Andere aansluitingen en of andere lengte inlaatbuis.
Ja, dat kan ik me nog voorstellen bij verschillende types carburateurs.
Maar of een choke nu automotisch of manueel is, dat zou toch niks moeten veranderen aan de manier hoe een carburateur op een inlaat zit gemonteerd?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
‘T is gewoon voor de zekerheid.
Als je morgen weer naar die sloop gaat, kun je ook even kijken naar het orga en chassis nummer kijken. Dan kun je ongeveer zien of ze rond dezelfde tijd gebouwd zijn.
Citroën kennende zou het best wel eens zo kunnen zijn, dat een paar kleine dingetje veranderden. Ook met leveranciers enzo (Solex/Weber)
Je weet tenslotte maar nooit
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Misschien loopt het allemaal wel los, maar gezien het gezeik dat je hebt gehad met de carb is het misschien verstandiger om, als je toch aan het schroeven bent, ook het inlaatspruitstuk mee te nemen. Dan kan je altijd, mocht het niet lekker werken, toch nog even het originele inlaatspruitstuk proberen. Want je zult net zien dat ie de shredder in is als je toch de inlaat nodig blijkt te hebben.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van de palais kan ik mij herinneren dat het inlaatspruitstuk er niet zondermeer vanaf wilde omdat er iets in de weg zat. Wat dat “iets” was, weet ik niet meer. Het wilde alleen als ik de tapeinden uit het blok prutste.
XBXG schreef:Ja, dat laatste had ik inmiddels al begrepen, dus dat moet wel lukken.
Waarom moet er in vredesnaam een andere inlaat op, als de carb identiek is, maar enkel de choke anders is?
Ik neem ‘m anders in zijn geheel mee en probeer de automatische choke te vervangen door de handchoke van de sloper…
Ik zou gewoon kijken wat het makkelijkste “wil” in de kou - ik zou zeggen: laat het inlaatspruitstuk lekker zitten; dat heb je inderdaad niet nodig.
Dit is vlgs mij een later ingebouwde handchoke. Hoe de staat van de carb verder is - sja… schoonmaken zal zeker geen kwaad kunnen.
Ich bin ein Breaker
Als de handchoke later is ingebouwd - zoals BasisBix ook al aangaf - zou dus moeten betekenen dat de carburateur zelf identiek is aan de mijne en daarmee dus ook de inlaat identiek is aan de inlaat van mijn BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Pcies - al die moeite voor niks - ik denk dat de carb een stuk makkelijker van de inlaat af gaat dan de inlaat van de kop…
Misschien kun je het typenr ontdekken op de carb, om zeker te weten dat de basis hetzelfde is?
Ich bin ein Breaker
Daar zal ik morgen zeker naar gaan kijken.
Nu maar hopen dat mijn vingers niet bevriezen tijdens de demontage. Er ligt sneeuw op de sloperij en het is niet een klusje dat in 10 minuten is gedaan…
Ik bericht hierover morgen weer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Je zou voor de grap ook de benzinepomp - met onderplaat of wat er dan ook zit - mee kunnen nemen, voor basisbx?
Ich bin ein Breaker
mkatgert schreef:Wat is je orga-nummer? Hier staat dat in NL vanaf 4316 toch wel 1400’s met een Weber zijn gemaakt.
Interessante link van een bekende site.
Mijn BX heeft een K1H-motor, die niet in die lijst staat.
Het organummer van mijn BX is 4586 (29 mei 1989 en dus exact 1 maand voor de tenaamstelling), wat ook niet is terug te vinden in die lijst…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
karel schreef:Je zou voor de grap ook de benzinepomp - met onderplaat of wat er dan ook zit - mee kunnen nemen, voor basisbx?
Als je het niet erg vindt, wacht ik eerst op mijn salaris, anders is het helemaal uit met de pret…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:mkatgert schreef:Wat is je orga-nummer? Hier staat dat in NL vanaf 4316 toch wel 1400’s met een Weber zijn gemaakt.
Interessante link van een bekende site.
Mijn BX heeft een K1H-motor, die niet in die lijst staat.
Het organummer van mijn BX is 4586 (29 mei 1989 en dus exact 1 maand voor de tenaamstelling), wat ook niet is terug te vinden in die lijst…
Grijze import?
Emiel
karel schreef:Je zou voor de grap ook de benzinepomp - met onderplaat of wat er dan ook zit - mee kunnen nemen, voor basisbx?
Waarom dan :
Als je graag spullen wilt dumpen; daar sta ik altijd voor open
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
De benzinepomp zag er nog goed uit, maar heb ik voorlopig even laten zitten. Wellicht demonteer ik ‘m volgende maand, als ik weer salaris heb gehad.
Zo, de demontage ging bijzonder rap. Ik heb nu dus een mooie carburateur als reserve. De demontage van de handchokekabel ging echter niet helemaal volgens plan. Per ongeluk trok ik de kabel helemaal uit de huls, en die krijg ik er nu dus niet meer in. ops: ops:
Dat wordt even flink pielen om die er weer in te krijgen.
Wat plaatjes van vandaag.
In een heerlijk winterzonnetje was het fijn sleutelen. In tegenstelling tot gisteren middag bevroren mijn vingers niet.
Het kenteken van deze BX 14 basis was trouwens XZ-62-KR volgens de parkeerkaart van de gemeente Hoorn…
Wat me vandaag vooral opviel, was de 5e versnelling. Die behoort een échte BX basis namelijk niet te hebben.
Hier is de carburateur bijna los:
De buit (de handchoke lag al in de kofferbak):
Overigens heb ik vandaag een snelwegrit van zo’n 120 km gereden, en het verbruik lijkt zeker verbeterd te zijn, na het afstellen van de carburateur door Martijn de Ruijter. Dus Martijn; alsnog dank daarvoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX