Ik heb wat vragen over de brandstofpomp.
De brandstofpomp wordt aangedreven door de motor. Dus ook al rij je op LPG dan draait hij toch.
Hoe gaat dat in zijn werking? Wat gebeurd er met de druk in je leidingen?
Of zit er een retour leiding terug richting tank aan?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
welke motor heb je in ‘t vooronder?
sommige pompen worden mechanisch aangedreven, andere electrisch
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
gkn schreef:welke motor heb je in ‘t vooronder?
sommige pompen worden mechanisch aangedreven, andere electrisch
De mechanische pompen worden aangedreven door de nokkenas, onder het inlaatspruitstuk. Deze pompen moeten druk leveren, anders scheuren de membramen. Door een afsluiter te plaatsen achter de pomp blijven de membramen heel, als je op LPG rijdt staat de afsluiter dicht, anders open.
Geen retour naar de tank.
De electrische pompen (van de injecties) zitten in de drempel rechterzijde en worden in principe alleen aangeschakeld als je op benzine rijdt, hebben overigens wel retour naar de tank (en aangepaste tank met extra opening).
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een mechanische pomp.
Ik heb ook nog eeb vraag over de brandstof leiding van de pomp naar de tank. Hoe loopt deze? Is daar makkelijk bij te komen. Ik begin te vermoeden dat deze lekt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Brandstofleiding loopt door de rechter drempel.
Meestal lekt de aansluiting bij de tank, of de vulslangaansluiting.
Als je benzine ruikt kan ook de carburateur overlopen.
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Brandstofpomp
begin met het verwijderen van je achterbank en dan zie je afsluitplaat waaronder de tank zich bevind.Nu kun je kijken of de aansluitingen van de ontluchtings slang of de slang naar de motor nog goed zijn Zelf als je het niet vertrouwd haal je de tank eruit eerst draai je de aftapdop welke zich onder de auto bevind aan de passagierskant eruit dan zie je gelijk dat hierin zich een filter bevind welke je gelijk kan schoonmaken hierna de tank eruit dan zie je de aansluitslang welke van je tankdop naar je tank loopt en kan deze geheel controleren door de rubberenslang los te schroeven veel werk maar dan weet je gelijk joe alles zit en kan je alles ook eens goed schoonmaken
succesLet vooral op de doorvoer door het chasie naar de tank deze word snel angetast en dan komt er watr te staan op de plaat achter de tank plaat onder de auto welke onder de achterdraagbalk loopt
Re: Brandstofpomp
jan D super 1971 schreef:begin met het verwijderen van je achterbank en dan zie je afsluitplaat waaronder de tank zich bevind.Nu kun je kijken of de aansluitingen van de ontluchtings slang of de slang naar de motor nog goed zijn Zelf als je het niet vertrouwd haal je de tank eruit eerst draai je de aftapdop welke zich onder de auto bevind aan de passagierskant eruit dan zie je gelijk dat hierin zich een filter bevind welke je gelijk kan schoonmaken hierna de tank eruit dan zie je de aansluitslang welke van je tankdop naar je tank loopt en kan deze geheel controleren door de rubberenslang los te schroeven veel werk maar dan weet je gelijk joe alles zit en kan je alles ook eens goed schoonmaken
succesLet vooral op de doorvoer door het chasie naar de tank deze word snel angetast en dan komt er watr te staan op de plaat achter de tank plaat onder de auto welke onder de achterdraagbalk loopt
Dank je voor de duidelijke uitleg. Lijkt me een leuk klusje voor de zondag!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De bank is eruit en de plaat ook. De tank ziet er zeer goed uit. Maar een slang die naar voren gaat is geknikt net daar waar hij de tank in gaat.
Het gaat hier om een dikke zwarte rubberenslang met een harde witte binnenleiding.
Kan ik deze slang gewoon uit de tank trekken of zit hier nog wat aan in de tank?
En om de slang te vervangen moeten dan de hele “drempels” (weet de echt naam niet) eraf?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Brandstofpomp
hallo als de onderplaat welke onder de buitenkant aan de passagiers kant los haalt dan zie dat de witte plastiekleiding via een rbberslang door de zijkant naar binnen gaat en dan in de bak uit komt van de benzinetank Je kan nu voorzichtig de witte nylonslang van buitenaf terugtrekken met beleid >deze slang heeft een schuine afgesnede zijde .Het is namelijk zo als je de slang terug voert dan gaat deze via een gootje in de tank gelijk naar de plaats van de filter zodoend pak je eerst deze nylon slang weer hierop en schuift hem gewoon in het filter en dan schroef gewoon weer het filter op zijn plaats .de slang blijft vanzelf netjes in het filter zitten.Kijk wel uit dat je de nylonslang niet kinkt waar hij door de zijkant doorgeschoven moet worden via het rubberbeschermingsslang
Re: Brandstofpomp
jan D super 1971 schreef:hallo als de onderplaat welke onder de buitenkant aan de passagiers kant los haalt dan zie dat de witte plastiekleiding via een rbberslang door de zijkant naar binnen gaat en dan in de bak uit komt van de benzinetank Je kan nu voorzichtig de witte nylonslang van buitenaf terugtrekken met beleid >deze slang heeft een schuine afgesnede zijde .Het is namelijk zo als je de slang terug voert dan gaat deze via een gootje in de tank gelijk naar de plaats van de filter zodoend pak je eerst deze nylon slang weer hierop en schuift hem gewoon in het filter en dan schroef gewoon weer het filter op zijn plaats .de slang blijft vanzelf netjes in het filter zitten.Kijk wel uit dat je de nylonslang niet kinkt waar hij door de zijkant doorgeschoven moet worden via het rubberbeschermingsslang
Ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp.
En met name over het filter. Wat voor filter moet ik er dan weer op schroeven? Ik heb geen filter gezien.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Brandstofpomp
Als je achter de auto staat dan zit rechts onder de bodem ter hoogte van de tank een schroefdop hierin bevind zich het filter en aan de linker kant zie je een kleinerdop deze is voor het aftappen van je tank Let dus vooral op dat je eerst je tank leeg laat lopen het zei door een slang via de tankdop aansluiting of de aftapdop onder de auto die dus links zit als je achter de auto zit.NOGMAALS ALS EEN VAN DEZE TWEE LOS DRAAIT DAN LOOPT AL JE BENZINE ERUIT In de rechterdop als je deze losdraaid zie de nylon slang en een soort filter waar deze zich in bevind
Succes
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je de hele leiding wilt vervangen dan moet de beplating van de rechter dorpel eraf. Kun je vanaf de onderzijde bij. In’t verleden heeft iemand bij mijn auto ooit de leiding slechts voor een stukje vervangen. En dat gedicht door ook daar zo’n stuk dikke zwarte slang overheen te plaatsen met twee slangklemmen. Niet ideaal. Werkte wel. Scheelt iets in het werk.
‘t Filter in de tank zit als een soort buisje in de tank rond de witte leiding. Die van mij zit er niet meer in (net als trouwens in alle IE-modellen). Filtertje in de leiding onder de motorkap gezet. Handig.
Re: Brandstofpomp
jan D super 1971 schreef:Als je achter de auto staat dan zit rechts onder de bodem ter hoogte van de tank een schroefdop hierin bevind zich het filter en aan de linker kant zie je een kleinerdop deze is voor het aftappen van je tank Let dus vooral op dat je eerst je tank leeg laat lopen het zei door een slang via de tankdop aansluiting of de aftapdop onder de auto die dus links zit als je achter de auto zit.NOGMAALS ALS EEN VAN DEZE TWEE LOS DRAAIT DAN LOOPT AL JE BENZINE ERUIT In de rechterdop als je deze losdraaid zie de nylon slang en een soort filter waar deze zich in bevind
Succes
Als je aan het eind van de zin nou eens een punt (.) zet, en daarna een spatie ( ) gebruikt, wordt je verhaal een stuk duidelijker. Ik ben achttien jaar ‘DS-monteur’ geweest en snap geen bal van dit verhaal.
Sterkte, Rob
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Brandstofpomp
Robbie. bedank voor je uitleg,ik zal voortaan me nederlans beter proberen te formulen.Helaas ben ik niet zo iemand die er oplet hoe het precies overkomt.
break23m schreef:Als je de hele leiding wilt vervangen dan moet de beplating van de rechter dorpel eraf. Kun je vanaf de onderzijde bij. In’t verleden heeft iemand bij mijn auto ooit de leiding slechts voor een stukje vervangen. En dat gedicht door ook daar zo’n stuk dikke zwarte slang overheen te plaatsen met twee slangklemmen. Niet ideaal. Werkte wel. Scheelt iets in het werk.
‘t Filter in de tank zit als een soort buisje in de tank rond de witte leiding. Die van mij zit er niet meer in (net als trouwens in alle IE-modellen). Filtertje in de leiding onder de motorkap gezet. Handig.
Iedereen bedankt voor zijn uitleg.
Ik denk dat ik voor break23m zijn oplossing ga. Het is voorlopig makkelijker om het zo te doen.
Ik laat het echter wel op mijn lijstje “te doen” staan, maar ik pak het wel weer op wanneer alle carrosserie er af gaat.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Let op wolfman. Als je de plastic leiding niet TOT ONDERIN DE TANK vervangt loopt je auto niet of alleen met de tank helemaal vol!
probleem is dat deze plastic leiding in de tank in een bocht loopt en vaak is uitgehard waardoor hij er niet uit wil..
Heb je de grote dop onderop open, dan kan je meer zien. Vervang tenminste het witte plastic te beginnen ter hoogte van de dop tot je buiten de tank bent boevenin.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>