Mijn claxon doet het niet, dus ik heb gisteren eens even gekeken of het aan de bedrading ligt. De claxon zit voor het linker voorwiel, dus de auto even op de krik gezet en de bedrading nagelopen. Dat is dus nog goed.
Maar: Als ik het goed zie, zit er een luchtpomp, een doozichtig slangetje en dan een luchthoorn! En hiet ziet er nog allemaal standaard uit ook!
Zijn alle ZX-en met luchthoorn geleverd? Of is dit een luxe van de volcane? Weet iemand dat?
Oh ja, als ik op de claxon drukt is het enige geluid dat wordt geproduceert een klik uit het zekeringenkastje onder de motorkap. Weet iemand of daar een relais ofzo zit?
En anders compressor keduuk denk ik…
De gewone ZX’en hebben 2 schelpvormige hoorntjes.
Kijk op deze pagina eens onderaan bij de foto’s, dan zie je er al vast 1tje zitten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb de Citroen-dealer en Bart Ebben verrast: Die wisten ook niet dat er een luchthoorn standaard in een ZX is geleverd. De dealer bevestigde wel overigens na een kijkje in de computer.
Dit betekent wel dat die dingen niet stuk gaan, en dus goed tweedehands te gebruiken zijn. Nadeel = dat ze daar niet te vinden zijn….
Nieuw kost zo’n ding 95 euro!
anders hang je dr toch gewoon een normale claxon onder? probleem opgelost, en als je het verschil toch niet hoort…..
ZX Break Reflex 1.4i
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Ik heb dat ook!!! ZX-Cruiser heeft er zondag nog naar gekeken!! Maar me slangetje schijnt goed te zijn.. ik heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken!!11
Als ik nix vind dan komt er een ander in!!! Maar dan wel erg luid
Thrillseekah schreef:Ik heb dat ook!!! ZX-Cruiser heeft er zondag nog naar gekeken!! Maar me slangetje schijnt goed te zijn.. ik heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken!!11
Als ik nix vind dan komt er een ander in!!! Maar dan wel erg luid
Eventueel interesse in een scheepshoorn
Die kan ik vast en zeker wel leveren, vraag alleen niet wat zo een ding zal gaan kosten
zag gisteren hier in spijkenisse van die luchthoorns liggen voor 39 euro
bij slager automaterialen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
metro2005 schreef:zag gisteren hier in spijkenisse van die luchthoorns liggen voor 39 euro
bij slager automaterialen
heb ooit als een zo’n 3-tonig geval gehad!! Een scheepshoorn is me weer te gek… claxoneer ook wel eens naar de buurman ‘s ochtends! Denk niet dat me dat dan in dank wordt afgenomen
Ik heb ooit een vakantiebaantje gehad in de werkplaats van een fabriek aan het water.
Daar was een malloot die had een scheepshoorn, na het middag eten zette hij even de persluchtslang op die hoorn, het geluid dat uit dat ding kwam ging echt door merg en been, brr zo hard
Ik weet niet wat voor eisen er door de APK worden gesteld mbt deze claxon?
Kan je auto worden afgekeurd omdat de claxon teveel herrie maakt? Mag een claxon 3-tonig zijn?
Is wel leuk zo’n hele harde hoorn
Zeker als er mensen 30km/h gaan rijden als het sneeuwt! Dat doe je toch niet!?
Vanochtend met 60km/h over een besneeuwde rotonde, ging net aan goed: Met mij achterwiel raakte ik het stoepje in het midden en hierdoor werd de achterkant van de auto omgegooid…. LEUK!!!!
Van mij mag het vaker glad zijn, heb toch een oude k*t auto. Kan je lekker mee smijten!