Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
ja klopt. de verkeerssituatie in de tu wijk is nu zo kansloos dat ik echt geen zin heb om met de auto te gaan. Maar ik heb sinds die klusmiddag op de korvezee niet zoveel meer gedaan. Wel heb ik al 2 vervangende deuren gekocht voor li en re voor. Die moeten nog het juiste kleurtje krijgen.
Ik had bij Nieuwenhuis Verf een spuitbus gekocht op kleurcode ac656 om wat plekjes bij te werken. Blijkt dus behoorlijk af te wijken. Voor die deuren moet ik dus maar met een kleurstaal kijken wat het beste matcht.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of de kleur laten maken. Even je tankklepje demonteren en meenemen naar een goede verfmenger en dan zou het helemaal goed moeten komen. Of natuurlijk door een vakman laten spuiten. Die kan dan mooi de deuren blenden met de rest van de auto.
garagestmarien schreef:Of de kleur laten maken. Even je tankklepje demonteren en meenemen naar een goede verfmenger en dan zou het helemaal goed moeten komen. Of natuurlijk door een vakman laten spuiten. Die kan dan mooi de deuren blenden met de rest van de auto.
\
Bij arnhem zit zo’n zaak voor lak, word precies nagemaakt!
ami lakken geloof ik,
- GS/GSA 1220 Club
garagestmarien schreef:... Of natuurlijk door een vakman laten spuiten. Die kan dan mooi de deuren blenden met de rest van de auto.
Dat doe ik wel als ik afgestudeerd ben en er wat meer pieken kunnen rollen dan nu!
Blij dat er weer 1 rijdt in de Rampstad. Laatst nog een ongeblazen diesel bij Van Bemmelen zien binnenkomen. Is ook van een (net nieuwe) forummer.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik vind juist dat je in de Rampstad relatief veel CX’en ziet. In Brabant is het veel minder.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
- GS/GSA 1220 Club
Vandaag even een plaatje geschoten in de winterse omgeving van Delft
[/url]
Hoe gaat het ondertussen met de dame?
Wel een leuke foto!
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Inderdaad sfeervol plaatje. Ik was daar net te laat, toen was alle rijp al weggedooid. Nog geslaagd met de BX?
Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Wauw, schitterende foto zeg! En een mooie wagen hoor… Geweldig toch altijd, die serie 1 CX’en
RikvdS schreef:Wauw, schitterende foto zeg! En een mooie wagen hoor… Geweldig toch altijd, die serie 1 CX’en
Idd, mijn voorkeur gaat ook uit naar de serie 1. Prachtig met die RVS bumpers, en ze hebben zo’n prachtig dash. En daar heb ik leren mee rijden een ‘83 Pallas D in gris espadon
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
- GS/GSA 1220 Club
Vorig weekend even flink aan de klus geweest, en het probleem van de drukopbouw in het koelsysteem lijkt nu opgelost. Meteen ook een portier vervangen waarvan de bodem was verdwenen.
De beide voorportieren zijn helemaal gaar. Onderkant is er gewoon uit gerot. Ik had 2 andere portieren gekocht en overgespoten. De kleur heb ik laten maken op basis van m’n tankklepje. Toch is het niet helemaal de juiste kleur, maargoed, blauw is blauw. Wel een gekloot om die deur er goed in te krijgen want de bouten waren dolgedraaid en ik kreeg het er dus moeilijk uit. Heb ook de elektrische raammotor overgezet want het was een slinger-raam.
De oude deur:
Ik had ook een probleem met drukopbouw in het koelsysteem. Na een lange rit naar het oost’n lag er ineens een grote plas onder de auto. Ik heb besloten het systeem maar uit elkaar te trekken en de kleine en grote radiator schoon te spoelen. Vooral die kleine was een beste klus. Alles, maar dan ook alles moest los om uiteindelijk dat apparaat vrij te maken. Er zat veel bruine troep in. Ook in de grote radiator zat behoorlijk wat ranzige zoi. Heb hem even flink doorgeflusht in de badkamer.
Afgelopen weekend naar zwolle op en neer geweest en nu blijft het droog onder de auto. En de kachel wordt weer goed warm!
Volgend project is de linkervoordeur. Is al gespoten, allen monteren. Een ik denk dat ik maar eens uitkijk naar een andere versnellingsbak. Die gare synchromeshen beginnen me te irriteren..
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De afwatering van die deur was in ieder geval wel goed.
Goed bezig hoor!
Hoi,
Fijn kleurtje die koelderrie. Is het voor je andere deur misschien een idee om alleen de scharnierpennen eruit te tikken? dan heb je een stuk minder gedoen met afhangen.
Waar heb je nou uiteindelijk die verf laten mengen? ik heb ook een busje nodig binnenkort in vert tamarind..
groet
yke
- GS/GSA 1220 Club
de pennen eruit wippen is een goed idee. Ik heb het bij deze deur geprobeerd, maar ik had even niks bij de hand dat precies paste en waarmee ik de pen eruit kon tikken. Bij de andere deur kan ik dat nog even op m’n gemak uitzoeken.
De verf heb ik laten maken bij Nieuwenhuis Verf in tanthof west. Zit in het rijtje waar ook de saab dealer zit.