kan tegen hoge temperaturen en laat ook weer makkelijk los bij demontage. Is niet te vergelijken met de rommel bij de Brezan, ook de prijs niet, je wil niet weten wat dat spul kost.

david.tb schreef:

Weet niet goed wat de reden is geweest de restpakking te laten zitten maar met nieuwe (metalen!) pakking er bij liep de riem er af, verwijderd en nagemeten, was wel wat dik idd, mogelijk niet vlak genoeg??

Dat was niet de oorzaak, het krukas riemwiel was de oorzaak, doordat de krukaspoellie niet op zijn plek zat kwam het wiel iets naar buiten, dat zag ik later pas. Na montage van het krukaswiel, effe proefdraaien op de startmotor liep alles ok, geen slijtplekken in de riem door schuren.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 24 december 2007 03:59 AM
  [ # 11 ]
zx 1.4i schreef:

Uiteraard, je heb gezien hoe ik sleutel, als iets niet naar mijn zin is, dan ga ik niet verder voordat ik het goed heb, ben dan wel amateur sleutelaar, maar probeer toch het proffesionele te benaderen

Uiteraard. En je doet het goed.

zx 1.4i schreef:

De bedrading van je gloeibougies wat helemaal kut, de contacten zaten onder de dikke corrosie, die heb ik eraf geschuurd, slecht contact is meer weerstand, is meer stroom nodig

Dat heb ik niet eens meegekregen…  Shocked  Kijk, bevestigd bovenstaand nog eens.

zx 1.4i schreef:

De restpakking zat netjes tegen het blok aangeplakt, om die eraf te halen ben je wel effe bezig, zoveel tijd hadden we niet, aangezien er geen oneffenheden in zaten, heb ik de pomp met vloeibare pakking gemonteerd. Die vloeibare rotzooi is het betere spul, kan tegen hoge temperaturen en laat ook weer makkelijk los bij demontage. Is niet te vergelijken met de rommel bij de Brezan, ook de prijs niet, je wil niet weten wat dat spul kost

Ongetwijfeld is het bijzonder goed spul wat je er tegenaan hebt geplakt, je werkgever gebruikt het dus MOET het van bijzonder hoge kwaliteit zijn. Maar ja, toch blijf ik de duimpjes erbij draaien, wellicht ten overvloede (ga er van uit en hoop het). Die metalen pakking was enkel op de schroefopeningen vlak, daar tussen stond de opstaande rand nog fier overeind, ga er logischerwijs dus van uit dat de huidige de betere oplossing is.

zx 1.4i schreef:

het krukas riemwiel was de oorzaak, doordat de krukaspoellie niet op zijn plek zat kwam het wiel iets naar buiten, dat zag ik later pas. Na montage van het krukaswiel, effe proefdraaien op de startmotor liep alles ok, geen slijtplekken in de riem door schuren

Kijk, daar heb ik meteen een vraag te pakken aan de overigen. Haynes en Werkplaatshandboek spreken van driem monteren, krukaspoelie monteren en draaien… Jay2’s biks z’n biks haynes en idem wbt mijn voltage het handboek noemden eerst poelie monteren en daarna draaien. Op zich -wat sohail ook zegt- moet de riem er niet af lopen zonder poelie als alles in lijn ligt. Maar waarom zeggen de handboeken dan poelie erop en dan draaien   Confused:

Op mijn poelie waren geen slijtplekken, enkel afdrukken van de tanden te zien, wat zou zeggen dat de riem vast draait, met dezelfde snelheid als de poelie en derhalvde op zijn plek blijft. Aan de andere kant, zonder poelie MOET het recht blijven mijns inziens -en Sohail-.

Iemand daar uitsluitsel over? Svp met mathematische uitleg Laughing

Verder, vandaag na een flinke vriesnacht de Voltage aangeslingerd, hoesten proesten en een flink rookgordijn… Sad Helaas waren de gloeiers niet het enige wat vervangen moet worden, ik ga er van uit dat een beroerde koude start mede opgelost kan worden middels nieuwe verstuivers…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2007 03:27 PM
  [ # 12 ]

Jonges toch vanwaar alle commotie, dit is niet mijn eerste D-riem wissel en zeker niet bij een Diesel, ik weet echt wel wat ik doe. Sorry dat ik een beetje boos word, maar ik heb een hele dag staan ploeteren aan een auto waaraan geklootzakt is, om alles weer te krijgen zoals het hoort. Dus David, geen paranoide gedachten of vragen, je D-riem en waterpomp zitten goed.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 25 december 2007 08:24 PM
  [ # 13 ]
ZX1.4i schreef:

Dus David, geen paranoide gedachten of vragen, je D-riem en waterpomp zitten goed.

Shocked

Daar twijfel ik ook niet aan, hoor je mij ook niet over. Je hebt puik werk afgeleverd.

Ik stel gewoon een vraag inzake 2 verschillende montage ideeën, daar is niets mis mee en is het forum mede voor bedoeld. Omdat er klaarblijkelijk 2 verschillende opvattingen zijn inzake mèt/zonder poelie. That’s all…

Vanmiddag de accu verwisseld voor de mooie gele. Geloof inderdaad dat de accu bijna gaar was. Na een rit van 100km vanmiddag wilde de startmotor bijna niet meer rond… Aangezien ik een half uur later weer richting werk moest ff schrikken. Gelukkig deed het gele monstertje het perfect. Vroeg me af, de dynamo is niet los geweest toch? Er ontbrak een moer en de bout hing er al bijna uit, nog ff en hij was tussen de multieriem gevallen Shocked Benieuwd of het starten nu met minder hoesten en proesten gaat, vrees echter dat de verstuivers de boosdoeners zijn.

@mattijn_2
Ondanks je goede bedoelingen, ff topic iets beter lezen, het werk was al klaar   Very Happy

ps:
Als ik paranoïd zou zijn zou ik niet hier zijn Wink
 

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 december 2007 02:21 AM
  [ # 14 ]
david.tb schreef:
ZX1.4i schreef:

Dus David, geen paranoide gedachten of vragen, je D-riem en waterpomp zitten goed.

Daar twijfel ik ook niet aan, hoor je mij ook niet over. Je hebt puik werk afgeleverd.

Sorry, maar ik kan je opmerkingen niet echt waarderen, ik heb je wagen als een prof. gefixt en vind gezeur achteraf niet leuk.

david.tb schreef:

Ik stel gewoon een vraag inzake 2 verschillende montage ideeën, daar is niets mis mee en is het forum mede voor bedoeld. Omdat er klaarblijkelijk 2 verschillende opvattingen zijn inzake mèt/zonder poelie. That’s all…

Er is maar 1 procedure voor het monteren van de riem op jouw auto, en dat is zoals je gezien heb, deze staat in alle boeken die ik heb, de Haynes, Vraagbaak en de Revue Technique.

Jay heeft een hele andere motor, met een (totaal) andere procedure voor een nieuwe riem, is appels met peren vergelijken. Om je gerust te stellen, ik heb de Haynes BX ook hier en heb het doorgelezen voordat ik het bovenstaande schreef.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 december 2007 02:35 AM
  [ # 15 ]

Omdat de TS zijn auto klaar is, lijkt verdere discussie niet erg noodzakelijk. Te meer duidelijk is geworden hoe het een en ander tot stand is gekomen.  Een slotje dus. Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook