Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, maar weer eens een update.
De SV doet het op het moment prima behalve dat het voortrein probleem nog niet echt zijn geheimen prijs wil geven. Wat ik ook doe, ik kan nergens speling ontdekken maar bij het rijden hoor ik af en toe toch wel een ‘tik’ uit de voortrein. Verder begint de koppelling toch wel een beetje af te takelen inmiddels, het is toch wel een aan uit koppelling op het moment. Hij zal nog wel even mee kunnen maar als ik de bijbehorende motor in/uit actie wil benutten voor andere dingen dan moet ik toch eens voorbereidingen gaan treffen, zodat er een gereviseerde M25/666 motor met M25/662 zuigers, totalseal ringen, een custom koppelling en een TRDT2 eindoverbrenging klaarstaat als het zover is.
De RV doet het op zich prima, behalve de eeuwig lekkende uitlaat - het gebreik aan gti t2 uitlaat beschikbaarheid betekent steeds meer gelas aan het ding, er zal toch eens een strukturele oplossing daarvoor moeten komen.
De Gti schiet ook niet echt op, er zit nog steeds maar een nieuwe deur in, er moeten er dus nog steeds drie bij… voor de rest blijft dat ding het maar doen…
De prestige wordt langzaam steeds verder gedemonteerd, en elke stap brengt weer meer roest naar voren. Nouja, we wisten dat het een hele klus zou zijn. Hopelijk tussen kerst en oud en nieuw het ding loskoppellen van het subframe, en het strippen helemaal afmaken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
sans-pareil schreef:zodat er een gereviseerde M25/666 motor met M25/662 zuigers, totalseal ringen
Welke verschillen hebben de zuigers??
Totalseal ringen?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De compressie van een T1 is anders, er zit geen ‘hoedje’ op de zuigers. De compressie van een T1 is dacht ik 1 op 7.5, van een T2 1 op 8.5, wat minder compressie maakt ruimte voor wat meer turbodruk.
Totalseal ringen zijn custom zuigerveren, die de 2e ring, waar nog wel eens problemen mee optreden bij hoger dan standaard vermogens, beter beschermen. Ze komen uit de VS en doen het goed op ‘The Beast’ dus als ik toch ga reviseren, kan ik dat maar beter gelijk meepakken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kijk das nu eens nuttige info! thx!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn lief wil even melden dat de T2 1 op 8 is.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens het boek niet hoor… 1 op 8,5 volgens het technisch bulletin en de revue technique…
Niet dat ik het heb nagemeten hoor, maar ‘t staat er echt. Daarom wil ik ook die T1 zuigers, het verschil tussen de 7.5 en 8.5 is wel significant voor een turbo motor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zitten die inderdaad niet ook in the Beast? Ik vergeet dat altijd.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik neem aan van wel, heb het niet specifiek gevraagd, maar kan bijna niet anders, compressie 1 op 8.5 is al aan de hoge kant voor een turbomotor, als de druk dan omhoog gaat kom je anders veel te snel tegen die pingelgrens aan.
Wil John geen motortje voor me bouwen? Als ik een M25/666 aanlever en een TRD T2 bak, wat vraagt ie er dan voor? PB me anders even. Anders zie ik het al gebeuren dat de SV maanden stil staat omdat ik geen tijd heb om me met de motor bezig te houden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Diep in mijn geheugen kom ik iets tegen over cilinders van een platte GTi.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De T1 zuigers zijn inderdaad helemaal plat, de T2’s hebben een soort ‘hoedje’.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk ook een GTi zonder turbo.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet eigenlijk niet hoe die zuigers er uit zien, maar de kop is anders en de compressie is hoger, volgens mij ook hoger dan 1 op 8.5 dacht ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo ik heb vandaag mijn voortrein mysterie opgelost. Ik heb even 14 inch staal er onder gezet, en toen werd gelijk duidelijk dat er voor wiellager speling was zowel links als rechts, Gek genoeg was dat niet waarneembaar met de 17 inch wielen er op, want dat heb ik ook nog gedaan… maar goed, ik heb volgend weekend dus weer wat te doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Toch niet helemaal opgelost, het was onderste fusee kogel speling. Onderste fusee kogels blijken ook niet meer leverbaar te zijn, dus die moet ik ook maar van slopers af gaan halen van nu af aan.
Verder maar weer eens een overzicht:
Information for year: ALL
Spent € 23,972.75 (€ 21,609.69 ex VAT).
Spent € 19,722.75 (€ 17,359.69 ex VAT) so far. (ex purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97578.00 km
mileage today: 164610.00 km
so far 67032 km driven since first listing.
2068 km driven this year.
costs are € 0.36 (€ 0.32 ex VAT) per km
costs are € 0.29 (€ 0.26 ex VAT and ex purchase)
fuel costs are € 0.16 (€ 0.14 ex VAT) per km
fuel costs are € 3,226.32 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at average € 1.50) is 1 liter per 9.5km or 10.5 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at average € 1.41) is 1 liter per 10.2km or 9.9 liters per 100km
maintenance costs are € 5,779.31 so far
maintenance costs are € 1,958.63 average per year
maintenance costs are € 0.10 (€ 0.09 ex VAT) per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 (€ 0.12 ex VAT) per km
Av. cost per m € 557.01 (€ 490.27 ex VAT)
Av. cost per y € 6,684.13 (€ 5,883.27 ex VAT)
Expected km per year: 22717 km
Expected km this year: 50321 km
Ik heb nu voor de verandering ook eens 16 inch velgen er onder gezet OZ Racing Superturismo’s. 7Jx16 ET35 PCD 5x98. Wat ik wel merk is dat ET35 en 7J echt maar net, net aan gaat. Ik ga kijken of ik er toch nog 5mm af kan laten draaien denk ik, als ze voor de rest bevallen.
Ik ga ook Mijn mille migle spiderplussen in 7Jx17 ET40 PCD 5x98 toch nog even naar de velgendokter sturen om recht te maken, want in een zit toch echt een slag, die kunnen dan onder de RV. Ik denk dat ik de OZ Racing Polarissen (7Jx17 ET35 5x100) maar weer in de verkoop doe, want ik vind dat gedoe met excentrische bouten toch maar niks. Ik heb ook eindelijk een setje 15 inch alfa staal voor de winterbanden bemachtigd, maar die winterbanden komen denk ik pas volgend jaar een keer, ik geloof toch niet echt dat het nu nog winter is.
En verder? De Prestige is al voor een groot deel gedemonteerd, en we gaan binnenkort weer verder. We gaan eerst maar even de motor uitbouwen voordat we de carosserie gaan lichten van het subframe, en er zal toch nog een sloper moeten komen voor onderdelen van de voortrein, en ik heb nog een M25/666 motor nodig want mijn revisie-kandidaat ga ik denk ik in de SV zetten, nadat Garage St. Marien hem onder handen heeft gehad. Kortom, genoeg te doen, en uiteraard te weinig tijd.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Superturismo’s onder een CX, heb je daar een foto van? ben benieuwd!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.