2 van de 2
 < Vorige 1 2

remleiding stuk, lhmreservoir leeg
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 20 februari 2005 08:26 PM
  [ # 16 ]

Heb je wel een nieuwe LHM-pomp nodig, want zonder LHM (smering) draait die aan gort.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

styx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 20 februari 2005 08:36 PM
  [ # 17 ]

Hebben de auto zonder draaiende moter teruggesleept. als ik de moter aan zou zetten zou idd de lhm pomp aan gort gaan. En idd zeer langzaam rijden en de handrem…

Maarre, niemand die toevallig een link of site etc weet waar vervangen remleiding duidelijk in beschreven staat. ( heb al de Haynes BX manual geraadpleegd, maar die is dus zeer summier )

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 20 februari 2005 08:39 PM
  [ # 18 ]

Ik ben zeer nieuwschierig naar het hoe en wat, mar ik kan je helaas niet helpen, sorry.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 februari 2005 09:27 PM
  [ # 19 ]
styx schreef:

Hebben de auto zonder draaiende moter teruggesleept. als ik de moter aan zou zetten zou idd de lhm pomp aan gort gaan. En idd zeer langzaam rijden en de handrem…
Maarre, niemand die toevallig een link of site etc weet waar vervangen remleiding duidelijk in beschreven staat. ( heb al de Haynes BX manual geraadpleegd, maar die is dus zeer summier )

Nooit geweten dat een BX een handrem heeft Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 februari 2005 10:21 PM
  [ # 20 ]

ALs het reservoir bijv. is leeggelopen omdat 1 van de remleidingen lek of retourleidingen lek is, dan kun je hem gewoon omhoog krijgen. Vul het reservoir, start de motor en kijk of ie druk opbouwt.
Een paar mogelijkheden.

Als het er net zo hard weer uitpiest aan de achterkant is de drukleiding naar de hoogteregelaar lek (aanvoerleiding voor het achterste deel van het HD systeem) of de leiding van achtervering naar de remservo.

Het begint na verloop van tijd te sijpelen en als de wagen in de hoogste stand zet piest het eruit: dan is de retourleiding van de hoogteregelaar lek. GEwoon het reservoir vullen en je kan nog wel thuiskomen (als het niet meer dan 10/15 km is).

Nog een mogelijkheid: er gebeurt helemaal niets, pas als je remt begint ie te pissen. Remleiding stuk. Je acchterremmen zullen nu niks meer doen: geen nood, doen toch al niet zoveel bij de BX. Je kunt zolang het reservoir goed op peil is hier best mee thuis komen. Het leuke is dat je bij een BX een heel ander soort remsysteem hebt. DE echte remkracht wordt door de HD pomp geleverd. Het rempedaal is alleen maar een soort doseerventiel. Dus zolang je systeem op druk staat (geen controle lapmjes die branden) doen je remmen het. Gaan de lampjes branden (eerst door te laag peil of later door te laag peil EN het wegvallen van de druk) dan moet je oppassen. Wel je hand bij de handrem houden natuurlijk!

De laatste 2 mogelijkheden zijn erg prettig als je nog ff thuis wilt komen. Dan kun je hem in elk geval in de rijhoogte houden en normaal rijden. Mits je het LHM peil maar goed op peil houd kun je het ff uitzingen tot thuis. Het kan je wel een paar liter extra LHM kosten, dat wel.

Uiteraard voor eigen risico Wink en zo snel mogelijk fixen die hap. Leidingen naar achteren vervangen is niet het meest populaire klusje en als ze allemaal vervangen moeten worden dan is het behoorlijk wat werk. ALs je geluk hebt is bijv. alleen 1 van de krullen achter doorgerot en heb je niet veel werk om het te vervangen.

Succes ermee.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 februari 2005 10:35 PM
  [ # 21 ]

Volgens mij moeten er nog wat mensen hun handrem stellen want ik ben niet sterk maar kon toch met m’n BX 14 op een nat wegdek mijn voorwielen blokkeren. Ik geef toe moet je wel heel erg hard trekken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 februari 2005 10:38 PM
  [ # 22 ]

Snap niet hoe jullie allemaal aan de term “handrem” komen, rijden jullie soms als dagelijks vervoer in een golf ofzo?  Confused

Laughing

Een BX heeft een NOODremWink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 20 februari 2005 10:47 PM
  [ # 23 ]
WYD schreef:

Snap niet hoe jullie allemaal aan de term “handrem” komen, rijden jullie soms als dagelijks vervoer in een golf ofzo?  Confused

Een BX heeft een NOODremWink

Ik spreek liever van een handbediende parkeerrem.  Wink

Gr,
Marten

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 20 februari 2005 10:51 PM
  [ # 24 ]

Nodige handrem, of handige noodrem, wat maakt het ook uit Very Happy

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 20 februari 2005 11:23 PM
  [ # 25 ]
Lelijke Eend schreef:

Heb je wel een nieuwe LHM-pomp nodig, want zonder LHM (smering) draait die aan gort.

Dit loopt trouwens niet zo’n vaart. Getuige de vele BXen die stranden door een leeg LHM reservoir door een lekkage blijkt dat ook wel. Pompen gaan eigenlijk alleen maar kapot bij BXen met stuurbekrachtiging die veel kms hebben gemaakt., niet omdat ie een keer droogliep.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook