2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Reviews C5
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 19 februari 2005 01:30 AM
  [ # 16 ]

[quote author=“PbreedJa het zijn gebruikte banden, zagen er van binnen en buiten goed uit, balanceerden zelfs zonder gwicht, en gedragen zich prima.
Prijs per kilometer is dus gewoon lager, alleen meer banden kopen.

Pieter

Dat klinkt al heel wat beter, visuele controle aan buiten- EN binnenzijde van de band !

succes ermee.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

Duinjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 19 februari 2005 04:41 PM
  [ # 17 ]

Ik rijd sinds 2 maanden in een C5 2.0HDI automaat. Als echte Citroen liefhebber, hiervoor had ik 2 Xantia’s waarin ik bij elkaar 350.000 km heb gereden, vind ik dat de C5 weinig Citroen meer is. Het veergedrag is veel te stug. Waar ik in de Xantia’s geen last had van verkeersdrempels en andere oneffenheden, wordt de C5 bij gelijke snelheid bijna gelanceerd. Verder is het zitcomfort niet goed. De verhouding stuur/pedaal en stoel afstand is niet geschikt voor langere mensen. Ik raad aan voor je tot aanschaf overgaat eens een lange rit te maken.
En voor de liefhebber de mijne is te koop. Terug naar een Xantia zolang ze nog te vinden zijn.

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 19 februari 2005 06:42 PM
  [ # 18 ]

Verder is het zitcomfort niet goed. De verhouding stuur/pedaal en stoel afstand is niet geschikt voor langere mensen.

Dat verbaast me! Hoe lang ben je dan?

Als ik een C5 koop, wil ik er minstens 200 km mee proefrijden. Anders gaat de koop niet door Twisted Evil 

Surprisedfftopic

Ik vind de Peugeot 406 HDI ook wel gaaf, trouwens…

Profiel  

Duinjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 19 februari 2005 08:00 PM
  [ # 19 ]

Ik ben 190. De stoel kan ver genoeg naar achteren maar dan is de afstand tot het stuur weer te groot, ondanks dat je dit kunt instellen. Deze klacht was ook bekend bij ASS (van de autostoelen op maat).

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 20 februari 2005 01:44 AM
  [ # 20 ]
Duinjan schreef:

Ik ben 190. De stoel kan ver genoeg naar achteren maar dan is de afstand tot het stuur weer te groot, ondanks dat je dit kunt instellen. Deze klacht was ook bekend bij ASS (van de autostoelen op maat).

mmmm, ik ben ook 190. ik vind dat ik beter zit in de C5. In de Xantia vond ik de stoel te kort, te weinig ondersteuning voor de bovenbenen.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 20 februari 2005 05:47 PM
  [ # 21 ]

Ik ben nog geen 1.80 dus bij mij valt het wel mee. Wij hebben ook lang nagedacht over de keuze voor onze (lease-)auto. Proefgereden in een Volvo V50 en de nieuwe Scenic. Voor ons het beste argument was dat we zowel de V50 als de Scenic te zenuwachtig waren. Als je daar het gaspedaal intrapte werd je hoofd met een ruk naar achteren getrokken terwijl dit in de C5 heel geleidelijk gaat. En qua veercomfort kun je op dit moment in die prijsklasse toch niet om de C5 heen. Vooral in vergelijking met die V50 is de C5 echt een klasse hoger qua comfort…. En natuurlijk, ik wilde een diesel met automaat en de C5 was de enige waar dat kon (buiten natuurlijk de VAG groep maar ik wil nooit van mijn leven daar een auto van hebben).

Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik ben zeer tevreden over mijn C5.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

XTR
> 1700 berichten

Gepost: 20 februari 2005 05:49 PM
  [ # 22 ]

Bas,

hoe vind je het stuurgedrag van de C5 HDI ?

mijn ervaringen in de diesel van m’n schoonvader zijn niet zo positief; vooral op rotondes is de auto nadrukkelijk onderstuurd…

(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 27 februari 2005 06:58 PM
  [ # 23 ]

Re: Reviews C5

ik heb eerst een evasion gehad daarna een berlingo mijn vrouw een C3.
heb nu een C4 vervangwagen.
maar geeneen kan tippen aan mijn C5 1.6HDI.
heb hem 3 weken , maar nu in die C4 < ik wist niet meer dat de weg zo hobbelig was.
ben blij als ik morgen mijn C5 terug heb.

Profiel  

XTR
> 1700 berichten

Gepost: 27 februari 2005 10:19 PM
  [ # 24 ]

Vanmiddag alvast de nieuwe C5 2.0i-16V Exclusive bekeken bij de dealer; de bolide is inmiddels van de trailer gerold…

ziet er erg goed uit; canache pareleffect, met licht leer Cool

PDC, ingeklappende spiegels, 16”, veel chroom, Xenon, sproeiers…

prachtige auto !

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 27 februari 2005 10:28 PM
  [ # 25 ]

Hoe zit het trouwens met het geluidsniveau in de C5 HDI-tjes? Met name de 2 liter?

Profiel  

Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 27 februari 2005 10:58 PM
  [ # 26 ]
Duinjan schreef:

Het veergedrag is veel te stug. Waar ik in de Xantia’s geen last had van verkeersdrempels en andere oneffenheden, wordt de C5 bij gelijke snelheid bijna gelanceerd.

Dit begrijp ik niet. Ik rijdt een 2.0i 16v break Exclusive (OK met hydro-active, dat wel Cool ) maar het veert fantastisch. Drempels etc. vormen geen probleem. Ik wordt niet gelanceerd. Mogelijk toch eens laten kijken naar je hydraulisch systeem (heb er verder geen verstand van).

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 24 maart 2005 04:15 PM
  [ # 27 ]

C5 2.2HDi 16v Exclusive (2002 met ESP, parkeerhulp, achterwiser)

Prestaties:
-“Handling”, wegligging, comfort zijn alle uitmuntend. Zachter dan een Xantia HDi maar niet helemaal van Xm niveau. beter/scherper stuurgedrag dan een Xm zonder DiRaVi. Drempels kunnen met 80km/h, klaverbladen met 140-160. Minder passagiers met “mal-de-mer”.
-Motor heeft voldoende vermogen, pakt soepel op bij alle toerentallen, loopt mooi tot ~4700RPM. Beetje futloos boven 190km/h. Niet veel sneller dan Xantia HDi (110pk) Verbruik is ook wat slechter 7-7.5L /100km (vgl Xantia 6-6.5L) Op jaarbasis scheelt dit dus zo’n 300EUR.

Gebruiksgemak:
-Ruimte, vijf volwassenen van 1.90m passen.
-Uitrusting is top; ESP, Xenon, Hydractive III+,parkeerhulp, el.inklapbare spiegels, bandenspanning-sensoren. Vijfde deur, 1/3+2/3 achterbank. El.&Auto; hoogteregeling.
-temp geregelde Airco doet het ook met +45C nog prima. Voorgloeien hoeft pas (~3sec) bij -15C.

Styling:
is een kwestie van smaak, de mijne is Gris Aluminium met meegespoten bumpers en 16’’ lichtmetaal. Dit maakt de C5 wel af. Interieur idem, te glanzend nep hout, veel donker grijs, maar lekker dik velours. Belachelijk veel klokken (o.a. acculaadstroom & olie temp.)

Probleempjes:
-in het begin wat problemen met de bediening van knipperlichten. De andere staakjes aan het stuur zijn erg fijn. Ideaal om op de cruise te rijden.
-na 60.000km krakende bestuurder-stoel. Wordt niet veel slechter.
-geen DiRaVi (alleen een probleem als je veel Cx/Xm gereden hebt)
-vrijwel geen elektronische gremlins, heel soms geen radio/cd (soort compu’crash) idem met afstandsbediening.
-Eco mode. Moeilijk te zeggen waar dit vandaan komt. Ik denk dat passagiers de deur soms slecht sluiten. Hierdoor blijft de Hydro pomp lopen en schakelt de C5 na 30min Eco mode in. Verder geen gevolgen.
-indexeerbare buitenspiegel, doet af en toe “dronken”.

Onderhoud:
-nieuwe schijven+blokken voor, bij 60.000 beurt. Standaardbedrag.
-voorbanden bij 45.000km en 90.000km (2x235EUR msrp?!, dit heb ik dus echt niet betaald! gewoon goed zoeken naar aanbiedingen. Het kan met gemak voor 2x170EUR)
-achterbanden bij 75.000km (net als voor Michelin Pilot Primacy 215/5516Y jawel die gaan tot 290km/h?!)
-nog geen Eolys/filter gedaan.

Al met al ben ik er na 2.5 jaar erg tevreden over.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 24 maart 2005 05:43 PM
  [ # 28 ]

Om nog even op XTR’s vraag terug te komen. Ik heb helemaal geen last van onderstuur….. De auto blijft vrij lang neutraal. Nu rijd ik ook niet met 80 een rotonde over, misschien dat dat scheelt.

Ben nog steeds zeer tevreden over de C5. Veel ruimte, comfortabel al zal het nooit het niveau van mijn oude DS halen, maar dat verwacht ik ook niet van een moderne auto.

Verder heb ik een hele mooie donkergrijze (Gris Orageux) kleur met standaard wieldoppen. Voordeel van de C5 is dat de bandwangen zo hoog zijn dat je de wieldoppen nooit beschadigd, dus het blijft er mooi uitzien. Difference II uitvoering met Blauw/Grijs interieur en metallic look. Zit alles op wat ik wilde behalve navigatie, maar dat was mijn eigen schuld.

PDC
Climate Control
Automaat
Pack Parking
Pack Look
Middenarmsteun
Cruise Control
Etc.

Kortom, heerlijke auto. Ik ben alleen bang dat ik hem in elkaar rijdt. Niet omdat ik mezelf niet vertrouw of mijn vrouw niet maar meer omdat dit model niet meer leverbaar is. Ik ben een lease rijder en kan dus alleen maar nieuwe auto’s krijgen (oh, wat heb ik het slecht), echter ik wil een Diesel met Automaat en de “nieuwe” C5 heeft dat alleen maar op de 2.2 HDI. En met alle toeters en bellen die ik heb, zou ik een Exclusive moeten nemen en die kost eventjes 8.000 Euro meer…........

We gaan er niet van uit dus ik ga nog even genieten van mijn bakbeestje.
En inderdaad, je weet pas hoe slecht de wegen zijn als je uit de C5 in een andere auto stapt. Vriend van ons heeft een nieuwe BMW 1-serie gekocht en na de proefrit de we gemaakt hadden, zaten mijn darmen ongeveer in mijn keel…. Geef mij maar een HP auto met een dubbele Chevron op de motorkap

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

XTR
> 1700 berichten

Gepost: 24 maart 2005 06:37 PM
  [ # 29 ]

Afgelopen weekend een stukje gereden in de nieuwe C5 2.0i-16V van m’n schoonvader (die dus in de plaats is gekomen van z’n oude HDI)

Het rijdt 200% beter dan z’n vorige auto, waarschijnlijk was het een exemplarisch probleem (onderstuurd en bonken op drempels)

De type 2 is fantastich soepel, en toch ook messcherp te sturen.

Weelderige uitrusting trouwens, zo’n Exclusive met beige leer Wink

Persoonlijk had ik een automaat gekozen….

Profiel  

Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 24 maart 2005 07:39 PM
  [ # 30 ]

-voorbanden bij 45.000km en 90.000km (2x235EUR msrp?!, dit heb ik dus echt niet betaald! gewoon goed zoeken naar aanbiedingen. Het kan met gemak voor 2x170EUR)
-achterbanden bij 75.000km (net als voor Michelin Pilot Primacy 215/5516Y jawel die gaan tot 290km/h?!)
-nog geen Eolys/filter gedaan.

Heo ver rijd je je banden op, bij mijn 2.2HDI waren de voorbanden na 18000 kilometer op 3 mm, en was ik hem met sterke regen kwijt, heb toen maar good years gekocht, die waren 6 mm en samen voor 100 euro

Pieter

Geef toe hwet rijdt voortreffelijk, nu met mijn C3 stoot hij meer, de zit is harder, maar het scheelt zon 250 euro per maand, en voor een gepensioneerde telt dat ook

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook