Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Carrosserie lassen
ik heb van de restauratie heel wat fotos alleen weet ik niet goed hoe ik deze op dit forum moet plaatsen.Helaas geen wanneer ik bezig ben met sikaflex Ik raad iemand die nieuwe deurbakken moet plaatsen aan om dit echt te proberen het spul is overschilderbaar en plamuurbaar.Doordat je eerst alles rustig kan passen op de auto en dan pas maken werkt geweldig.Tevens zijn alle naden gelijk dicht zodat hierook geen vocht kan blijven staan.
Zelf ben ik achter dit spul gekomen doordat men dit verwerkte bij CAB hier werden alle bussen van de gemeente onderhouden Men verlijmde daar meer als dit kon.CAB was vroeger de centrale auto hetstelbedrijf.Van de gemeente zelf.Nogmaals probeer het eens je moet wel een verzet rand hebben welke men onder de bestaande deur plaat plaatst en eerst goed passen en tijdelijk vast zetten .trowens het bedrijf in almere leverd het ook en deze word gebruikt om het dak opnieuw mee vast te verlijmmenHet product is ook van de zelfde firma maar word onder een ander naam gebracht als ik het goed heb vernome.De 260 is de sterktste voorwat betreft het verlijmmen.Ik heb een uitgebreide documentatie hiervan.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je mag ze wel mailen naar patrick[at]citrofiel.net. Ik heb zelf inderdaad ook erg goede ervaring met Sikaflex, werkt ook perfect voor koplampglazen. Maar ook ik heb er noodreparatiewerk mee gedaan aan de HY. En de lak bleef er prima op!
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Carrosserie lassen.
Dit mail adres krijg ik geen contact mee?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je [at] vervangen door een @?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gisteravond heb ik een zeer uitgebreide fotoserie binnen gekregen.
Hier alvast een stel;
De rest van de foto’s zijn hier de vinden >>> Klik!!!
mooi werk; die foto’s. mocht het er ooit van komen dan ga ik het zeker
verlijmen.
zou dat ook kunnen voor het gedeelte onder de lampenbak (3e neus)
daar je maar 2 punten hebt om het vervangingsgedeelte te verlijmen. :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Carrosserie lassen
Klopt dit heb ik bij een koplamp ook gedaan een nieuw gedeelte gehaald bij de club en ook deze verlijjmt en vast gezet met een paar parkers welke ik ook weer later met de dremel afsleep gelijk met het plaatwerk dit werkt goed
De scherm welke je op de foto ziet hiervan is het ondergedeelte vervangen door een nieuw deel welke onder de koplamp cq knipperlicht zit
Re: Carrosserie lassen
jan D super 1971 schreef:Klopt dit heb ik bij een koplamp ook gedaan een nieuw gedeelte gehaald bij de club en ook deze verlijjmt en vast gezet met een paar parkers welke ik ook weer later met de dremel afsleep gelijk met het plaatwerk dit werkt goed
De scherm welke je op de foto ziet hiervan is het ondergedeelte vervangen door een nieuw deel welke onder de koplamp cq knipperlicht zit
tenslotte hoe heb je dat metaal zo mooi kaal gekregen : schuren en afbijt of…...............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Carrosserie lassen
Je kan het heel goed doen met een slijptol waar op je een blauweschijf plaatst die hier speciaal voor is.De lak vliegt er als waren af Je kunt deze schijf krijgen bij een zaak waar ze lasapparaten vekopen.Het werkt goed zelf heb ik nog een power van bosch de PEB 500E hier kan je verschillende onderdelen opzetten bv staalborstel schuurschijven en ook mee poljsten wel duur maar werkt ook zeer goed zie vooral de lossen onderdelen hiervoorIk denk zelf als je de haakseslijper neemt dat deze zeer geschikt is omdat je dan De schijven bestaan uit op elkaar aangebrachten schijven schuurpapier deze zijn te verkrijgen in verschillende diktes Kijk wel uit dat je niet teveel op een plek te lang doorgaat want dan is je plaat werk in een keer een stuk dunner.Ga echt eens naar zo zaak en je kijkt je ogen uit wat er allemaal te verkrijgen is waarmee je goed en lekker mee werkt zonder al te veel krachten .Succes
Ik heb nog een vraag over de dorpels.
Ik ben met de benzine leiding bezgig en kwam weer een hoop ellende tegen.
De afdekplaat die onder de dorpels zit was verrassend goed. Maar de vertikale plaat aan de buitenkant, daar waar dat grijze spul van de dorpel omheen zit, was helemaal weggerot.
Is dit ook een plaat die er af kan schroeven en dus nieuw kan bestellen?
Overigens zag de draagbalk er perfect uit. Die is dus echt niet zolang geleden vernieuwd.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Maar de vertikale plaat aan de buitenkant, daar waar dat grijze spul van de dorpel omheen zit, was helemaal weggerot.
Is dit ook een plaat die er af kan schroeven en dus nieuw kan bestellen?
Nee, die plaat is gelast. dat wordt slijpen…
@ Jan Dsuper 1971:
SVP Leestekens, spaties en enter’tjes gaan gebruiken. Jouw berichten zijn onleesbaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wolfman schreef:De afdekplaat die onder de dorpels zit was verrassend goed.
Twee losse platen aan elke zijde van je DS? Die zijn van aluminium of blik of zoiets. In ieder geval iets wat niet roest…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Frank Selen schreef:Wolfman schreef:De afdekplaat die onder de dorpels zit was verrassend goed.
Twee losse platen aan elke zijde van je DS? Die zijn van aluminium of blik of zoiets. In ieder geval iets wat niet roest…
Gegalvaniseerd plaatstaal…......bij mij in ieder geval
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Zijn de platen van de dorpels die dus vertikaal staan en waar de grijze bekleding om geplakt zit nog te koop? Of moet je deze zelf knippen uit een stukplaatstaal?
Gelijk nog maar een vraag. Wat is de dikte van het gebruikte staal voor de carrosserie?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Die zijn nog/weer te koop.
Je carrosserie is van verschillende diktes. 0,75mm tot 2 mm…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>