Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
waterman771 schreef:DSFreak schreef:Ga je de grill nog wel een keer vervangen..? ops: (honingraad)
Het is en blijft verder een mooie GS!Wat is er mis met de grill? Er zit gewoon een winterjas voor, maar de grill is origineel
Ooow! ops:
Lijkt net alsof er een GSA grill in zit.
Waar dient die winterjas dan voor?
Last van de kou, of is het een speciaal accessoires.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een GS is luchtgekoeld en heeft geen thermostaat zoals een watergekoelde auto. In de winter wordt ie dus niet goed warm, waardoor de motor veel meer slijtage zal gaan vertonen en meer brandstof gaat verbruiken. Daarom de hoes, om hem warm te houden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Luchtgekoelde auto’s willen graag een winterjasje….
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Oke, dat wist ik niet.
Nu is het me helemaal duidelijk!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
‘T was weer bal vanmorgen…. stomme eikel die ik ben… De GS met zijn neus in de wind gezet gisterenavond, en niet op benzine gezet toen ik aankwam. Vanmorgen dus starten, slaat gelijk aan, maar door mijn eigen stomme schuld sloeg ie af…. de accu trok het nog wel effe om hem rond te krijgen, maar ‘t was niet genoeg… dus startkabels d’r bij… en meteen een nieuwe accu gaan halen. Dat was de truc. Heerlijk… kostte weer 100 euro..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik snap het verband niet. Met de neus in de wind gezet, niet op benzine gezet, wilde wel starten, sloeg af, uiteindelijk accu dood. Wat is nou het verhaal?
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Matthijs2006 schreef:Ik snap het verband niet. Met de neus in de wind gezet, niet op benzine gezet, wilde wel starten, sloeg af, uiteindelijk accu dood. Wat is nou het verhaal?
Nou dat hij gewoon baalt van die GS ...............
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Matthijs2006 schreef:Ik snap het verband niet. Met de neus in de wind gezet, niet op benzine gezet, wilde wel starten, sloeg af, uiteindelijk accu dood. Wat is nou het verhaal?
Ik doe een gok…
Doordat de wind in de auto stond en op LPG starte sloeg de motor weer snel af…
Toen moest er nog een keer gestart worden, alleen de koude versleten accu had niet meer de kracht om de motor nog eens een keer hard rond te draaien om hem weer aan te laten slaan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Matthijs2006 schreef:Ik snap het verband niet. Met de neus in de wind gezet, niet op benzine gezet, wilde wel starten, sloeg af, uiteindelijk accu dood. Wat is nou het verhaal?
Ik doe een gok…
Doordat de wind in de auto stond en op LPG starte sloeg de motor weer snel af…
Toen moest er nog een keer gestart worden, alleen de koude versleten accu had niet meer de kracht om de motor nog eens een keer hard rond te draaien om hem weer aan te laten slaan.
Kijk, jij snapt het.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik niet. Uit je verhaal kwam niet duidelijk naar voren dat het aan de (kennelijk reeds versleten, oude) accu lag.
Maar goed, ik weet niet zoveel van oude Citroëns en wat de wind daar kennelijk mee doet.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een oude gare accu heeft in een nieuwe auto dezelfde problemen als in een oude GS
Ga er van vanuit dat de ANWB het er de laatste weken druk mee heeft smorgens
Maar hoe kan het dat zo’n auto eerder afslaat als de wind erin blaast?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Omdat hij hem op gas startte…(het zaakje was te koud geworden door de wind)
En doordat de wind erin blies was het nog kouder geworden.