Motor Temperatuur Sensor XSARA 1.4i uit 1998
MasTering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 26 december 2007 03:31 PM

Hallo luitjes ik heb vorige week een XSARA gekocht en mij valt op dat de temperatuur meter van de motor altijd op 60graden blijft staan af en toe iets omhoog naar 68graden maar ik krijg de indruk dat ie niet goed werkt.

Kan iemand mij vertellen waar de sensors zijn aangesloten in de motor ruimte zodat ik zelf eerst even kan controleren of één van de aansluitingen vuil is.

Alvast bedankt

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 december 2007 03:40 PM
  [ # 1 ]

Motortemp/olie temp?

Of bedoel je het de koelvloeistof? Wink
Ik ga hier even vanuit, want de meeste Xsara hebben geen motor/olietemp meter Wink Alleen de meest luxe modellen hebben dit.

Dan is de volgende vraag natuurlijk welke motor je heb en uit welk jaar je Xsara komt.

Maar met dit weer buiten kan je ongeveer aanhouden dat de koelvloeistoftemp ongeveer 75-80 graden wordt. Bij langer file rijden zal het op lopen naar de 90 denk ik Wink

Profiel  

MasTering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 26 december 2007 03:45 PM
  [ # 2 ]

Hey bedankt voor je snelle reactie.
Meter links naast de kilometerteller.
En dat is na mij weten de motor temperatuur.
Het gaat om een 1.4i uit 98.

Edit,
Klopt Koelwatertemperatuur meter nou dan lijkt mij dat de sensor rechts boven de radiator zit.

Mischien nog andere tips wat het kan wezen.

Alvast bedankt.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 december 2007 05:57 PM
  [ # 3 ]

Helaas weet ik niet precies waar de koelvloeistof temperatuurmeter zit. Dit verschild ook weer qua model.
Ik heb zelf ook een 1.4i, maar dan uit 2001 (met de nieuwe koplampen), hier zitten heel veel dingen onder de kap op een hele andere manier Wink

Die meter links naast de kmteller is niet je motortemperatuurmeter Wink
Die meter is dus voor het water. Watertemp is niet hetzelfde als motortemp Wink

Een motortemp zit alleen op de luxe modellen met zwaardere motoren. Alle 2 liter modellen hebben dit bijvoorbeeld wel. Deze meter zit dan in de toerenteller.

Overigens twijfel ik of een watertempmeter wel op de radiator geplaatst wordt. Als de motor koud is dan doet de radiator toch nog niks?
Ik dacht dat als het water begint op te warmen dat de radiator pas mee gaat werken. Goed er zijn hier vast wel mensen die er mee van weten Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook