Mijn Xm Break 2.1 TD van 98 heeft sinds een week af en toe de volgende verschijnselen:
- tijdens het rijden begint hij plots wat in te houden en versnelt dan weer zelf een beetje. Dit gaat een tijdje door (klein minuutje of zo) waarna het motormanagementlampje aanspringt en hij in een soort noodloop komt (max ca. 2000 toeren / 95 km/u). Als je dan een tijdje doorrijdt op noodloop en vervolgens de de motor afzet en weer start is het lampje uit en rijdt hij weer prima.
Soms komt het verschijnsel tijdens dezelfde rit nog eens terug, soms ook niet. Mijn record ligt nu op 4 keer tijdens één rit (wel van 150 km).
Iemand enig idee?
| GSA ‘82 - overleden
| Visa 11 RE ‘84 - total loss
| Xantia Break 1.8 ‘96 - verkocht
| XM 2.1 TD12 ‘95 - verkocht
| XM Break 2.1 TD12 ‘98 - verkocht
| Xsara Break 1.9D ‘98 - verkocht
| CX Limousine ‘87 - motor overleden / wacht op donor
| Citroen Berlingo 1.9D ‘97 - rijdt nog!
Klinkt alsof ie lucht aanzuigt.
Loop eens de aanvoerslangen naar het filterhuis na, en de afdichting van het filterhuis zelf..
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn 1.9d na een filterwisseling, toen bleek het rubber ringetje van het filter verkeerd te zitten.
succes, piet.
Klinkt idd als een luchtlekkage in het brandstofcircuit. Check naast het filterhuis ook ff het voorverwarmelement.
Animal triste post coitum
Piet Visser schreef:Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn 1.9d na een filterwisseling, toen bleek het rubber ringetje van het filter verkeerd te zitten.
Heeft ook te maken met het nieuwe type filter, ik kreeg dezelfde problemen, zie Topic
Je ben niet de eerste die dit probleem meld, heb het zelf ook al aan Citroen gemeld, zal wel effe duren voor ze er wat aan gaan doen
De Bosch dieselservice punten verkopen wel het juiste type filter.
Of bij de automaterialenzaak expliciet om een Bosch of Delphi filter vragen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4069.jpg)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
Zelfde probleem gehad. Voorverwarmingselement was er al tussen uit gehaald. De dealer, van Empel in Berlicum heeft het gevonden, Zeer aan te bevelen. Onder de achterbank zit een rubber dop. Daaronder zit het opname element met tankvlotter etc. De metalen opneembuis is met behoorlijke druk in het plastic gestoken. Na verloop van tijd als het plastic erg hard is geowrden komen er in het plastic, in de haakse bocht boven de buis kleine scheuren. Je moet heel goed kijken want bijn niet te zien.
Eenmaal vervangen geen problemen meer.
Probleem manifesteerde zich met name in bochten naar links op een hellend vlak.
Succes. Winus
D break ‘92 540K Km.
mia macchina è presto per rubare