4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Mijn ZX 1.9 Diesel.
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 februari 2005 10:20 PM
  [ # 46 ]
Bram schreef:

De 65 pk’tjes zijn voldoende om overal mee te kunnen, maar je mist toch wel de turbo. Crying or Very sad
Vooral tijdens inhalen op (bijvoorbeeld) een 80-km weg…...EN (ook niet onbelangrijk) die arrogante *petjes* in hun Golf TDI‘tjes…...Tsjonge, wat had ik altijd een LOL met mijn BX tzd-turbo bij een stoplicht spurtje, of op de snelweg als ze aan mijn bumper kleefden…. Twisted Evil

DOEI….Petje :26

Laughing

Vergeet niet dat die *petjes* in hun Golf TDI‘tjes bij de eerste de beste bocht op de snelweg zoals op de A12 (Pr.Clausplein) en A13 het afleggen tegen de wegligging van een ZX in de bocht Razz
Ik heb al menige “snelle” auto met mijn ZX met 1.4i motortje in die bochten laten zien wat snelheid en wegligging is. Laughing

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 februari 2005 11:31 PM
  [ # 47 ]
ZX1.4i schreef:

Vergeet niet dat die *petjes* in hun Golf TDI‘tjes bij de eerste de beste bocht op de snelweg zoals op de A12 (Pr.Clausplein) en A13 het afleggen tegen de wegligging van een ZX in de bocht Razz

Ik heb al menige “snelle” auto met mijn ZX met 1.4i motortje in die bochten laten zien wat snelheid en wegligging is. Laughing

Dat is zo ja….. Twisted Evil ......dat was ik ook nog vergeten te vertellen.
Ik moet toegeven dat een ZX nog iets vaster in de bochten ligt dan een BX….en dan beiden met 175x14 banden eronder.
Nu heb ik zelfs 185 banden….en een mooie test daarvoor zijn ook de 2 *beroemde* bochten aan het eind en begin van de A9…...dus richting Bijlmer, met een 360 º bocht naar rechts (max 60 ??....ha ha ha Smile )....en de andere kant uit, vanaf de Bijlmer richting Utrecht en Haarlem…..die lange bocht naar links Laughing

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 11:36 PM
  [ # 48 ]

passief meesturende achteras, he bram! Wink
Vraag me niet wat het is*, maar een ZX heeft het!

*Want als je het me vraagt zou ik iets zeggen in de aard van slechte achterasbevestiging

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 februari 2005 11:39 PM
  [ # 49 ]
rocco schreef:

passief meesturende achteras, he bram! Wink
Vraag me niet wat het is*, maar een ZX heeft het!

*Want als je het me vraagt zou ik iets zeggen in de aard van slechte achterasbevestiging

Ik heb, toen deze ZX een keer op de brug stond….er eens naar zitten te kijken, maar ook ik zou niet weten hoe dat nu precies zit bij de achterwielen. Surprisedops:

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2005 12:13 AM
  [ # 50 ]

De achteras is bevestigd met rubberen blokken waardoor de wielen iets van speling hebben. Heeft de Xantia trouwens ook.. Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 12:33 AM
  [ # 51 ]

En ook de 2e serie XM Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2005 12:52 AM
  [ # 52 ]

jups…de 2e serie wel ja..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 februari 2005 02:12 AM
  [ # 53 ]

Dus als ik het goed begrijp *torderen* ze als het ware een beetje, tijdens een bocht nemen. Cool

Hmm…...en ik maar kijken in mijn buitenspiegel of ik m’n achterwiel ook in een bocht zag staan. Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 02:26 AM
  [ # 54 ]

Zover ik het begrijp zorgt de centrifugale kracht ervoor dat de draagarmrubbers vervormen, waardoor de achterwielen idd een heel klein beetje passief meesturen. Het schijnt te helpen… alleen als het slijt heb ik wel eens verhalen gehoord van ZX’en die je opkrikt en dat de achterwielen gewoon op de grond blijven staan Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 februari 2005 02:41 AM
  [ # 55 ]
sans-pareil schreef:

Zover ik het begrijp zorgt de centrifugale kracht ervoor dat de draagarmrubbers vervormen, waardoor de achterwielen idd een heel klein beetje passief meesturen. Het schijnt te helpen… alleen als het slijt heb ik wel eens verhalen gehoord van ZX’en die je opkrikt en dat de achterwielen gewoon op de grond blijven staan Smile.

Bedoel je dat de hele achteras met de wielen eraan op de grond blijft staan Shocked

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 02:45 AM
  [ # 56 ]

ja schijnbaar… heb het nog nooit zelf gezien hoor… was een monteur ofzo die het melde…. zal wel een nogal extreem geval geweest zijn… maar hij omschreef het als dat je kon blijven krikken…. maar zoals gezegd, het is een verhaal, heb het zolf nog nooit waargenomen… sterket nor heb zelfs nog nooit goed genoeg onder een ZX gekeken of het uberhaupt kan….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 februari 2005 02:58 AM
  [ # 57 ]

Monteurs die geen ervaring hebben met Citroenen kijken wel vaker ergens raar van op. Zo een ZX, maar ook een Xsara bijvoorbeeld hebben nogal een veerweg in de achterveren, dus je moet nogal aan de krik zwengelen om de auto van de grond te krijgen.

Zo ook de monteur/berger die Citroen Assistance stuurde om mij te helpen toen ik een lekke band had met mijn Xsara en het wiel er niet afkreeg (LM velgen). De standaard krik eronder en de monteur zwengelen aan dat ding en de auto komt omhoog maar het wiel blijft op de grond, monteur weer zwengelen en kijken met vraagtekens in zijn ogen. Uiteindelijk kwam het wiel iets los van de grond en was de krik aardig uitgezwengeld, schijnt gewoon een grote veerweg in die torsieveren achter te zitten. Razz

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 februari 2005 03:49 AM
  [ # 58 ]

Goeie tip van jullie ......ik heb altijd een gewone schaarkrik in mijn auto liggen en die zet ik dus bij een (onverhoopte) lekke band onder die vering zelf. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 februari 2005 01:56 PM
  [ # 59 ]
Bram schreef:

Goeie tip van jullie ......ik heb altijd een gewone schaarkrik in mijn auto liggen en die zet ik dus bij een (onverhoopte) lekke band onder die vering zelf. Wink

Eh Bram, de meeste ZXen (en vele andere Citroenen) hebben dat ding onder de auto hangen naast het reserve wiel Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 februari 2005 02:49 PM
  [ # 60 ]
ZX1.4i schreef:
Bram schreef:

Goeie tip van jullie ......ik heb altijd een gewone schaarkrik in mijn auto liggen en die zet ik dus bij een (onverhoopte) lekke band onder die vering zelf. Wink

Eh Bram, de meeste ZXen (en vele andere Citroenen) hebben dat ding onder de auto hangen naast het reserve wiel Wink

Zal best, maar bij mij zwerft hij al jaren ergens in de achterbak. Wink
Ik meen trouwens dat hij IN de velg hoort te liggen, onder de auto…..officieel dan. Smile

Ik heb al jaren een blauwe vierkante plastic bak achterin staan (van 40x30x30) met allerhande gereedschap voor onderweg…..met startkabels, diverse sleutels, stukjes ijzerdraad, tape, sleepkabel, luchtpomp…...enz…enz.
De laatste jaren heb ik er echter alleen maar anderen plezier mee gedaan. Cool

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook