nou ja….....trekken. ik heb er nu niet eentje naast mee liggen maar ik heb ze toendertijd meerdere keren uitelkaar gehaald. kun anders ook nog fff een foto van boven maken ??(cq de inhoud van de behuizing)
anders zou het zo maar kunnen dat je mbv een kleine platte schroevendraaier tussen de schuine kant van het schotje en de behuizing moet zetten en tegelijkertijd aan het schotje moet trekken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb op de sloop nog nooit een schakelaar gevonden waarvan de lampjes ‘t deden… ik heb dus maar bij de dealer een nieuwe schakelaar besteld voor 27,50 euro
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Oh, ik dacht dat die dingen veel duurder waren, niet dat €27,50 weinig is…
@citroen23 Ik heb hier de foto van bovenaf. Niet meer foto’s vragen want de schakelaar heb ik weer teruggezet
mocht het niet lukken dan haal ik er morgen wel eentje uitelkaar.
en zet er wel een paar foto’s van op het forum.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
op MP staat nu een nieuwe schakelaar te koop.. nadeel… de verkoper zit in A’doorn…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hekel aan mensen uit A’doorn?
Ries schreef:Hekel aan mensen uit A’doorn?
nope, maar vanuit utrecht is het me te ver…
nope, maar vanuit utrecht is het me te ver…
Tja op benzine verstook je algauw meer dan de 27,50 euro die een nieuwe schakelaar bij de dealer kost!
Harm schreef:Tja op benzine verstook je algauw meer dan de 27,50 euro die een nieuwe schakelaar bij de dealer kost!
heeft ie dan een leopard tank oid
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
nou.. 70 km enkele reis, dus 140 km in totaal.
Verbruik van een tweeliter: 1 op 11 ofzo? dan heb je er dus 13 liter benzine voor nodig. Een litertje kost iets van 1,40 ofzo, dus dan ben je al 18 euro kwijt voor het rijden. Dan mag de schakelaar nog maar 9,50 euro kosten
Harm schreef:nou.. 70 km enkele reis, dus 140 km in totaal.
Verbruik van een tweeliter: 1 op 11 ofzo? dan heb je er dus 13 liter benzine voor nodig. Een litertje kost iets van 1,40 ofzo, dus dan ben je al 18 euro kwijt voor het rijden. Dan mag de schakelaar nog maar 9,50 euro kosten
ops: vergeten de schakelaar mee te rekenen….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
gompy58 schreef:Ries schreef:Hekel aan mensen uit A’doorn?
nope, maar vanuit utrecht is het me te ver…
Op laten sturen is geen optie?
daar heb je dus het bewuste lampje…...........
die van mij is ietsje anders maar je kunt de de drukknoppen verwijderen door er een dunne schroevedraaier ertussen te zetten (zie rode pijl) en tegelijkertijd al wringend de drukknop eruit trekken
gelukkig zitten de normale raamschakelaars (=zonder one-touch) en de schakelaars tbv de elektr. stoelen makkelijker inelkaar en zijn deze lampjes afgeschermd door een groen kapje
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hij lijkt wel hetzelfde, zo op het eerste gezicht…
Hoe kreeg je die schotjes er nou uit?
En als laatste, ik zie de lampjes, kun je die er zo uittrekken?
Mooi werk citroen23.
Inmiddels was ik ook al zover en heb de rest van de metalen deeltjes , het bovenste verbindingsblik en de uit twee delen bestaande connectorstroken ook (overbodig?) gedemonteerd.
De vraag is nu hoe kom ik aan de lampjes. Volgens mij heten het draadlampjes en in de grootte 3x6mm kan ik ze niet vinden. Mogelijk toch nog eens bij een modelbouwwinkel informeren? Bij o.a conrad en verschillende automaterialenzaken kwam ik ze niet tegen.
Ik vraag me verder af of het van belang is de noodgedwongen om zeep geholpen gesmolten penverbindingen waarmee het blik gefixeerd was op de schakelaar weer op de één of andere manier in ere moet worden hersteld. (bv lijmen?) Of wordt het geheel na het inelkaar zetten voldoende bij elkaar gehouden?