![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenbxcx schreef:...want die auto met 3 ton op de teller krijg je nooit normaal verkocht
Ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen, mits de delen die vervangen moeten worden vervangen zijn. Het is natuurlijk niet zomaar een auto’tje wat je even koopt om de tijd door te komen, er zullen voornamelijk liefhebbers voor komen en die weten wel wat er vervangen moet zijn om met meer dan 3 ton nog een betrouwbare auto te hebben.
Als de auto goed onderhouden was zou het voor mij in ieder geval niet zo’n probleem zijn dat er 3 ton op de teller staat.
Eveneens ben ik tevens ook.
En ik vind het dus echt zonde om zo’n auto te slopen.
Zeker als ie niet is doorgerot
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Vind ik dus ook, het lijkt me wel erg grappig om een 16v te hebben met het uiterlijk van een 14e. Dus helmaal niets erin of erop, zelfs nog de originele zitzakken met gescheurde bekleding. Alleen wel het subframe, motor, remmen, bollen, en de stalen velgen van een 16v. Dan heb je pas lol bij het stoplicht! Het liefst nog in verschoten rood, bij mij in de straat staat de perfecte 14e voor dit doel.
Dat lijkt me een leuk lot voor de witte 16v als ‘ie dan toch uit elkaar moet.
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja okee, maar ik denk dat zelfs moderne sjonnies in Golfjes GTi wel snappen dat een robuust uitziende en bespoilerde BX16v nog best wel eens een harde kluif kan worden. Van een verschoten kale 14e -waarschijnlijk snappen ze de betekenis van het getal 14 wel- zullen ze dat allerminst verwachten.
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_616.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
knäckor schreef:Ja okee, maar ik denk dat zelfs moderne sjonnies in Golfjes GTi wel snappen dat een robuust uitziende en bespoilerde BX16v nog best wel eens een harde kluif kan worden. Van een verschoten kale 14e -waarschijnlijk snappen ze de betekenis van het getal 14 wel- zullen ze dat allerminst verwachten.
Zo bijzonder snel vind ik een 16v MK2 niet als ik naar de cijfers kijk…
9.6 sec is niets vergelijken met de 7.9 sec van de MK1
Ik denk dat je een 16v’s van de meeste merken dus niet bijhoud met een MK2, de MK1 is wel weer 1 van de snellere denk ik
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuke 16v!
niet slopen zeg ik maar!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
grijze bx zuinig op zijn en de witte omdopen tot weilandcrosser
en heb je voor grijze wat nodig trek je het eraf
of witte als traphok ofzo
Ik vind dat je niet elke bx moet bewaren ook al kan je die opknappen of wat dan ook, de onderdelen groeien echt niet aan bomen. Dus dan koop je een donor en die sloop je zodat je weer wat achter de hand hebt zodra je iets hebt met die auto.
Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.
De meningen zijn verdeeld maar je moet niet gaan huilen als iemand een bx sloopt, dan had je hem zelf maar moeten kopen!
Ja, oke, als je af en toe eens een Deauville’tje of een Cannes’tje uit elkaar trekt is niks mis mee. Of af en toe een serie 1 omdat ie gewoon is weggerot.
Maar deze 16V waar (betrekkelijk) weinig mee mis is, vind ik dus een beetje zonde. Het is (zo als ik op afstand kan beoordelen) een kwestie van die kop fiksen, wat natuurlijk een fikse investering is, en wat regulier onderhoud.
Ik zou daar een 16V niet voor slopen
Maar inderdaad: als IK wil dat ie gesloopt wordt, dan had IK hem moeten kopen.
Maar ja; ruimtegebrek, tijdgebrek en natuurlijk een beetje geldgebrek
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Mooie bak man!
Oplappen en rijden maar!
Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.
... maar er is wel een groot verschil tussen slopen omdat de auto niet meer te redden is en slopen omdat je zo nodig een onderdelenhandeltje wil beginnen…
Harm schreef:Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.
... maar er is wel een groot verschil tussen slopen omdat de auto niet meer te redden is en slopen omdat je zo nodig een onderdelenhandeltje wil beginnen…
ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor.
Elke auto is te redden dus wat jij zegt slaat overigens helemaal nergens op.
Jdt schreef:Harm schreef:Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.
... maar er is wel een groot verschil tussen slopen omdat de auto niet meer te redden is en slopen omdat je zo nodig een onderdelenhandeltje wil beginnen…
ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor.
![]()
Elke auto is te redden dus wat jij zegt slaat overigens helemaal nergens op.
Ik kan het hier helemaal met JDT eens zijn…
Er moeten gewoon af en toe auto’s gesloopt worden om de hobby leuk te houden. Uiteraard zijn dit de slechtste auto’s van hun soort. Bij de 16v is dat er dus een met 300.000 km. Dan is reparatie al snel niet meer haalbaar, iets wat ik ook van de xm ken. De dealers gooien hun voorraad onderdelen in de vuilbak en Citroen maakt het niet meer. Bovendien maak je mij niet wijs dat die onderdelen voor de hoofdprijs weggaan. Ik heb ook wel is spul verkocht, en heb nog een voorraadje liggen. Wat blijft liggen heb ik mooi op reserve voor mezelf, wat verkocht wordt is een ander blij mee… IK heb altijd bij de prijzen aangehouden dat iedereen happy moet zijn en met een goed gevoel weg moet gaan…
Het is gewoon ongelooflijk handig om al die spullen zo op de plank te hebben!!
Xsara Coupe
ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor.
Elke auto is te redden dus wat jij zegt slaat overigens helemaal nergens op.
Eigenlijk bedoelde ik ‘t helemaal niet zo lullig als ‘t er ston, was ook eigenlijk niet eens als aanval op jou bedoeld.
Niet iedere auto is te redden, maar het omslagpunt van wel/niet redden ligt bij een 16v wat anders dan bij een 16 TGI ofzo. Een 16v met een krom chassis, extreem veel roest ofzo zal niet meer te redden zijn, terwijl een 16 TGI al niet meer te redden is als de tank leeg is