Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo gisteravond voor de 2de keer, de bodem een texteal- behandeling gegeven.
Nu is het mooi dekkend en is deze project af!
Wilt nie zegen dat ik er nooit meer hoef te kijken. Gewoon voor de volgende winter 2008, zal ik effe weer een kijkeje nemen! ( toch handig een smeerput thuis!)
Mzzll Gert. Laat de winter maar komen!
Kijk voor de foto’s op mijn site:
|
|
|
|
|
\/
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pfff nou dat heb ik bij de mijne niet gezien
Ik heb alleen wat roest op die gele balk, volgens ziet daar de torsiestaaf in.
Maar die schijnt zo dik te zijn dat dat echt geen probleem is wat oppervlakkig roest aan dat ding
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vanmorgen naar mijn werk gereden. Merk ik dat de wagen opeens bij het stoplicht, na de afrit van desnelweg de motor ongemerkt ermee ophoudt.
Dus ik stond bij de stoplicht niks vermoeden te wachten. Keek effe naar de radio. Merkte ik op dat de middenconsol de verlichting zwak was. Vreemd dach ik nog.
Toen de lichten groen werd gaf ik gas en niks….... Toen merkte dat de toental op nul stond en de dagteller\dagtrip niet meer op scherm stond. Maar de rest deed het nog.
Gelukkig wij hij met een beetje tegenzin starten en kon ik de weg vervolgen.
Vrijdag gaat hij naar de Garage toe voor een uitlezing van de elektronica.
Nu denk ik dat het misschien:
Accu (Met kou weer moeilijk te starten.)
BSI ( Tis een Citroën Xsara kwaaltje)
Iemand enig idee of mij vermoeden klopt?
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alles wat maar 1 keer voorkomt bij een Xsara moet je je niet te druk om maken
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ach ik heb garantie dusss. Nakijken kan geen kwaad!
Ik wil gewoon geen elektrische problemen hebben!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh, dan zeker teruggaan
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat het de accu is. Dit zou ook het moeilijk starten verklaren.
Hij start trouwens niet moelijk, maar de startmotor loopt langzaam waardoor het langer duurt. Ook zou je bijvoorbeeld zien dat als de motor nog niet loopt en je op het contact de ruitenwissers aanzet, ze erg langzaam gaan.
Als de accu slecht is (net zoals bij mijn vorige Xsara ongeveer een jaar geleden) en daardoor maar 10 volt levert bijvoorbeeld krijg je van dit soort gekke dingen te zien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook een keer een lege accu gehad
Er kwam alleen maar geratel uit het dash, en de naalden sprongen wat heen en weer
Aanduwen en reed weer, helaas niet genoeg gereden om de accu weer vol te krijgen, dus volgende morgen weer aanduwen (het was weekend dus kon niet naar de garage).
Daarna is er toch snel een nieuwe accu ingekomen.
Overigens als je naar je dealer gaat kunnen ze je accu ook gewoon opmeten of die nog goed is
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vandaag heeft de Xsara zijn wintersloffen gekregen1
Vanmorge effe in Malden geweest bij Bart Ebben geweest, voor 16 wielbouten voor de staalevelgen.
Daar nog effe met iemand staan praten die met zijn Saxo daar ook was.
een mooie auto, een beetje een Saxo cup uitvoering. Vond ik wel mooi uit zien.
Maar goed… de winterbanden zitten eronder, uitgelijnt dus de wagen zal niet meer trillen bij 140 km\uur. Morge effe testen als ik naar een verjaardag ga.
Oja die storing waar ik over had, was niks.
Mzlll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vandaag ben ik de ton gepasseerd!
Nu naar de 2 ton!!
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ten eerste fijne feestdagen.
Zo tijd voor een update!
Vorige week had ik tijd om de kabels van de versterker\sub aan te leggen.
De signaalkabel van de radio en remote kabel waren al op de radio aangesloten. Deze hingen al onder de dashboard. Dus dat scheelde wat tijd om deze naar achter te werken. Zonder eerst aan de radio te monteren en dan via de dashboard naar de deur te trekken.
Alleen de voedingskabel viel echt tegen !!
Ik zag al snel dat de ruitenwissers en de afwerkkap onder de voorruit verwijdert moest worden. Om bij de rubber te komen waar ik de voedingskabel doorheen wou prikken.
Omdat ik de ruitenwissers nie los kreeg. Ben ik naar iemand geweest, die mij meehielp om de wissers en afwerkkap te verwijderen.
Je moet ech wel speciaal gereedschap hebben Om de afwerkkap onder de de voorruit te verwijderen zonder de bevestigingspunten kapot te maken!
Maar goed, Omdat die kabel behoorlijk stug was en de voedingskabel behoorlijk dik was. Duurde het best wel lang, om het binnen de auto te krijgen ( Nadat de kennis van mij op het idee kwam om de zekeringskast om te klappen. Kon ik via de binnenkant de kabel, de wagen in krijgen. Terwijl hij via de motorruimte de kabel doorgaf.).
Het viel toch behoorlijk tegen, en dan begaf de accu het ook nog eens!
Gelijk maar een nieuwe besteld!~
Fotoverslag van het plaatsen van de versterker\sub kabels zie mijn site:
http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com
Vraagje over de accu: Als je de accu verwisselt terwijl de auto loopt, is dit dan slecht voor de dyamo? ( Als de auto loopt blijft er stroom op de radio zitten, waardoor je niet opnieuw de radio in moet stellen!)
Zo, van de week zal ik wel een update plaatsen hoe ik de sub ga monteren, en gelijk de spullen (wielsleutel enz) in de kofferbak weg werk.
Mzzlll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Accu wisselen terwijl de auto loopt?
Ik weet er het fijne niet van maar zo zie ik het:
Als de auto loopt wordt de accu opgeladen, er gaat dus behoorlijk wat power naar de accu…
Als je 1 van de kabels maar op een verkeerde plek legt dan heb je een probleem denk ik…
Verder weet ik ook niet of je tijdens het aansluiten een kleine stroompiek kan veroorzaken, wat weer als gevolg kan hebben dat je BSI eruit klapt
Ik zou even lekker je radio opnieuw instellen
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Accu wisselen terwijl de auto loopt?
Ik weet er het fijne niet van maar zo zie ik het:
Als de auto loopt wordt de accu opgeladen, er gaat dus behoorlijk wat power naar de accu…
Als je 1 van de kabels maar op een verkeerde plek legt dan heb je een probleem denk ik…Verder weet ik ook niet of je tijdens het aansluiten een kleine stroompiek kan veroorzaken, wat weer als gevolg kan hebben dat je BSI eruit klapt
Ik zou even lekker je radio opnieuw instellen
Heb ik ook maar gedaan de radio op nieuw ingesteld!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was het trouwens echt nodig om de achterbank eruit te halen, of leek je dat makkelijker?
Niet alle foto’s zijn van de Xsara zo te zien?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Was het trouwens echt nodig om de achterbank eruit te halen, of leek je dat makkelijker?
Niet alle foto’s zijn van de Xsara zo te zien?
Het leek mij handig, zo had ik bij mijn eerste auto ook gedaan. Maar wat je zegt, volgens mij leek het achter af nie echt nodig om de achterbank te verwijderen !
Maar ach, Aldoende leer je!
mzzlll gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?