M'thijs schreef:.... en hij rijd als een tiet!
Één tiet is niet voldoende.
Ga voor twee.
Stroboscoop, een elektronische toerenteller, een gradenboogje en een WPHB.
Als je het doet, doe het dan goed.
Ja dat is wel zo, maar als je geen van deze dingen hebt zit er niet veel anders op dan je gehoor en gevoel te gebruiken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?
Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
gjvdh schreef:Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?
Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69
ja zit gemonteerd over de “ingang” van je waterpomp:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik ga voor twee!!!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Ja dat is wel zo, maar als je geen van deze dingen hebt zit er niet veel anders op dan je gehoor en gevoel te gebruiken.
Nee, als je geen van deze zaken hebt, moet je ze gaan kopen. Afstellen op het gehoor en gevoel afstellen is prutswerk, en zal nooit tot het optimale resultaat leiden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
FF aanhaken….
En, waar koop je een toerenteller/motortester? Of een complete set inclusief stroboscoop?
Ik heb geen zin in een grote kast inde garage, maar ik wil eentje die ik op het dashboard of achter de voorruit kan leggen om af te lezen. Dit ivm afstellen half-automaat.
Ook mijn dame staat motorisch nog niet perfect afgesteld. Maar voordat ik er aan ga lopen knoeien, wil ik eerst de bougies nog even controleren.
Mijn garagehouder heeft wel zo’n los ding, met maar één klant die er gebruik van maakt…..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:FF aanhaken….
En, waar koop je een toerenteller/motortester? Of een complete set inclusief stroboscoop?
Ik heb geen zin in een grote kast inde garage, maar ik wil eentje die ik op het dashboard of achter de voorruit kan leggen om af te lezen. Dit ivm afstellen half-automaat.
Ook mijn dame staat motorisch nog niet perfect afgesteld. Maar voordat ik er aan ga lopen knoeien, wil ik eerst de bougies nog even controleren.
Mijn garagehouder heeft wel zo’n los ding, met maar één klant die er gebruik van maakt…..MVG, Peter
deze werkt bij mij prima
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Bedankt Citroen23 en jeroentje voor de duidelijke reactie. Vooral het plaatje met de markering is duidelijk.
citroen23 schreef:gjvdh schreef:Kun je zo’n gradenboogje ook makkelijk monteren als je een motortype hebt waar dat origineel niet opzat? Zitten daar al (getapte) gaten voor?
Ik heb DS20 met een DY2 motor uit eind ‘69
ja zit gemonteerd over de “ingang” van je waterpomp:
Verhip…... zon ding heb ik er ook inzitten.
Ik word nu toch wel erg nieuwschierig hoe het gaat dan dat afstellen…...
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eerst WPH kopen dan!
(En luisteren naar ervaren sleutelaars. Tip: luisteren gaat het beste met je mond dicht…)
Citroen!
Eindelijk na een verbod van twee dagen (van mijn vrouw ops: ) om ook maar in de buurt van de auto te komen weer even gesleuteld.
Maar het mooiste nieuws vind ik eigenlijk dat ze gewoon lekker vlot start. Twee dagen stilgestaan, sleutel omdraaien en vrijwel direct aanslaan. Tot nu toe starte ik altijd de halve accu leeg voordat ze wilde starten.
Ik ben dus zeer tevreden over hoe de onsteking nu afgesteld staat. Eerts de 1001 andere klussen en dan maar weer eens netjes (laten) kijken naar de onsteking.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Eerts de 1001 andere klussen en dan maar weer eens netjes (laten) kijken naar de onsteking.
Dat is dus de verkeerde volgorde.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Als hij op het gehoor (zeer) goed loopt, dan staat hij vaak veel te vroeg. Dit is niet goed voor je motor!