2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTI 16V MK2 (WIT) met pijn in het hart verkocht
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 december 2007 11:06 PM
  [ # 16 ]
citroenbxcx schreef:

...want die auto met 3 ton op de teller krijg je nooit normaal verkocht Smile

Ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen, mits de delen die vervangen moeten worden vervangen zijn. Het is natuurlijk niet zomaar een auto’tje wat je even koopt om de tijd door te komen, er zullen voornamelijk liefhebbers voor komen en die weten wel wat er vervangen moet zijn om met meer dan 3 ton nog een betrouwbare auto te hebben.

Als de auto goed onderhouden was zou het voor mij in ieder geval niet zo’n probleem zijn dat er 3 ton op de teller staat.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 27 december 2007 11:15 PM
  [ # 17 ]

En ik vind het dus echt zonde om zo’n auto te slopen.

Zeker als ie niet is doorgerot Confused

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 december 2007 11:20 PM
  [ # 18 ]

Vind ik dus ook, het lijkt me wel erg grappig om een 16v te hebben met het uiterlijk van een 14e. Dus helmaal niets erin of erop, zelfs nog de originele zitzakken met gescheurde bekleding. Alleen wel het subframe, motor, remmen, bollen, en de stalen velgen van een 16v. Dan heb je pas lol bij het stoplicht! Het liefst nog in verschoten rood, bij mij in de straat staat de perfecte 14e voor dit doel.

Dat lijkt me een leuk lot voor de witte 16v als ‘ie dan toch uit elkaar moet.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 december 2007 11:27 PM
  [ # 19 ]

Ja okee, maar ik denk dat zelfs moderne sjonnies in Golfjes GTi wel snappen dat een robuust uitziende en bespoilerde BX16v nog best wel eens een harde kluif kan worden. Van een verschoten kale 14e -waarschijnlijk snappen ze de betekenis van het getal 14 wel- zullen ze dat allerminst verwachten.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 27 december 2007 11:29 PM
  [ # 20 ]

Had net mijn bijdrage waar je nu op reageert weggehaald. Sorry.

Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 december 2007 11:32 PM
  [ # 21 ]
knäckor schreef:

Ja okee, maar ik denk dat zelfs moderne sjonnies in Golfjes GTi wel snappen dat een robuust uitziende en bespoilerde BX16v nog best wel eens een harde kluif kan worden. Van een verschoten kale 14e -waarschijnlijk snappen ze de betekenis van het getal 14 wel- zullen ze dat allerminst verwachten.

Zo bijzonder snel vind ik een 16v MK2 niet als ik naar de cijfers kijk…
9.6 sec is niets vergelijken met de 7.9 sec van de MK1

Ik denk dat je een 16v’s van de meeste merken dus niet bijhoud met een MK2, de MK1 is wel weer 1 van de snellere denk ik Wink

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 27 december 2007 11:57 PM
  [ # 22 ]

Leuke 16v!

niet slopen zeg ik maar! Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 december 2007 12:36 AM
  [ # 23 ]

grijze bx zuinig op zijn en de witte omdopen tot weilandcrosser Twisted Evil
en heb je voor grijze wat nodig trek je het eraf Wink

of witte als traphok ofzo Razz

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 28 december 2007 12:43 AM
  [ # 24 ]

Ik vind dat je niet elke bx moet bewaren ook al kan je die opknappen of wat dan ook, de onderdelen groeien echt niet aan bomen. Dus dan koop je een donor en die sloop je zodat je weer wat achter de hand hebt zodra je iets hebt met die auto.

Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.

De meningen zijn verdeeld maar je moet niet gaan huilen als iemand een bx sloopt, dan had je hem zelf maar moeten kopen!

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 28 december 2007 01:01 AM
  [ # 25 ]

Ja, oke, als je af en toe eens een Deauville’tje of een Cannes’tje uit elkaar trekt is niks mis mee. Of af en toe een serie 1 omdat ie gewoon is weggerot.

Maar deze 16V waar (betrekkelijk) weinig mee mis is, vind ik dus een beetje zonde.  Het is (zo als ik op afstand kan beoordelen)  een kwestie van die kop fiksen, wat natuurlijk een fikse investering is, en wat regulier onderhoud.

Ik zou daar een 16V niet voor slopen   Wink

Maar inderdaad:  als IK wil dat ie gesloopt wordt, dan had IK hem moeten kopen.

Maar ja; ruimtegebrek, tijdgebrek en natuurlijk een beetje geldgebrek Twisted Evil

Profiel  

DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 28 december 2007 01:30 AM
  [ # 26 ]

Mooie bak man!
Oplappen en rijden maar! Cool

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 28 december 2007 01:48 AM
  [ # 27 ]

Je zal maar een ongeluk hebben met je 16v en een bumper nodig hebben oid, geloof mij dat jij dan doodgelukkig bent dat er nog mensen zijn die die auto’s uit elkaar trekken en die onderdelen bewaren zodat jij je bx weer orgineel kan maken.

... maar er is wel een groot verschil tussen slopen omdat de auto niet meer te redden is en slopen omdat je zo nodig een onderdelenhandeltje wil beginnen…

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 28 december 2007 09:35 AM
  [ # 28 ]
Harm schreef:

... maar er is wel een groot verschil tussen slopen omdat de auto niet meer te redden is en slopen omdat je zo nodig een onderdelenhandeltje wil beginnen…

ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor.  Rolling Eyes

Elke auto is te redden dus wat jij zegt slaat overigens helemaal nergens op.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 december 2007 11:35 AM
  [ # 29 ]
Jdt schreef:
Harm schreef:

ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor.  Rolling Eyes

Ik kan het hier helemaal met JDT eens zijn…
Er moeten gewoon af en toe auto’s gesloopt worden om de hobby leuk te houden. Uiteraard zijn dit de slechtste auto’s van hun soort. Bij de 16v is dat er dus een met 300.000 km. Dan is reparatie al snel niet meer haalbaar, iets wat ik ook van de xm ken. De dealers gooien hun voorraad onderdelen in de vuilbak en Citroen maakt het niet meer. Bovendien maak je mij niet wijs dat die onderdelen voor de hoofdprijs weggaan. Ik heb ook wel is spul verkocht, en heb nog een voorraadje liggen. Wat blijft liggen heb ik mooi op reserve voor mezelf, wat verkocht wordt is een ander blij mee… IK heb altijd bij de prijzen aangehouden dat iedereen happy moet zijn en met een goed gevoel weg moet gaan…
Het is gewoon ongelooflijk handig om al die spullen zo op de plank te hebben!!

Xsara Coupe

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 28 december 2007 04:33 PM
  [ # 30 ]

ik kan niet leven van dat ene onderdeeltje dat ik verkoop per maand, lol alleen maar omdat ik ze aanbied hoef je me niet met alle handelaren over 1 kam te scheren hoor. 

Eigenlijk bedoelde ik ‘t helemaal niet zo lullig als ‘t er ston, was ook eigenlijk niet eens als aanval op jou bedoeld.

Niet iedere auto is te redden, maar het omslagpunt van wel/niet redden ligt bij een 16v wat anders dan bij een 16 TGI ofzo. Een 16v met een krom chassis, extreem veel roest ofzo zal niet meer te redden zijn, terwijl een 16 TGI al niet meer te redden is als de tank leeg is Wink

Profiel  

2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook