1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Het Waarom Rijdt Men Visa Topic.
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 december 2007 07:56 PM

-Waarom rijden jullie eigenlijk VISA /  LN(A) / AXEL / C15 ??
-Het is misschien wel leuk om van elkaar te horen waarom wij ons in een visa verplaatsen.
-Wat bindt ons aan deze verguisde karretjes?
-Hoe kom je erbij om tussen XENON , ABS, AIRCO ,TDI en ESP in een oud       wagentje te snorren??       

Ik vind het in ieder geval zááálig rijden, en het is een persoonlijk statement, maar misschien ook wel eigenwijsheid om NIET!!! in een JAKKERRBAK te gaan rijden…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 22 december 2007 12:13 AM
  [ # 1 ]

Mijn Visa is in 1985 nieuw aangeschaft door mijn opa en oma. Toen deze kwamen te overlijden kwam de auto hier terecht. Nadat deze een aantal jaar als 2e auto is gebruikt kwam ze een jaar geleden niet meer door de APK, te veel kosten ten opzichte van wat de auto waard is. Dus richting sloop. Dus ik zeg tegen mijn vader, dat is zonde! Die auto is nog te goed voor de sloop, dus kreeg ik de auto in mijn bezit en heb deze zover opgeknapt zodat deze door de APK kwam. Ze word nu als 3e auto gebruikt(olditmer)

Maar de auto gaat nu wel achteruit, dus ze zal met een aantal jaar wel compleet moet worden opgeknapt, en in orginele staat blijven. Dus zoals ze geleverd in 1985!

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 22 december 2007 12:59 AM
  [ # 2 ]

Als 1e auto rijden we een Volvo 240 (op lpg). Als 2e zocht ik een auto die goedkoop was in aanschaf en laag in vaste kosten. Dan kom je uit bij auto’s van 10-15 jaar oud. Vaak met veel kilometers en weinig karakter. Toen zag ik de Visa te koop staan en wist dat dit hem moest worden! Ik ben altijd een Citroën liefhebber geweest (vooral Ami, Cx), maar alleen ooit een ZX gereden (wat een %^#$@*&” auto Evil or Very Mad ). Ik vind de Visa (14TRS) comfortabeler dan de wat nieuwere auto’s van andere merken. Bovendien heeft hij toch meer stijl. Het is een perfecte 2e auto! En nu maar hopen dat hij het lang volhoudt, want ik ben geen sleutelaar…...

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
Grompie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 26-08-2005

Gepost: 22 december 2007 01:06 AM
  [ # 3 ]

visa

Ben zelf niet in het bezit van een Visa (helaas)maar heb er wel ooit 1 gehad.
Een Visa is zelfs met hulp van Peugeot een echte Citroen ,je vind hem mooi of je vind hem vreselijk lelijk ,het rijdt als de beste het veert prima en hoe langer het geleden is dat ze nieuw te koop waren hoe leuker hij wordt.Weet zeker dat er bij mij ooit weer eens 1 voor de deur komt staan.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 december 2007 01:10 AM
  [ # 4 ]

We hebben twee Super E ‘s gehad. Ik vond het heerlijke auto’s om in te rijden. Een stuk geriefelijker dan een AX.
Een beetje miskend model. 

Jeroen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 december 2007 01:53 AM
  [ # 5 ]

ik heb de C15 dan wel niet meer maar de eerste keer dat ik de vorige eigenaar er mee zag had ik iets van “leuke kar”
eens je hem dan zelf hebt, een aantal uren op die prachtige snuit hebt staan kijken, ermee gereden hebt, tja ....

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 22 december 2007 02:06 PM
  [ # 6 ]

Als eerste Citroen 5 jaar geleden een Dyane gekocht, wat een briljante wagen! Leuke smoel en super - rijeigenschappen. Helaas had ik alleen winterstalling, waardoor ze de rest van het jaar buiten stond. Zonde, want dat kwam de Dyane niet ten goede. Daarom overgestapt op een zeer goed onderhouden BX 1.9 TZI! En ook dat was een genot om in te rijden! Wat een lekkere wagen. Nadeel; niet heel zuinig. Deze verkocht vanwege een lange buitenlandreis… Kostte me wat moeite maar keuze’s moeten eenmaal gemaakt worden.

Eenmaal terug in NL was ik Citroenloos… En dat kan niet als Citrofiel!  Weer gedacht aan een BX. Maar ik zocht toch iets goedkopers (okee, er zijn ook 500 euro BX-en maar die zijn toch vaak wat minder) en iets wat zuinig rijdt. Peugeootje 205? AX?... Die zie je op elke straathoek! Ik ben toch meer iemand die iets wil hebben wat niet half NL al heeft. En toen kwam ik de Visa tegen. Een Visa Club 2cilinder uit 1987! Na een proefritje was ik verkocht, en nu nog steeds! Wat rijdt ze lekker, is ze zuinig en wat een karakter. Ik ben in de overtuiging dat heel wat andere wagentjes de Visa niet evenaren!

Ondanks alle lof over mijn Visa, weet ik niet of ik haar lang zal houden.Het is mijn enige auto en voor de langere stukken is het niet echt wat. Voor het stads- en regioverkeer helemaal super. Ik neig er dus toch naar om op termijn (maand of 6 ?) weer een BX aan te schaffen. Kan ik met de Visa nog mooi de winter door!

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 december 2007 02:48 PM
  [ # 7 ]

Voor mij was het eigenlijk al een uitgemaakte zaak…

Mijn ouders reden 2cv, cx-en, en op vakantie namen we de gsa-club van mijn oom en tante mee.
Toen het eindelijk tijd was om mijn rijexamen te doen had ik op dat moment een daf 46 met 2cylindermotor thuis staan.
Dat was dankzij z’n 2cylinderblokje een beetje een 2cv voor hoogbejaarden en gak-kers.
Tijdens rijles reden we door Enschede, en ik zag bij van Benthem-Beunders een hele leuke grijze cx staan.
Toen het papiertje er eenmaal was werd de cx aangeschaft voor de somma van 4000 euro! nogal een bedrag voor een (wel perfecte) cx GTi.
Na de cx kwam er een xm 2.0ct automaat.
Die werd ingeruild tegen een mooie polo.
Ondertussen reed ik op dat moment 3 auto`s, een mazda 929coupé, een Polo , en een cx2000 uit 1975.
Na nog een aantal mooie wagentjes, die niet van citroën waren kwam er een Fiat Uno met 47000km splinternieuw gewoon, maar wat een trammelant met dat gebakje, 5 keer in de week stuk!!
Daar werd ik goed zat van dus…
Een kennis had een visa 11e te koop, en die kwam er snel.
Ondertussen had mijn partner het ook een beetje te pakken en kwam er voor hem een visa club, en vervolgens nog een voor de opknap.
Na de visa club en de opknapper kwam er weer een de gelederen versterken, een 11re.
Toen kwam er een clubje varkenssnuit uit 1979, ook voor de opknap.
Later werd de 79`er verkocht en kwam er een 14trs Stilo.
Dat was eigenlijk de laatste visa die hier het landgoed verlaten heeft.

Een maand of 2 kwam ik op internet een 17rd uit Duitsland op het spoor , met 42000 km, en die kwam er ook.
Onder de streep is de uitkomst op dit moment 2 visaatjes.

Voor iets wat begonnen is als een tijdelijk goedkoop gebakje is uitgegroeid in een hardnekkige relatie met dat vreemde franse gezinshatchbackje…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 22 december 2007 03:19 PM
  [ # 8 ]

Visa rijden is super!

Ik heb 5 maandjes een 11RE gehad en heb me prima vermaakt!
De visa had ik gekocht zonder APK met slecht werkende verlichting en vieze carburateur.
Na een maandje in de avonduren sleutelen wat overigens vrij low-budget was heb ik de visa goedgekeurd en heb er met plezier in gereden.

Ik moet zeggen het is een beetje een “voute” auto, niet lelijk maar gewoon helemaal dwars op alles wat op dimt moment als stoer word beschouwd!

Als ik de kans krijg (en genoeg poen) zou ik er zo weer een aanschaffen als tweede auto naast de BX GT.

Emiel

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 december 2007 03:25 PM
  [ # 9 ]

Oh ja, de buren hadden vroeger een witte 11e, ik speelde vroeger altijd met de buurkinderen in de visa dat we op vakantie gingen.
De buurvrouw deed de deur altijd op slot met de sleutel,maar op een gegeven moment ging ze zich afvragen waarom de portieren maar iedere keer van het slot waren.
Welnu, de kindertjes hadden uitgevonden dat je met een ijscostokje de deuren ook open kon maken, ik heb trouwens nog geen visa gehad waarmee het niet kon!

Mijn ouders reden toen 2cv , toendertijd vond ik dat maar niks, en stelde mijn ouders de vraag waarom wij geen visa kochten (kort daarna maakten ze wel een proefrit in een varkenssnuitje…)
Mijn moeder antwoordde, als je later groot bent koop je maar een visa!!!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 23 december 2007 02:53 PM
  [ # 10 ]

Zelf ben ik in de Citroens opgegroeid. Mijn vader, die elke 2 jaar een nieuwe citroen kocht, had op een gegeven moment een Leader. Hiermee sta ik als klein ventje nog op de foto. Toen ik een paar jaar geleden er 1tje tegenkwam heb ik hem voor een appel en een ei gekocht, gewoon als jeugd sentiment. Bleek nog een aardig goede te zijn want ik heb hem nog steeds. Afgelopen jaren heb ik hem een beetje opgeknapt maar rijden doe ik er heel weinig mee. Dagelijk rij ik een C4 en daarnaast heb ik ook nog 2 bx-en, een model waar ik toch meer een klik mee heb. Toch blijft de Visa voorlopig nog wel ff want het is een autoootje waar, als ik er mee rij, een hoop lol in heb. Het rijdt echt lekker en het is gewoon geweldig om een (figuurlijke dan he!) middelvinger op te steken naar het moderne grut!

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 23 december 2007 04:17 PM
  [ # 11 ]

Ben in de jaren 60 opgegroeid in een aantal DSen kwam dus niks anders dan Citroën in huis.
M’n eerste was een LN en al gauw werd het een eend (dezelfde heb ik nu nog)in 1986 kocht ik een C15D (knalgeel) en moest die helaas wegdoen vanwege dat er kindertjes in aantocht waren (geen achterbank).
De keuze viel op een Dyane van 10 jaar oud,die we 12 jaar later wéér verkochten,toen een BX 19tzi Break (wát een beest)fantastiese kar.
Daarna in 2002 moest ik zo nodig een Picasso aanschaffen,jakkes véél te sjiek.
En kom dan nu eindelijk op onze huidige C15e<deze kochten we in België,en was behoorlijk “afgetrapt"door het belse leger,na heel wat sleuteluurtjes (en bakken bier)is het dan eindelijk gelukt weer een fantastiese wagen te bezitten,Je kan er lekker boodschappen mee doen,lekker met je baggerkisten in stappen,dan weer lekker schoonmaken,echt als ik dan onze grensverlegger zie staan tussen al die moderne shit,dan denken wij: Hoera die groene (jaren 80 concept) is godzijdank de onze,Ik kan het moelijk uitleggen…maar we gaan ervoor hier nog jaaaaaren plezier in te beleven,en hij krijgt dan ook ALLE onderhoud en liefde die het nodig heeft.  Leve C15   en een Goede Kerst + Nieuwjaar Gr Claus en Familie.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 19-01-2006

- ZX 1.9d
Gepost: 23 december 2007 05:00 PM
  [ # 12 ]

Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor oost europese auto’s. maar toen ik een jaar geleden op zoek was naar een autootje ben ik gewoon naar marktplaats gegaan.
Zoekcriteria:
*binnen een stral van 20 kilometer (moets er immers naar toe op de fiets)
*maximal 500 euro.

En dan op alfabet het aanbod bij langs. Alfa Romeo en BMW zijn me te gewoontjes, en toen kwam de C van Citroën… Stond een leuke Visa. Verder gekeken, Visa bleef het leukst. Wezen kijken, en meteen verliefd op de Visa na een proefrit…. En dus gekocht. Paar maanden later een bij gekocht voor onderdelen. En onlangs kwan de APK datum van mn Visa in zicht, dus moest er een nieuwe auto komen (goedkoper dan APK waardig maken). Tot in Braband aantoe geweest om Skoda’s, Lada’s en FSO’s te bekijken, maar toener ineens een hele mooie gave Visa in Leeuwarden, om de hoek dus, stond, was de keus weer snel gemaakt…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 december 2007 06:02 PM
  [ # 13 ]

De “Klik” met het merk Citroën is dus overduidelijk aanwezig, de link met de visa & zusjes lijkt mij dan wel weer een budgettaire overweging in het algemeen.
Zelfs als enige -lees dagelijkse- auto is het voor menigeen een bruikbare voiture.

alex, de hang naar ijzeren-gordijn auto`s is bij mij ook aanwezig, maar niet zo sterk dat ik graag een Samara of 2110 wil rijden, das mij net weer te vergezocht.
Mijn voorkeur in dezen gaat meer uit naar de wat oudtijdse luxewagens zoals de Zhiguli-VAZ1200 de Zhiguli-VAZ1600GL en de Wartburgen 311 en 353.
De Trabanten kunnen mij ook bekoren , zo ook de skoda 100-serie.

Het is alleen zo dat je de lada`s uit de opsomming niet meer tegen komt, de meeste skoda`s 100 serie vroegtijdig zijn overleden door gebrek aan koeling…

Dus op dit moment oriënteer ik mij iets meer op het TRABI-Vlak, waarom??
onderdelen zat vanwege de idiote onderdelenproduktie van de V.E.B. Sachsenring.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 december 2007 06:04 PM
  [ # 14 ]

De oudere Tatra"s zijn de enige auto’s uit die contreien die ik serieus neem.

Jeroen

Profiel  
 
Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 19-01-2006

- ZX 1.9d
Gepost: 23 december 2007 06:27 PM
  [ # 15 ]

Ik ben druk op zoek naar een Lada Niva.. Maar met de PSA diesel in het vooronder…  Surprisedops:

En De Visa is met het Oltcit zusje en de Poolse C15 productie natuurlijk goed te verantwoorden Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook