67 van de 224
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 december 2007 03:34 PM
  [ # 991 ]

Nouja, maar weer eens een update.

De SV doet het op het moment prima behalve dat het voortrein probleem nog niet echt zijn geheimen prijs wil geven. Wat ik ook doe, ik kan nergens speling ontdekken maar bij het rijden hoor ik af en toe toch wel een ‘tik’ uit de voortrein. Verder begint de koppelling toch wel een beetje af te takelen inmiddels, het is toch wel een aan uit koppelling op het moment. Hij zal nog wel even mee kunnen maar als ik de bijbehorende motor in/uit actie wil benutten voor andere dingen dan moet ik toch eens voorbereidingen gaan treffen, zodat er een gereviseerde M25/666 motor met M25/662 zuigers, totalseal ringen, een custom koppelling en een TRDT2 eindoverbrenging klaarstaat als het zover is.

De RV doet het op zich prima, behalve de eeuwig lekkende uitlaat - het gebreik aan gti t2 uitlaat beschikbaarheid betekent steeds meer gelas aan het ding, er zal toch eens een strukturele oplossing daarvoor moeten komen.

De Gti schiet ook niet echt op, er zit nog steeds maar een nieuwe deur in, er moeten er dus nog steeds drie bij… voor de rest blijft dat ding het maar doen…

De prestige wordt langzaam steeds verder gedemonteerd, en elke stap brengt weer meer roest naar voren. Nouja, we wisten dat het een hele klus zou zijn. Hopelijk tussen kerst en oud en nieuw het ding loskoppellen van het subframe, en het strippen helemaal afmaken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 25 december 2007 11:29 PM
  [ # 992 ]
sans-pareil schreef:

zodat er een gereviseerde M25/666 motor met M25/662 zuigers, totalseal ringen

Welke verschillen hebben de zuigers??
Totalseal ringen? Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 december 2007 03:17 AM
  [ # 993 ]

De compressie van een T1 is anders, er zit geen ‘hoedje’ op de zuigers. De compressie van een T1 is dacht ik 1 op 7.5, van een T2 1 op 8.5, wat minder compressie maakt ruimte voor wat meer turbodruk.

Totalseal ringen zijn custom zuigerveren, die de 2e ring, waar nog wel eens problemen mee optreden bij hoger dan standaard vermogens, beter beschermen. Ze komen uit de VS en doen het goed op ‘The Beast’ dus als ik toch ga reviseren, kan ik dat maar beter gelijk meepakken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 26 december 2007 12:22 PM
  [ # 994 ]

Kijk das nu eens nuttige info! thx!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 december 2007 12:26 PM
  [ # 995 ]

Mijn lief wil even melden dat de T2 1 op 8 is.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 december 2007 12:43 PM
  [ # 996 ]

Volgens het boek niet hoor… 1 op 8,5 volgens het technisch bulletin en de revue technique…

Niet dat ik het heb nagemeten hoor, maar ‘t staat er echt. Daarom wil ik ook die T1 zuigers, het verschil tussen de 7.5 en 8.5 is wel significant voor een turbo motor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 december 2007 01:06 PM
  [ # 997 ]

Zitten die inderdaad niet ook in the Beast? Ik vergeet dat altijd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 december 2007 01:09 PM
  [ # 998 ]

Ik neem aan van wel, heb het niet specifiek gevraagd, maar kan bijna niet anders, compressie 1 op 8.5 is al aan de hoge kant voor een turbomotor, als de druk dan omhoog gaat kom je anders veel te snel tegen die pingelgrens aan.

Wil John geen motortje voor me bouwen? Als ik een M25/666 aanlever en een TRD T2 bak, wat vraagt ie er dan voor? PB me anders even. Anders zie ik het al gebeuren dat de SV maanden stil staat omdat ik geen tijd heb om me met de motor bezig te houden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 december 2007 01:43 PM
  [ # 999 ]

Diep in mijn geheugen kom ik iets tegen over cilinders van een platte GTi.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 december 2007 01:16 AM
  [ # 1000 ]

De T1 zuigers zijn inderdaad helemaal plat, de T2’s hebben een soort ‘hoedje’.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 december 2007 01:31 AM
  [ # 1001 ]

Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk ook een GTi zonder turbo.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 januari 2008 05:29 PM
  [ # 1002 ]

Ik weet eigenlijk niet hoe die zuigers er uit zien, maar de kop is anders en de compressie is hoger, volgens mij ook hoger dan 1 op 8.5 dacht ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 januari 2008 03:20 AM
  [ # 1003 ]

Zo ik heb vandaag mijn voortrein mysterie opgelost. Ik heb even 14 inch staal er onder gezet, en toen werd gelijk duidelijk dat er voor wiellager speling was zowel links als rechts, Gek genoeg was dat niet waarneembaar met de 17 inch wielen er op, want dat heb ik ook nog gedaan… maar goed, ik heb volgend weekend dus weer wat te doen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 januari 2008 08:29 PM
  [ # 1004 ]

Toch niet helemaal opgelost, het was onderste fusee kogel speling. Onderste fusee kogels blijken ook niet meer leverbaar te zijn, dus die moet ik ook maar van slopers af gaan halen van nu af aan.

Verder maar weer eens een overzicht:

Information for yearALL
Spent € 23
,972.75 (€ 21,609.69 ex VAT).
Spent € 19,722.75 (€ 17,359.69 ex VATso far. (ex purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97578.00 km
mileage today
164610.00 km
so far 67032 km driven since first listing
.
2068 km driven this year.
costs are € 0.36 (€ 0.32 ex VATper km
costs are € 0.29 
(€ 0.26 ex VAT and ex purchase)
fuel costs are € 0.16 (€ 0.14 ex VATper km
fuel costs are € 3
,226.32 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at average € 1.50is 1 liter per 9.5km or 10.5 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at average € 1.41is 1 liter per 10.2km or 9.9 liters per 100km
maintenance costs are € 5
,779.31 so far
maintenance costs are € 1
,958.63 average per year
maintenance costs are € 0.10 
(€ 0.09 ex VATper km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 
(€ 0.12 ex VATper km
Av
cost per m € 557.01 (€ 490.27 ex VAT)
Avcost per y € 6,684.13 (€ 5,883.27 ex VAT)
Expected km per year22717 km
Expected km this year
50321 km 

Ik heb nu voor de verandering ook eens 16 inch velgen er onder gezet OZ Racing Superturismo’s. 7Jx16 ET35 PCD 5x98. Wat ik wel merk is dat ET35 en 7J echt maar net, net aan gaat. Ik ga kijken of ik er toch nog 5mm af kan laten draaien denk ik, als ze voor de rest bevallen.

Ik ga ook Mijn mille migle spiderplussen in 7Jx17 ET40 PCD 5x98 toch nog even naar de velgendokter sturen om recht te maken, want in een zit toch echt een slag, die kunnen dan onder de RV. Ik denk dat ik de OZ Racing Polarissen (7Jx17 ET35 5x100) maar weer in de verkoop doe, want ik vind dat gedoe met excentrische bouten toch maar niks. Ik heb ook eindelijk een setje 15 inch alfa staal voor de winterbanden bemachtigd, maar die winterbanden komen denk ik pas volgend jaar een keer, ik geloof toch niet echt dat het nu nog winter is.

En verder? De Prestige is al voor een groot deel gedemonteerd, en we gaan binnenkort weer verder. We gaan eerst maar even de motor uitbouwen voordat we de carosserie gaan lichten van het subframe, en er zal toch nog een sloper moeten komen voor onderdelen van de voortrein, en ik heb nog een M25/666 motor nodig want mijn revisie-kandidaat ga ik denk ik in de SV zetten, nadat Garage St. Marien hem onder handen heeft gehad. Kortom, genoeg te doen, en uiteraard te weinig tijd.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2008 08:32 PM
  [ # 1005 ]

Superturismo’s onder een CX, heb je daar een foto van? ben benieuwd!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
67 van de 224
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook