Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Harm schreef:...
Een 16v met een krom chassis, extreem veel roest ofzo zal niet meer te redden zijn, terwijl een 16 TGI al niet meer te redden is als de tank leeg is
Zeg zeg
Niet zeuren, jij hebt een extreem zeldzame progress
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Harm schreef:Niet zeuren, jij hebt een extreem zeldzame progress
Dat is waar ook. Zou ook wel vervelend zijn, anders had ik gisteren weer een verkeerde investering in m’n auto gedaan
het is maar net wat iemand wil ik ken mensen die een auto gerestaureerd hebben die 450.000km had gelopen je kan er maar gek van zijn en deze niet weg willen doen of geen goede kunnen vinden.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
stan schreef:het is maar net wat iemand wil ik ken mensen die een auto gerestaureerd hebben die 450.000km had gelopen je kan er maar gek van zijn en deze niet weg willen doen of geen goede kunnen vinden.
of dat het je eerste auto is bijvoorbeeld waar je aangehecht bent
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De keuze is afhankelijk van het budget en het prijskaartje dat er aan hangt. De eerste maand kan ik waarschijnlijk niks doen aan dit hok, want ik heb een zeer schokkende rekening binnen gekregen van de bx automaat.
Maandag ga ik in discussie en het kan zijn dat ik de automaat dan niet meer heb. Zou erg jammer zijn, want het is een fantastisch hok. Maar voor die goudprijzen die ze hanteren hoeft het voor mij niet meer.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, het zou natuurlijk zonde zijn om maar “slechts” 2 16V’s te hebben
Maar een 16V met 3,5 ton op het klokkie is nog goed bij te houden qua onderhoud hoor
nou is die van mij ook op mijn 10e verjaardag uit de fabriek komen rollen dus die moest ik maar houden denk ik dan
Hoe dan ook gefeliciteerd met de nieuwe! hij is je gegund, en mocht het binnen de mogelijkheden passen dan hang er een nieuwe pakking in en geniet van het beestje
rijdend en met APK brengt ie ook nog genoeg op natuurlijk!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nou er zijn dus nog steds 2 opties.
Optie 1: einde maken aan de illusie en dit hok gewoon compleet uit elkaar trekken.
Optie 2: auto nieuwe pakking geven en daar de apk slepen.
Optie 1 is helaas het meest waarschijnlijk. Koppakking kan ik niet zelf vervangen en als ik dat weer uit besteed kost me dat klauwen met geld. Dan zal er zoals gebruikelijk bij een Bx weer flink wat tegen zitten bij de APK.
Magoed over een paar dagen ga ik de auto ophalen (misschien wordt weekje uitgesteld) dan wordt de beslssing nog niet gemaakt.
Als nou iemand mij kon helpen met het vervangen van de koppakking dan zou ik er wel voor gaan om het hok daar de apk te slepen.
Eerst ga ik het ding halen en een flinke wasbeurt geven. Daar wordt ik sowieso al vrolijker van.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Als echt niemand je kan helpen met een nieuwe pakking, zit er niks anders op dan het hok uit elkaar te trekken.
Ik weet dat het veel geld kost.
Je kan natuurlijk ook eerst kijken wat er voor APK moet gebeuren voordat je met de rest verder gaat. Is ie voor APK verder goed is het een kwestie van koppakking vervangen, afmelden en klaar
Mankeerd er voor APK wel een berg aan kan je hem altijd nog strippen. Kijk daar dus eerst naar !!!!
Ennuh, ik wil eventueel wel helpen met de koppakking. Collega van mij heb een garage bij huis, kan altijd hem charteren natuurlijk om effe bij hem te sleutelen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed: Ik heb de laatste 2 pagina’s eens doorgelezen, en dit is wat ik te zeggen heb:
Het MOET nu afgelopen zijn met het openlijk afzeiken van elkaar. Jullie vechten deze vetes nu dus uit per PB, en als ik merk dat dit topic weer uit de hand gaat lopen ga ik de boel op slot zetten.
Ik zal voor nu de opmerkingen die in mijn ogen off-topic en beledigend zijn wissen. Hierna gaan we dus weer ontopic verder.
O ja: niet mee eens? Ga dan NIET bijdehand lopen doen in het topic maar stuur een pb. Anders gaat ie alsnog op slot.
Is dit duidelijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
On topic dan maar!
Ik ben vanavond bij de 16v geweest. En toen ik hem mocht starten werd ik al weer helemaal blij. Wat een genot dat geluid. Natuurlijk waren er veel pluspunten en ook wat minpunten.
Pluspunten
- Van binnen prachtig en in zeer goede staat verkerende interieur.
- Bumpers goed (strak)
- skirt zagen er goed uit.
- nog goed in de lak
- kilometerstand stand viel mee. Ik de advertentie stond 350.000. Dat was maar 280.000. Psychisch scheelt dat het meest. Want maakt voor zo’n blokkie weinig uit.
- mooi wit
- banden goed
- vering goed
- adals goed
- complete onderhoudshistorie
Minpunten
- Roest rond de a-stijlen.
- koppakking is ERG lek
- ik zal ongetwijfeld nog wat minpunten vergeten zijn maar het is een zeer strakke bx.
Volgende week haal ik hem op.
Ik had er trouwens wel 50 meter mee gereden en toen rook ik hem al…..
Dus kop moet ff flink onder handen worden genomen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik heb erover nagedacht om dit hok te gaan slepen. Maar ze moet dan in versnelling staan anders heb ik geen remdruk en dergelijke.
Maar als de auto een lekke kop heeft. Is dat dan slecht voor het blok om te slepen. Hij maakt daardoor wel compressie lijkt me. Het zal dan dus ook olie lekken op het spruitstuk? Maar als de moter niet loopt zal die toch niet warm worden? Of raden jullie mij slepen af?
Hoe dan ook een ophaal poging zal eind deze week plaatsvinden.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Hoe ver moet je dan slepen? Bedenk je wel dat de zuigers op en neer gaan terwijl de olie koud is. Niet echt bevorderlijk voor je motor! Klein stukje moet kunnen, maar een eind zou ik het zeker niet doen… Ambulance huur is meestal 50 euro, en dat zou het mij iig wel waard zijn…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BX19TZI schreef:Nou er zijn dus nog steds 2 opties.
Optie 1: einde maken aan de illusie en dit hok gewoon compleet uit elkaar trekken.
Optie 2: auto nieuwe pakking geven en daar de apk slepen.Optie 1 is helaas het meest waarschijnlijk. Koppakking kan ik niet zelf vervangen en als ik dat weer uit besteed kost me dat klauwen met geld. Dan zal er zoals gebruikelijk bij een Bx weer flink wat tegen zitten bij de APK.
Magoed over een paar dagen ga ik de auto ophalen (misschien wordt weekje uitgesteld) dan wordt de beslssing nog niet gemaakt.
Als nou iemand mij kon helpen met het vervangen van de koppakking dan zou ik er wel voor gaan om het hok daar de apk te slepen.Eerst ga ik het ding halen en een flinke wasbeurt geven. Daar wordt ik sowieso al vrolijker van.
Ehh zeg Fidel (zoe heet je niet maar wel jouw avatar ! ) ga je nou eigenlijk voor optie 2. Opknappen.
Als ik deze topic lees, zit er voor deze bx 16v nog een toekomst in het vooruitzicht?
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?