2 van de 2
 < Vorige 1 2

Brandstofpomp
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 december 2007 08:59 PM
  [ # 16 ]

Het wordt allemaal nog vreemder…..
Ik ben de hele middag bezig geweest met de leiding te vervangen. Maar wat ik ook probeerde er kwam geen benzine uit de tank. Zelfs een dunner slangetje helemaal in het gootje geduwt, zeker zon 40 cm, maar geen benzine! Ik kon zuigen wat ik wilde, maar alleen maar damp. En als ik blaasde geen geborrel.
Wat er wel gebeurde als ik blaasde was dat er door de doorzichtige onluchtingleiding benzine stroomde de tank uit.

Ik heb toen eens de slangen omgedraaid. Dus de ontluchting op de bovense tuut. En de brandstof leiding naar voren op de onderste tuut. Echter zonder nylonslangetje erin. Gewoon de dikke rubbere leiding over de tuut heen. Even zuigen en gelijk een bek vol benzine. Toen eigenlijk tegen beter weten in de brandstof leiding naar voren in de dikkere rubberenslang gedaan en de auto gestart op gas. Schakelaar op benzine en na de tweede keer bleef hij lopen. Ik heb hem een tijdje laten draaien maar hij blijft lopen. Ik ben ook een klein stukje wezen rijden maar hij blijft netjes lopen. (merkbaar sterker dan op gas)

Al met al een vreemd verhaal.
Zat het eerst verkeerd of zit het nu juist verkeerd? Maar hij doet het wel…. Shocked

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 409

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 24 december 2007 09:41 PM
  [ # 17 ]

Brandstofpomp

Een vraag heb je het over de 2 aansluitingen die aan de linkerzijde van de tank zitent.Dus als je achterin zit dan links de passagierszijde ,waar dus de nylon slang door naar buiten loopt via de rubber beschermslang.Want als je kijkt is ook waarlijk de bovenste voor de ontluchting.En de onderste de aanvoervoor naar je motor.Deze aansluitpijpjes bevinden zich aan d linkerzijde van de tank.Dus met ander woorden de onderste daar moet je de nylon slang door heen duwen via de rubberslng die voor bescherming zorgt.En de dunner welke op de bovenste zit gaat naar achteren ,Deze komt op de ontluchting bij een aansluiting achter je tankdopLs je het achterscherm zie wat ik beboel en zie deze leiding ook lopen.Ik hoop dat ht zo duidelijk is

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 december 2007 10:26 PM
  [ # 18 ]

Re: Brandstofpomp

jan D super 1971 schreef:

Een vraag heb je het over de 2 aansluitingen die aan de linkerzijde van de tank zitent.Dus als je achterin zit dan links de passagierszijde ,waar dus de nylon slang door naar buiten loopt via de rubber beschermslang.Want als je kijkt is ook waarlijk de bovenste voor de ontluchting.En de onderste de aanvoervoor naar je motor.Deze aansluitpijpjes bevinden zich aan d linkerzijde van de tank.Dus met ander woorden de onderste daar moet je de nylon slang door heen duwen via de rubberslng die voor bescherming zorgt.En de dunner welke op de bovenste zit gaat naar achteren ,Deze komt op de ontluchting bij een aansluiting achter je tankdopLs je het achterscherm zie wat ik beboel en zie deze leiding ook lopen.Ik hoop dat ht zo duidelijk is

Yep het is mi8j duidelijk. Het zat dus totaal niet goed. De vorige eigenaar zij af en toe ook op benzine te rijden maar dat was dus onmogelijk…hmm Confused

Nu zit het dus goed. Alleen nog zonder nylonleiding in de tank. Dat wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk maar een halve tank leeg kan rijden.
Maar ja voorlopig vind ik het best. Ik rij toch op gas en benzine is alleen voor reserve voor als het gas ineens op is. Meter zit in de kofferbak en ik weet het verbruik nog niet dus kan ineens zinder komen te staan.
(dit natuurlijk pas als ik een APK heb dan…)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 409

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 24 december 2007 10:40 PM
  [ # 19 ]

Brandstofpomp

Ha gelukkig; ik werd al bang dat ik het niet kon verwoorden voor je.Mijn probleem is dat ik alles wat me te binnen schiet zosnel mogelijk wil plaatsen .En je zag de reactie al dat men het niet duidelijk vond.Maar ik raad je aan iemand in de buurt of via de club zulke details van de auto door te lopen dit werkt echt.Ik zelf bezit mijn dame al12 jaar en ze is geheel uit elkaar gweest van dak tot kofferbak en dan leer haar goed kennen.Met andere woorden gewoon doen niet bang zijn
Succes met je dame verder.Het is een fijne hobby en fijn om in te rijden

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 december 2007 12:49 PM
  [ # 20 ]

Re: Brandstofpomp

jan D super 1971 schreef:

Ha gelukkig; ik werd al bang dat ik het niet kon verwoorden voor je.Mijn probleem is dat ik alles wat me te binnen schiet zosnel mogelijk wil plaatsen .En je zag de reactie al dat men het niet duidelijk vond.Maar ik raad je aan iemand in de buurt of via de club zulke details van de auto door te lopen dit werkt echt.Ik zelf bezit mijn dame al12 jaar en ze is geheel uit elkaar gweest van dak tot kofferbak en dan leer haar goed kennen.Met andere woorden gewoon doen niet bang zijn
Succes met je dame verder.Het is een fijne hobby en fijn om in te rijden

Bedankt Jan D.
Je verhaal is idd wel wat moeilijk leesbaar maar daar kom ik wel uit. Liever iemand die een beetje onsamenhangend nuttig reageerd dan iemand die in perfect nederlands mij verteld dat ik een boek moet kopen of de zoekfunctie beter moet gebruiken. (hier bedoel ik niemand mee hoor Wink )
Het probleem is dat mijn Dame nog niet officieel de weg op mag. Ze is nog gechorst.  Dus met haar naar een sleutelmeeting gaan zit er voorlopig nog niet in.
Het het lastige is ook dat je niet gelijk alle klussen af kan maken. Je moet steeds wachten tot de bestelde onderdelen binnen zijn. En in de tussentijd begin je maar vast ergens anders aan. Ondertussen licht de dame behoorlijk overhoop. En alles wat ik losmaak valt ook weer tegen. Ze is in een slechtere staat dan ik gehoopt had.
Maar ik wanhoop niet. Gewoon beetje voor beetje opknappen. Dan komt ooit eens de dag dat ze klaar is.
Na de kerst nog even de brandstog leiding netjes op maat maken en vastzetten en goed afdichten en dan is deze klus in iedergeval weer geklaard.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 december 2007 04:13 PM
  [ # 21 ]

Zo de auto loopt ook netjes op benzine nu. Leidingen goed vastgemaakt met slangklemmentjes. Bodem plaat er weer op en de achterbank weer terug. Het lijkt weer een beetje op een auto die weer kan rijden nu. Very Happy

Ik heb alleen nog een vraag. Op benzine loopt hij een stuk langzamer stationair. Hebben gas en benzine beide een stationairafstel knop, of moet ik dat euvel ergens anders zoeken?

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 december 2007 04:33 PM
  [ # 22 ]

Ze hebben een andere “afstelknop”

Benzine stel je af op de carburateur. Als je ziet waaraan getrokken wordt als je op het gaspedaal drukt kan je wel zien welke schroef het stationaire toerental regelt.

Voor gas zit elders een stelschroef/-knop. Ik kan je niet vertellen waar die in jouw auto zit Wink

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 december 2007 05:34 PM
  [ # 23 ]

Bedankt.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 december 2007 05:37 PM
  [ # 24 ]

Lekker nog iets waar je naar op zoek kan Smile

Een beetje logisch nadenken zal je hier ook helpen.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 28 december 2007 02:36 AM
  [ # 25 ]

Een Landi-Hartog of Groot Motorgas Systemen verdamper hebben 2 regelschroeven: een grote voor de totaaltoevoer en een kleintje waar je het stationair gedeelte mee kunt beïnvloeden. Beide zijn bovenop de verdamper te vinden. Daarnaast gebruik ik lekker toch de gewone stationairschroef voor de finishing touch. Ergens op het forum is meen ik een discussie waar hier meer over gezegd wordt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook