Apk gekeurd
Na lang sleutelen staat de progress eindelijk weer met zijn banden op de openbare weg
Nog wel een aantal dingen om aan te werken maar langzaam word het toch weer een echte citroen
Heeft iemand enig id waar en hoe ik aan progress deuren en spatborden kan komen??
Er zit nogal wat schade aan
En een trilling in mijn stuur, die niet in het stuurhuis en niet in de kogels zit.. enig id??
Nu eerst naar het werk in mijn eigen auto
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat heb je netjes voor elkaar gebokst!
welke kleur heeft je auto?
plaatwerk is genoeg te krijgen, misschien ook even contact opnemen met thijs van de bles, hij beheert het bx clubmagazijn.
Ook Jan (jdt) kun je proberen, die heeft ook een beste bak spullen liggen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik moet de hele zijkant hebben.. bestuurder..
Helaas..
Maar hij loopt weer heerlijk op een kleine resonantie in de uitlaatpijp na..
De kleur.. metallic groene progress.. ik denk ERT Vert Triton??
En de stickers moeten er eigenlijk nog opzitten..
Eventueel later ook nog morettes.. maar dat is later zorg..
...
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Is het ene niet bijna klaar, begint het ander..
Als ik de bx start, alles komt netjes omhoog. niet vaak tikken wel snel pompen. maar helaas helemaal geen speling.
Voorkant veert heerlijk.
Achterkant veert niet. stuiterd meer zeg maar…
Iemand enig id??
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Nieuwe veerbolletjes
of de huidige even laten vullen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het lijkt me dat een of beide van de achterveerbollen geklapt is. Dat heb ik met een voorveerbol gehad, en dan is er ineens de hele vering naar de klote…
Heb je overigens foto’s van jouw Progress?
Wellicht heb je er wat aan, maar op sloperij GAOS in Emmeloord moet nog wel een goede Progress staan in Vert Triton met Progress-bestickering.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan moet ik morgen maar eens op zoek naar onderdelen… hoelang schatten jullie de reparatietijd (als ik het helemaal zelf doe natuurlijk..
En maar eens in emmeloord kijken merk ik dus..
Fotos komen binnenkort
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Als je het zelf doet heb ik geen idee hoe lang je erover doet… Als je het laat doen doen ze er ongeveer 3 minuten over of zoiets? Toen mijn voor-veerbol vervangen werd duurde het in ieder geval ongeveer 3 minuten, misschien dat ze achter ietsje lastiger te bereiken zijn
De veerbollen waren idd binnen een paar minuten klaar.
Maar zoals dat bij een citroen hoort is er weer een nieuw kwaaltje.
Bij het rijden in de vijfde versnelling komt op willekeurige momenten de pook terugklappen in zijn vrij.. rara..
Verkeerde afstelling schakelstangen?
Voor de rest is het sparen
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Lijkt me eerder een syncromeshring in je versnellingsbak die op sterven na dood is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Druk druk druk druk…
Toch weer wat tijd maken voor de bx…
Hij rijdt met tot mijn grote ergernis ook op de nieuwe bak met gerammel en de al eerder vermelde syncromeshring
Nu heb ik het een en ander gehoord over uitwisselbare bakken..
Ik weet toevallig ook nog een paar sloperijen die nog 405 hebben liggen.
Kan ik erop vooruit gaan om hier een wissel in te doen? En gaat dit veel moeite kosten??
Ik wil er vrijdag aan beginnen. laat het maar horen
2mE
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een goede BE3 bak is een goede BE3 bak, dus als je er zo ene kunt vinden dan ben je van het gelazer in de 5 af.
Natuurlijk wel meteen ff de koppeling meenemen als je dan toch zover bent (tenzij die al nieuw is)
Ik heb overigens nog de bak van mijn 16V liggen, die heeft een beste bak ervaring, maar deed het altijd prima.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
En in welke auto’s kan ik zo’n bak vinden? Dan kan ik daar morgen even een zoektocht voor opstarten.
Ik moet dit weekend toch mijn veerpoten voor vervangen dus gaat alles lekker in 1 keer.
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Overlijdensbericht
Na eindelijk normaal te kunnen rijden in mijn eigen urenlang versleutelde bx, kom ik terug van mijn werk. Start de auto om naar huis te rijden en een ongelooflijk gerammel ik stoppen gerammel weg.. hmm niets te zien of te vinden dus maar weer door..
nog geen 10 min later..
Een ongelooflijke knal witte rookpluim en gestorven motor, mijn vader gebeld om me naar huis te slepen. kijken onder de motorkap. Niet duidelijk. Na het demonteren van het injectiehuis word me alles duidelijk..
Namelijk..
Het big-end lager doorgesleten.. en de stang dwars door het blok naar buiten geslagen.. dus dag dag blok..
Maar vol goede moed..
Wat ik eenmaal kan kan ik nog een keer..
Weet er iemand een 19gti 8/16v blok te koop voor een redelijke prijs??
Ik ga natuurlijk zelf ook op zoek maar sommige mensen hier zijn al wat bekender
Hierbij einde van dit zeer verdrietige maar misschien ook start van een mooi nieuw begin.
Ruben
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
volgens mij had iemand nog een GTI motor te koop, jongens uit goes?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!