als vervolg op dit onderwerp ga ik hier verder. De auto is dus afgekeurd op de remblokken en de remleidingen. Ik heb reeds de blokken vervangen maar toen opeens begaf de cylinder het.
Als je nu de rem intrapt voel je dat er druk op staat en dan schiet het pedaal opeens door. Als je een ontluchtingsnipje een beetje opendraait dan stroomt er steeds vloeistof uit en als je op de rem trapt komt er niets extras uit alleen als je dan doorschiet met het pedaal. En je hoort een vreemd geluid bij de cylinder. Ik ga denk ik een andere cylinder halen bij de sloop en die erop zetten en dan ga ik verder met de leidingen. Al met al komen er steeds meer kuren bij de AX. ik hoop dat het hierna afgelopen is met de mankementen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo te zien heb je wel weer een leuk projektje erbij. Het is zo te zien werl te overzien alleen die remleidingen zijn denk ik een vervelend klusje, ik heb achter een zooi LHM leidingen op mijn xantia wel eens moeten doen (voornamelijk omdat ik zelf door stommiteit twee koppelingen gemold had), en dat vond ik nou niet echt een leuk klusje. Wel goede oefening voor hetzelfd op de TRD Turbo .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Leidingen kun je gewoon op maat laten maken. Als je ze nog org kunt krijgen zitten de hoeken en dergelijke er al in. Als je ze zelf maakt moet je de rondingen er zelf in maken. Als deze hetzelfde zijn als de leidingen van het hydraulisch systeem kan ik ze voor je namaken als je wil.
Dit type dus.
ik sloop de oude leidingen eronder weg en ga daar mee naar de onderdelenboer. Deze maakt dan nieuwe op maat. Deze zijn dan direct van koper, dan roesten ze ook niet meer.
heb de cylinder en de leidingen eronder weg. Heb nu een hele mooie goudkleurige nieuwe cylinder gekocht en straks ga ik de leidingen ophalen. Morgen alles weer monteren en hopen dat de auto het weer doet.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: op naar de APK: remblokken, remcylinder en remleidingen
Hebben we het over een achterremcilinder? Heb je nou de achterwiellagers al gecontroleerd? Want daar heb ik je nog steeds niet over gehoord. Als die kapot zijn loopt je trommel tegen de remcilinder aan en krijg je ook dat schurende geluid…
Handjes schreef:Hebben we het over een achterremcilinder? Heb je nou de achterwiellagers al gecontroleerd? Want daar heb ik je nog steeds niet over gehoord. Als die kapot zijn loopt je trommel tegen de remcilinder aan en krijg je ook dat schurende geluid…
hadden het altijd over de hoofdcylinder maar nu komt de cylinder van rechtsachter aanbod. Deze is namelijk kapot. Een kant zet nog maar uit en je kan een zuiger eruit halen.
Verder zitten alle leidingen er dus op en is alles ontlucht. Alleen moet er dus nog een nieuwe cylinder komen voor rechtsachter
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou klinkt alsof je er bijna bent. Als je dan weer lekker kan tuffen, dan is dat toch wel weer mooi meegenomen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
erwt schreef:hadden het altijd over de hoofdcylinder maar nu komt de cylinder van rechtsachter aanbod. Deze is namelijk kapot. Een kant zet nog maar uit en je kan een zuiger eruit halen.
? Je had het over een “Aanschurend (?) geluid bij linker voor wiel AX”.
Ik denk dat de ax binnenkort richting sloop gaat. Heb een nieuwe remcylinder gekocht want die was dus ook weer stuk. Dus die erop gezet en alles ontlucht .. het leek allemaal zo mooi. Totdat de remschijf het begaf. Zit een dikke scheur in. Heb nu al zoveel geld in de ax gestopt dat nu het punt is gekomen dat ik niet meer verder ga.
Probeer hem misschien nog te verkopen maar ik ga er niet meer mee bezig. Heb ook geen geld voor een andere auto dus straks ben ik autoloos.
Das behoorlijk klote
Kga van het weekend de grote beurt doen en daarna moet mijn bxie ook voor de aah peej kaah…..
Zo, de AX wordt wel weer gemaakt. Of we mijn vriendje dan nog houden weten we nog niet. Misschien de AX verkopen en dan eventjes geen auto en dan maar een beetje grotere auto. Ik hoop dat ie over 2 weken voor de herkeuring is geweest.
Ik denk dat hij zich in de steek gelaten voelt. Ik heb er al een tijd niet meer in gereden… maar ja.. moest ie ons maar niet in de steek laten…
(ik heb de ax deze week ook maar ff een trap gegeven toen ie ons liet staan in de kou.. en dat terwijl we dachten dat hij weer helemaal klaar was…...)
We gaan voor de goede sfeer op dit forum!
de remschijf was helemaal gescheurt. Heb er een nieuwe opgezet en heb ff de remklauw schoongemaakt. Er zat een scheur in de rubber waar de cylinder achter bleef haken en allemaal rotzooi door kwam. Ik heb een nieuwe rubber gekocht en er op gezet. De nieuwe (2e handse) remschijf zat nog wat roest op dus dat moet er af slijten. Maandag maar ff bellen voor een herkeuring. Ik hoop dat ie dan er wel doorkomt.
Succes
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
erwt schreef:Heb een nieuwe remcylinder gekocht want die was dus ook weer stuk. Dus die erop gezet en alles ontlucht .. het leek allemaal zo mooi. Totdat de remschijf het begaf. Zit een dikke scheur in.
?? Remcilinder? Hoe had je die willen vervangen bij de voorremmen dan? En is nu het schurende geluid verdwenen?
Handjes schreef:erwt schreef:Heb een nieuwe remcylinder gekocht want die was dus ook weer stuk. Dus die erop gezet en alles ontlucht .. het leek allemaal zo mooi. Totdat de remschijf het begaf. Zit een dikke scheur in.
?? Remcilinder? Hoe had je die willen vervangen bij de voorremmen dan? En is nu het schurende geluid verdwenen?
je haalt alles door elkaar. Schurend geluid heeft er niets mee te maken. Remcylinder rechtsachter is vervangen en de remklauw is schoongemaakt.