De lampjes in mijn zijraambedieningsschakelaars doen het niet meer.
In het linkervoorportier zit de dubbele schakelaar voor in één keer naar beneden/omhoog of met onderbrekingen.
Zijn die lampjes te vervangen? Het lijkt haast microscopisch werk.
Heb laats ook gekeken maar inderdaad een goeie tip is welkom, ook waar je de lampjes kan halen, want zo klein als deze heb ik nog niet eerder gezien.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
kom maar langs, dan doe ik het wel fff voor je
lampjes zijn te koop bij de betere elektronica zaak anders http://www.conrad.nl wellicht ook nog een optie.
wel priegelwerk maar het resultaat is zeer bevredigend.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Volgens mij moet je ze er in solderen of niet? Gewoon er een paar nieuwe indauwe kan niet of wel?
Bij mij zijn ze ook stuk namelijk…
Ries schreef:Volgens mij moet je ze er in solderen of niet? Gewoon er een paar nieuwe indauwe kan niet of wel?
Bij mij zijn ze ook stuk namelijk…
als je de oude eruit haalt zie je het wel: maar inderdaad als je het echt goed wil doen zul je moeten solderen
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- C3 1.4 VTi Exclusive
...alwaar wij een kaboutersoldeerboutje voor nodig hebben?
Ries schreef:...alwaar wij een kaboutersoldeerboutje voor nodig hebben?
nee; het hele binnenwerkje gaat eruit, dan solderen en vervolgens weer terug in de behuizing zetten.
Ik was er ook al bang voor dat dat zo moest. Volgens mij is het een stuk eenvoudiger om gewoon nieuwe schakelaars op een sloop te halen.
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en dan hopen dat de lampies het doen? Eg nie!
Ries schreef:...en dan hopen dat de lampies het doen? Eg nie!
hoezo hopen? Je staat toch met de xm bij de sloop voor de deur? Je haalt een schakelaar los en test ze ter plekke. Het kost misschien net ff iets meer maar je bet wel gelijk klaar. Dan kun je daarna altijd nog op je dooie akkertje eens kijken of het je lukt me solderenl.
Trouwens, wat kosten die hele kleine lampjes ???/?
- C3 1.4 VTi Exclusive
Die lampjes hebben maar een beperkte levensduur.
Mijn schakelaar is 4 jaar geleden vernieuwd en ze zijn nu beide dood.
Dus als jij een andere schakelaar op de sloop wilt halen is de kans groot dat deze het niet meer doen of nog effies…
ok, maar wat kosten die lampjes nou ? Het lijkt wel, hoe kleiner hoe duurder. Die dashboard dingen zijn ook niet gratis.
gompy58 schreef:ok, maar wat kosten die lampjes nou ? Het lijkt wel, hoe kleiner hoe duurder. Die dashboard dingen zijn ook niet gratis.
geen idee is voor mij ook al weer meer dan een jaartje geleden. maar laat ik het zo zeggen dat je voor 20 euro alle schakelaar van een nieuw lampje kunt voorzien inclusief de schakelaars van je eventuele elektrische stoelen.
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb mijn schakelaar er even uitgerukt en er afgehaald wat er gemakkelijk af ging, maar weet jij hoe hij verder los moet.
Ik heb een paar pikkies geschoten van de huidige situatie.
Ik durf er niet te hard aan te trekken..want Frans
zwarte schotjes moeten er nu ook uit kunnen daarna de drukknopjes aan beide kanten en vervolgens het “veermechanisme” waar ook de lampjes aan vast zitten.
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb wel voorzichtig aan die schotjes getrokken maar die zaten met de voetjes vast aan een soort plastic plaatje, waardoor ik niet harder durfde te trekken…
Maar volgens jou moet je die schotjes er naar boven uit kunnen trekken als de schakelaar rechtop staat?