Hallo!
Ik heb een set winterbanden bij m’n XM, maar die liet de vorige eigenaar telkens op de lichtmetalen velge monteren. Ik ben op zoek naar een set velgen voor die banden, zodat ik de boel niet telkens hoef over te zetten. Vraag: zijn er stalen velgen waar die banden op passen of is het een typische lichtmetalen maat? Hoe dan ook: heeft iemand toevallig 4 passende velgen voor mij liggen?
Groet!
Bram
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
Heb net bij de sloop vier metalen velgen gekocht, hebben ze de winter banden omgelegd en uit gebalanceerd 100 euri!
Had hetzelfde namelijk. Wel banden geen velgen.
Ben er redelijk zeker van dat de bouten van LM velgen anders zijn dan stalen velgen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik heb nog 4 Speedline velgen liggen in mooie staat voor een schappelijk prijsje.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
verkuilm schreef:Heb net bij de sloop vier metalen velgen gekocht, hebben ze de winter banden omgelegd en uit gebalanceerd 100 euri!
Had hetzelfde namelijk. Wel banden geen velgen.Ben er redelijk zeker van dat de bouten van LM velgen anders zijn dan stalen velgen.
Klopt, is een andere maat. Goed bewaren dus!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Serge schreef:Ik heb nog 4 Speedline velgen liggen in mooie staat voor een schappelijk prijsje.
Welke bandenmaat op Speedlines Serge?
Speedlines zijn originele XM velgen, dus daar kun je iig alle standaard maten die op de XM geleverd zijn op monteren. Dat zijn bij mijn weten de 185R15, 195R15 en 205R15.
easternnl schreef:verkuilm schreef:Heb net bij de sloop vier metalen velgen gekocht, hebben ze de winter banden omgelegd en uit gebalanceerd 100 euri!
Had hetzelfde namelijk. Wel banden geen velgen.Ben er redelijk zeker van dat de bouten van LM velgen anders zijn dan stalen velgen.
Klopt, is een andere maat. Goed bewaren dus!
hmmm, dan heb ik ff een vraagje, hoe zouden die er dan uit zien? Zijn dat van die lange verchroomde? Want die heb ik nu op mijn staal zitten terwijl ik onlangs bij een xm met staal, van die hele korte zach zitten.
Bij de stalen wielen die ik onlangs van die T1 tct gehaald heb kreeg ik ook van die lange verchroomde mee.
Het enige verschil tussen bouten voor staal en bouten voor lichtmetaal is ±2cm in lengte.
dan heb ik dus idd ws de lichtmetaal bouten.. Zou idd ook kunnen aangezien er hiervoor speedlines op hebben gezeten bij Example.
@Serge, wat doen die speedlines bij jou in euries en in kwaliteit ?
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Serge schreef:Het enige verschil tussen bouten voor staal en bouten voor lichtmetaal is ±2cm in lengte.
Ooeh, ik hoop maar niet dat dit algemeen waar is. Ik gebruik namelijk dezelfde bouten
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
gompy58 schreef:dan heb ik dus idd ws de lichtmetaal bouten.. Zou idd ook kunnen aangezien er hiervoor speedlines op hebben gezeten bij Example.
Gompy het gaat om het schroefdraat gedeelte, dat moet bij aluus langer zijn dan bij staal, jij hebt als ik mij niet vergis gewoon de orginele bouten bij de stalen velgen gekregen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
gompy58 schreef:dan heb ik dus idd ws de lichtmetaal bouten.. Zou idd ook kunnen aangezien er hiervoor speedlines op hebben gezeten bij Example.
Ik ben geen mataalkundige, dus over de kwaliteit kan ik je niks zeggen , maar ze zien er iig wel mooi uit, niet 100% perfect want ze zijn wel gebruikt, maar ze zijn wel mooi. De forumprijs is €150.
Neee opletten het is niet de lengte!!!!!!!!
Ik heb 2 xm’s op het moment een met metaal en een met LM!
De bouten van beide auto’s zijn totaal verschillend! Schroefdraad is het zelfde. Verschillen zijn als volgt:
-Metaal, die bouten hebben taps toelopend contact vlak, als je de bout er in draad word de velg dus mooi gecentreerd.
-lichtmetaal, die bouten hebben een vlak contact vlak, net als een gewone bout zegmaar.
Die taps toelopende die van metaal velgen moet je niet op lm velgen gebruiken!
Een auto met lm velgen heeft dan ook een ander resevere wiel als het goed is.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ach soooo
ik heb idd die lange chromen met taps toelopend dingesding.
verkuilm schreef:Neee opletten het is niet de lengte!!!!!!!!
Ik heb 2 xm’s op het moment een met metaal en een met LM!De bouten van beide auto’s zijn totaal verschillend! Schroefdraad is het zelfde. Verschillen zijn als volgt:
-Metaal, die bouten hebben taps toelopend contact vlak, als je de bout er in draad word de velg dus mooi gecentreerd.
-lichtmetaal, die bouten hebben een vlak contact vlak, net als een gewone bout zegmaar.Die taps toelopende die van metaal velgen moet je niet op lm velgen gebruiken!
Een auto met lm velgen heeft dan ook een ander resevere wiel als het goed is.
Ooops… je hebt helemaal gelijk…
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
verkuilm: Idd. ops:
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “