2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Onsteking afstellen.
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 25 december 2007 11:16 AM
  [ # 16 ]
M'thijs schreef:

.... en hij rijd als een tiet!

Één tiet is niet voldoende.
Ga voor twee.

Stroboscoop, een elektronische toerenteller, een gradenboogje en een WPHB.
Als je het doet, doe het dan goed.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 december 2007 12:52 PM
  [ # 17 ]

Ja dat is wel zo, maar als je geen van deze dingen hebt zit er niet veel anders op dan je gehoor en gevoel te gebruiken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 25 december 2007 02:13 PM
  [ # 18 ]

Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?

Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 25 december 2007 02:20 PM
  [ # 19 ]

Yep is gewoon op bestaand aansluitingen vast te bouten. Als je een stroboscoop hebt met graden verstelling is een merkteken alleen genoeg. Voor de hobbyisten het plaatje van de gradenboog.

 

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 december 2007 02:23 PM
  [ # 20 ]
gjvdh schreef:

Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?

Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69

ja zit gemonteerd over de “ingang” van je waterpomp:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 december 2007 02:50 PM
  [ # 21 ]

ik ga voor twee!!!  Razz

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2007 03:00 PM
  [ # 22 ]
Wolfman schreef:

Ja dat is wel zo, maar als je geen van deze dingen hebt zit er niet veel anders op dan je gehoor en gevoel te gebruiken.

Nee, als je geen van deze zaken hebt, moet je ze gaan kopen. Afstellen op het gehoor en gevoel afstellen is prutswerk, en zal nooit tot het optimale resultaat leiden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 december 2007 03:08 PM
  [ # 23 ]

FF aanhaken….
En, waar koop je een toerenteller/motortester? Of een complete set inclusief stroboscoop?
Ik heb geen zin in een grote kast inde garage, maar ik wil eentje die ik op het dashboard of achter de voorruit kan leggen om af te lezen. Dit ivm afstellen half-automaat.
Ook mijn dame staat motorisch nog niet perfect afgesteld. Maar voordat ik er aan ga lopen knoeien, wil ik eerst de bougies nog even controleren.
Mijn garagehouder heeft wel zo’n los ding, met maar één klant die er gebruik van maakt…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 december 2007 03:14 PM
  [ # 24 ]
superpetur schreef:

FF aanhaken….
En, waar koop je een toerenteller/motortester? Of een complete set inclusief stroboscoop?
Ik heb geen zin in een grote kast inde garage, maar ik wil eentje die ik op het dashboard of achter de voorruit kan leggen om af te lezen. Dit ivm afstellen half-automaat.
Ook mijn dame staat motorisch nog niet perfect afgesteld. Maar voordat ik er aan ga lopen knoeien, wil ik eerst de bougies nog even controleren.
Mijn garagehouder heeft wel zo’n los ding, met maar één klant die er gebruik van maakt…..

MVG, Peter

deze werkt bij mij prima Very Happy

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 25 december 2007 03:33 PM
  [ # 25 ]

Bedankt Citroen23 en jeroentje voor de duidelijke reactie. Vooral het plaatje met de markering is duidelijk.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 december 2007 04:15 PM
  [ # 26 ]
citroen23 schreef:
gjvdh schreef:

Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?

Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69

ja zit gemonteerd over de “ingang” van je waterpomp:

Verhip…... Shocked  zon ding heb ik er ook inzitten.
Ik word nu toch wel erg nieuwschierig hoe het gaat dan dat afstellen…...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 december 2007 12:54 AM
  [ # 27 ]

Eerst WPH kopen dan! Very Happy
(En luisteren naar ervaren sleutelaars. Tip: luisteren gaat het beste met je mond dicht…) Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 december 2007 04:07 PM
  [ # 28 ]

Eindelijk na een verbod van twee dagen (van mijn vrouw Surprisedops: ) om ook maar in de buurt van de auto te komen weer even gesleuteld.
Maar het mooiste nieuws vind ik eigenlijk dat ze gewoon lekker vlot start. Twee dagen stilgestaan, sleutel omdraaien en vrijwel direct aanslaan. Tot nu toe starte ik altijd de halve accu leeg voordat ze wilde starten.

Ik ben dus zeer tevreden over hoe de onsteking nu afgesteld staat. Eerts de 1001 andere klussen en dan maar weer eens netjes (laten) kijken naar de onsteking.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 27 december 2007 04:46 PM
  [ # 29 ]
Wolfman schreef:

Eerts de 1001 andere klussen en dan maar weer eens netjes (laten) kijken naar de onsteking.

Dat is dus de verkeerde volgorde.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 27 december 2007 07:31 PM
  [ # 30 ]

Als hij op het gehoor (zeer) goed loopt, dan staat hij vaak veel te vroeg. Dit is niet goed voor je motor!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook