Heé Stan,
Ik zie/lees nu pas het kenteken van jouw auto.
Volgens mij heeft die auto altijd in Rotterdam (Schiebroek/Hillegersberg) gestaan.
Ik fietste/reed er namelijk altijd langs als ik naar school ging.
Maar sinds een tijdje heb ik die BX niet meer gezien, maar jij hebt hem nu dus in het bezit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX Geplaatst: 25 Dec 2007 10:33 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Heé Stan,Ik zie/lees nu pas het kenteken van jouw auto.
Volgens mij heeft die auto altijd in Rotterdam (Schiebroek/Hillegersberg) gestaan.
Ik fietste/reed er namelijk altijd langs als ik naar school ging.Maar sinds een tijdje heb ik die BX niet meer gezien, maar jij hebt hem nu dus in het bezit
deze wagen komt uit etten-leur dus ik vermoet dat de vorige eigenaar daar werkte of zo.
ik heb ook nog een paar pic’s van de hoedenplank gemaakt:
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ziet er goed uit die boxjes, maar als ik eerlijk mag zijn hoeft zoveel geluid voor mij niet in een auto. Ik vind het ook nog prettig om de motor te horen zodat ik dan kan horen of er iets niet goed gaat
Mooi gemonteerd!
thans koste wel wat tijd maar he resultaat mag er zijn
Autofan Geplaatst: 25 Dec 2007 12:32 Onderwerp:
Ziet er goed uit die boxjes, maar als ik eerlijk mag zijn hoeft zoveel geluid voor mij niet in een auto. Ik vind het ook nog prettig om de motor te horen zodat ik dan kan horen of er iets niet goed gaat
het ging mij er juist om om bij een laag volume een mooi vol geluid te hebben en dat is me met deze set gelukt.
Ik heb met ao’n 4 veschillende sets getest maar deze is het beste.
Hoe is je balans nou ingesteld dan? Want zoveel geluid van achteren lijkt me niet al te fijn. In mijn 16v zit voor een fijn composetje van Pioneer, met de tweeters op de plek waar ze horen (onder die roostertjes bij je voorruit). In mijn hoedenplank zitten wel 2 serieuze dingen voor wat bass. Maar de balans staat altijd wel meer naar voren omdat ik het geluid van voren wil horen. Een heleboel hoge en lage tonen gaan verloren als ze helemaal van achteren moeten komen. Ik vraag me dus af wat je voorin hebt zitten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
voorin zitten alleen pioneer tweeters op de daarvoor bestemde plaats ik wil daar nog wel een compo setje voor komen voor waneer er mensen achterinzitten en je geluid niveau erg laag is , maar ik vind het geuid nu al erg goed in balans.
De fader staat op rear 7 (max15) dat vult het hoge gebied netjes aan en de midden tonen klinken optimaal (voor mijn gehoor) vanuit de achterkant er zit geen versterker bij aangesloten vandaar dat de balans erg goed is anders worden de verhoudingen ver uit elkaar getrokken.
Je zegt dat er ook lagetonen verloren zouden gaan maar die klinken juist veel te hard met een ovaale speaker de compo set is beter gebalanseerd waardoor de tonen beter tot hun recht komen.
Wat betreft lage tonen heb je inderdaad gelijk. Stomme fout van me. Ik vind het altijd prettiger luisteren als het van voren op je af komt. Tenslotte zet je de speakers van je pc ook niet achter je.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
klopt daarom zoek ik nog wel een passende compo set voor voorin maar dat komt wel voor nu ben ik redelijk tevreden.
luister binnenkort maar eens op een meeting.
stan schreef:BasisBIX Geplaatst: 25 Dec 2007 10:33 Onderwerp:
Heé Stan,Ik zie/lees nu pas het kenteken van jouw auto.
Ik fietste/reed er namelijk altijd langs als ik naar school ging.Maar sinds een tijdje heb ik die BX niet meer gezien, maar jij hebt hem nu dus in het bezit
deze wagen komt uit etten-leur dus ik vermoet dat de vorige eigenaar daar werkte of zo.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik heb hem tenslotte ook alleen maar op werkdagen in Rotterdam zien staan
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ziet er goed uit Stan, kan je weer een lekker stukkie muziek luisteren
Als ik goeie muziek in me CX nodig heb roep ik je wel, hehe
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ziet er erg netjes uit Stan! Ik ben altijd een fan van composetjes, helaas heb ik er zelf geen. Volgens mij moet je namelijk met die 4x50 watt die de meeste moderne radio’s leveren een prima geluidje kunnen samenstellen, zonder tussenkomst van een versterker.
Mijn ideaal lijkt me een 3-weg composetje zoals jij dat hebt in je hoedenplank, en ook een 3-weg setje voorin. Tweeters in het dashbord, middentonen in de deur en woofers onder de stoel. Dan heb je helemaal geen losse subwoofer meer nodig, al vraag ik me af of er goede woofers zijn die onder je stoel passen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooi stan!
Goed stukkie muziek voor onderweg
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
zo eindelijk ben ik tevreden over m’n sound in m’n bolide.
Ik heb vandaag m’n compo set voor in de deuren/dash binnen gekregen en natuurlijk gelijk ingebouwd wauw want een concert zaal nu (mag ook wel met 11 speakers).
verdere mods zijn dat er nu een vers koppeling in zit met bijbehorende drukgroep en nu gaat ie veder licht tevens is het brandstoffilter vernieuwd en ben ik nog ff in afwachting van m’n bougieskabels deze stonden ff in back order.
plannen dit jaar:
skirts laten spuiten en monteren
ontzichtbare roest bij/weg werken
laten taxeren.
plannen genoeg.