2 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

CX’en van Rik prestige en Marieke
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 december 2007 11:41 AM
  [ # 16 ]

Altijd weer fijn als er weer een CX de weg op kan.
(al zou ik persoonlijk niet met een serie 1 door de pekel gaan karren, maar goed, er moet toch optisch nog het een en ander gebeuren zeg je).
Ontbreekt er nou een stuk dash rond je contactslot?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 20 december 2007 03:24 PM
  [ # 17 ]

De afdekplaat onder het stuur bij het contactslot ontbreekt niet… hij is slechts gedemonteerd en hij lag netjes klaar op de achterbank. Overigens houd ik al erg veel rekening met de rijdend hou-kosten. Ik heb al een aantal leuke adresjes waar mensen in ieder geval veel verstand van de auto hebben. En ik wil zelf een beetje verstand krijgen van de wagen… En in het voorjaar heb ik nog een leuk bedragje om te besteden, dus dan zal onder andere roestpreventie hoog op het lijstje staan Smile
Overigens heeft de wagen een nieuwe APK, dus dat scheelt opzich ook al Cool (kan ik nog even sparen voor de volgende Laughing )

Groetjes Rik.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15844

- Ami 8 Club
Gepost: 20 december 2007 04:52 PM
  [ # 18 ]

Van harte met de aankoop van deze schitterende CX!

Lichtblauw vind ik heel mooi staan op diverse Citroëns (zie ook mijn avatar Razz ). Toen ik ‘m enkele weken geleden zag staan op Marktplaats, hield ik echter mijn hart vast: 18 jaar geen APK en niet meer gereden. Het feit dat de motor is gereviseerd en de (alle??) leidingen zijn vernieuwd, wil nog niet zeggen dat je zonder problemen kan komen te zitten. Ik heb eens een BX gekocht die 2 jaar niet had gereden en ook nog oude kentekenplaten had. Alles ging echt kapot in de jaren erna.  Rolling Eyes
Ik duim met je mee dat vooral het eerste jaar probleemloos zal verlopen en dat je niet die reeds beschreven aderlating zal krijgen tijdens de APK volgend jaar december.
Op de foto’s is trouwens lastig te oordelen hoe slecht het plaatwerk er aan toe is, dus ook daar wens ik je alle succes mee.  Wink

En laat de foto’s maar komen, want er zitten behoorlijk wat mensen op dit forum die, net zoals ik, gek zijn op blauwe interieuren.  Cool

PS: Laat je de garage wel even de nieuwe achterkentekenplaat opnieuw monteren? Zo scheef staat toch niet… Rolling Eyes

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 20 december 2007 06:09 PM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd met de aankoop van de CX. 18 jaar en een CX rijden is niet zo byzonder meer, hoor. Maar 18 jaar en een CX serie 1 is dat wel. Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.

Over de CX-club verzekering: Ik dacht ook: lekker goedkoop, maar als je em voor dagelijks gaat gebruiken, maak je waarschijnlijk meer dan 7.500km per jaar. En is het niet voor de aantrekkelijke 85 euro per jaar. Maargoed, is nog wel goedkoper dan een verzekering van een normale verzekeringsmaatschappij.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 december 2007 06:13 PM
  [ # 20 ]

Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.

Sleep jij altijd een BX achter je CX aan dan?  Very Happy

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 20 december 2007 07:58 PM
  [ # 21 ]

Nieuwe kentekenplaat moet inderdaad nog fftjes recht gezet gaan worden, maar daar zit ik eigelijk nog het minst mee Wink
Verder heb ik ook zitten twijfelen om de Bix nog fftjes voor de deur te houden, welke 18 jarige kan nou zeggen dat hij al 2 autos voor de deur heeft staan die van hem zijn Laughing
Maar dat gaat waarschijnlijk toch te duur worden, ik besteed het geld wat ik bespaar op de BX liever aan de CX, die moet rijdend blijven, en ik wil haar leven nog flink verlengen. En als de CX eens weigert, dan is er altijd nog de Picasso van mijn vader, en het OV. Wink
En dat blauwe interieur vind ik ook echt gaaf, heeft iemand alleen een idee hoe je dat kan reinigen? Want de bestuurdersstoel bijvoorbeeld is best vies…
En ach… de verzekering van de CX club is misschien inderdaad niet genoeg, moet ik nog even vragen aan die persoon hoe dat precies zit. Maar veel slechter dan de 50 euro per maand die ik nu voor de Bix kwijt ben kan het toch niet worden Razz

Groetjes, Rik.

Profiel  

ray
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 20 december 2007 10:28 PM
  [ # 22 ]

Ik denk dat je het beste een stoomreiniger kunt regelen/huren.
Die wagen is inderdaad een oude bekende,heeft wel vaker op mp gestaan.
De eerste keer dat die wagen opdook had ze inbraakschade,een geneuvelde voorruit en het stuur was gesloopt.
Volgens mij zit er nu een serie 2 stuur in,klein detail.
Veel plezier met je aankoop,org. ned. cx’en van zo’n bouwjaar zijn zeldzaam.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 21 december 2007 12:59 AM
  [ # 23 ]
fluidphreak schreef:

Hopelijk blijf je lang plezier houden van de CX, alhoewel het wel aan te raden is de BX nog een tijdje te blijven houden. De CX zal je nog een keer laten staan als het regend, ver van huis en midden in de nacht.

Nee, eigenlijk niet, maar als je een keer iets hebt met de CX en je hebt niet zomaar binnen een week de juiste onderdelen, is het nog wel handig. Maargoed, Rik heeft zo te zien nog wel vervoer.

Maar veel slechter dan de 50 euro per maand die ik nu voor de Bix kwijt ben kan het toch niet worden Razz

Nope.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 21 december 2007 11:07 PM
  [ # 24 ]
CX-power schreef:
fluidphreak schreef:

Nee, eigenlijk niet, maar als je een keer iets hebt met de CX en je hebt niet zomaar binnen een week de juiste onderdelen, is het nog wel handig. Maargoed, Rik heeft zo te zien nog wel vervoer.

Dat snap ik, ik vond het gewoon een mooi beeld dat je altijd een BX meesleept voor als je ergens in de middle of nowhere komt te staan…  Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 22 december 2007 02:55 PM
  [ # 25 ]

En met een schitterende radio, die er overigens in blijft zitten, al wordt wel onzichtbaar aan de achterkant een apparaatje er in gebouwd waar ik mijn iPod aan kan sluiten. Want ik vind het zonde van het beeld om daar een nieuwe radio in te zetten

Wat is precies je plan hiervoor? Ik moet namelijk ook iets dergelijks doen, zat erover te denken om er even een nieuwe radio in te zetten en de oude te bewaren. Maar dit klinkt interessanter!

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 22 december 2007 06:34 PM
  [ # 26 ]

Nou je hebt van die apparaatjes zoals de ‘stereo Boomm’ die ik bij de halfords haalde voor een euro of 40 (ik weet niet of er nog meer van dat soort dingen zijn, en weet ook niet hoe ze heten Confused )
Dat installeer je achter je radio… het heeft een plus en min draad, en verder een in en uitgang voor de antenne draad, je plaatst hem dus tussen je antenne en je radio… verder zit er nog een draadje naar je iPod, discman, of andere mp3 speler aan wat je aan en uit kan doen en kan je de fm instellen… hij stuurt dan het geluid van de iPod over de ingestelde FM naar de radio. Het wordt dan dus niet illegaal uitgezonden zodat je het oppikt via je antenne, maar het wordt dus gewoon direct door de antenne ingang naar binnen gestuurd. Best handig, ik moet alleen nog even zien hoe die oude radio eruit kan… Het is een heel klein apparaatje en er zit heel veel kabel bij… dus een plaatsje is altijd wel te regelen.
Overigens vind ik het persoonlijk echt veel gaver om de oude radio erin te houden… zo’n modern ding verpest het hele sfeertje anders… Sad

Overigens ga ik de CX maandag halen… oeh, ik kan niet wachten dance

Groetjes, Rik

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 december 2007 07:35 PM
  [ # 27 ]

Degene die ik bedoel zenden wel degelijk uit via de FM, alleen is het signaal niet sterk genoeg om illegaal te zijn Wink
Ga ik ook nog 1 aanschaffen voor de Familiale. Mijn vrouw is gehecht aan de autoradio, die eerder van mijn schoonmoeder is geweest voordat ze overleed.
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=275186

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 22 december 2007 07:41 PM
  [ # 28 ]

Klinkt interessant, maar ik ben bang dat je toch niet zo’n supergoed geluid krijgt dan. Ik zat zelf ook te denken aan het mogelijk plaatsen van een losse versterker zodat je de radio helemaal omzeilt. Dan zou je het volume met je iPod moeten instellen. Hmmm.

Ik heb zo’n “illegaal” iPod zenderding (kun je op Schiphol na de douane kopen) maar die werkt echt voor geen meter in Nederland waar de ether helemaal vol met zenders zit, want je kunt geen plekje vinden waar nog niets is. Je hoort dus altijd andere zenders er door heen.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 22 december 2007 11:14 PM
  [ # 29 ]

Mja, zo’n losse versterker enzo zat ik ook nog aan te denken… geen idee hoe die aan zijn voeding moet komen enzo… maar goed… eerst de CX zelf maar… en ik had dit apparaatje toevallig ook al in mijn Bix hangen… dus is wel makkelijk voor nu direct Wink

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 december 2007 12:05 AM
  [ # 30 ]

Tsja, is hier wel OffTopic, maar als er iemand ervaringen heeft graag pd.
Lijkt me dat als het signaal zo vlak bij is dat het toch net zo zuiver moet zijn als 3FM.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

2 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook