XBXG schreef:Hoi Sam,
Mooie velgen! En vergeet je niet 16 wielbouten voor die velgen aan te schaffen? Of heb je die met de velgen gekocht?
Succes met de restauratie, en wellicht zien ze er dan binnenkort uit als mijn LM’tjes:
Hoi Wout,
wist al dat de bouten anders waren, maar die zaten er niet meer bij. Ik koop er wel andere, ben ik meteen van de originele bouten vanaf (die had de vorige eigenaar rood geschildert )
Hoi allen,
vandaag m’n setje lichtmetaal opgehaald, ze zien er niet zo best uit, maar daar komt nog verandering in Heb ze meteen ook even op een potje plamuur tegen m’n originele wiel gezet, kon ik even zien of ze mooi zouden passen bij de kleur van m’n 16RS.
Jij bent nog druk zo te zien!!!
Ik vind dit een prachtige ZX
Zouden deze velgen ook mooi staan op mijn bxje?
Vind ze onwijs mooi!
Jij hebt op Google bij Afbeeldingen op zx 16v gezocht, dan komt deze naar voren nl. ik denk nie dat het mooi zal staan
gti_styling84 schreef:Jij hebt op Google bij Afbeeldingen op zx 16v gezocht, dan komt deze naar voren nl.
Jah dat heb ik gedaan! En ik weet dat dit dan te voorschijn komt.
Mvg Joost
Geinig heb toevallig net zitten kloten op google hoor… maarja.. die velgen ik weet nie of het gaat passen onder je BX denk dat je wielkasten het achter moeilijk zullen krijgen
Persoonlijk vind ik het “sjonniegehalte” van die velgen wel héél erg hoog….
Oftewel; ik vind het helemaal niks… Maarja, zie maar wat je doet. Ik kan me herinneren dat je net LM’s hebt gemonteerd!? Doe je die dan weer weg? (niet dat ik daar interesse in heb maar vraag me dat dan weer af).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Jah, ik heb lichtmetaaltjes gemonteerd op de bx.
Maar ik vind die velgen die op die ZX zitten ernstig mooi!
Mvg Joost
NoisemakeR schreef:Jah, ik heb lichtmetaaltjes gemonteerd op de bx.
Maar ik vind die velgen die op die ZX zitten ernstig mooi!
Mvg Joost
Jup…. German Style he kan je zo kopen kosten 175 euro per stuk: http://www.carspecials.nl/velgbsamaster.htm
Weet iemand misschien wat de diameter en breedte is van een doodgewoon BX-wiel ? Dus velg + band ?
Schijt aan originaliteit.
14 inch 5,5J BX 16V 14 inch 6J
Is die 16 inch de buitendiameter van het complete wiel ? En die 5,5 J, wat betekent dat ? Ik heb namelijk ooit gesnapt wat al die bandenmaten inhouden. Met nadruk op ooit
Aha, das duidelijk.
Maar hoe kom ik achter de diameter van het complete wiel, inclusief band ?
Opmeten!
Maar je kunt er ook 2maal de dikte van de band optellen
Dan hangt het dus van de type af.
De diktemaat is volgens mij in mm, dus die moet je om gaan rekenen naar inches.
16V: 195/60/14
8V/sport: 185/60/14
19: 175/65/14
16/14: 165/70/14
Vetgedrukte is de dikte maat
(daarvoor breedtemaat, daarachter diameter velg (inches))