Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
M'thijs schreef:Kan het zijn dat de thermostaat soms ‘blijft hangen’? Ik had namelijk vorige week dat ineens de rode lamp ging brangen i.c.m. het lampje van de temperatuur. was na een minuut of 5 rijden. Ik stoppen, alles gechecked, een mep tegen de slang met daarin de thermostaat gegeven en toen weer verder gereden, alles in orde en geen waarschuwingslamp. Nu ik dit topic doorlas dacht ik dat misschein mijn thermostaat bleef hangen. Ik heb er echter vorig jaar een nieuwe ingezet en nooit problemen mee gehad.
Zag je dat niet aankomen op je temperatuurmeter (daarover gaat het in dit topic….)?
Citroen!
nope, ik heb geen temperatuurmeter erin zitten. Misschien maar eens een losse monteren via die leverancier op marktplaats…
De analoge temp. meter met voeler die geplaatst wordt in je waterpomphuis is een onmisbaar instrument voor je ds, je hebt altijd zicht op het temperatuurverloop van je motor. Deze ronde meter kun je bijvoorbeeld plaatsen in je radiobakje (laatste dashboard). Ze worden compleet geleverd, met voeler en bedrading, door Arno van Dokkum, Hengelo (Ov) (06-18288550), en zijn alleszins redelijk geprijsd, ik dacht plusminus 50 euro.
Sinterklaas?
Vorig weekend in het vriesweer gereden en mijn standaard origineel temp meter stond op ongeveer 1/4 van middelste blok naar onder.
Andere ervaringen ? Hoe staat je temp meter in zulke weer ?Ik rijd met een 79°C thermostaat ( DX2 motor )
Heeft het zin dat ik in de winter een 83°C thermostaat gebruikt ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:Vorig weekend in het vriesweer gereden en mijn standaard origineel temp meter stond op ongeveer 1/4 van middelste blok naar onder.
Andere ervaringen ? Hoe staat je temp meter in zulke weer ?Ik rijd met een 79°C thermostaat ( DX2 motor )
Heeft het zin dat ik in de winter een 83°C thermostaat gebruikt ?
Thanks
Dit is volgens mijn moeilijk te bepalen aangezien naar mijn weten niet iedere voeler hetzelfde is (andere weestand).
Ik heb een nieuwe voeler van Chaparse erin zitten en komt tijdens dit niet hoger dan tussen de streepjes en de brede streep in het midden, eigenlijk net onder de bredestreep blijft hij hangen.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies. Mijn DS20 komt tot de onderrand van het middenblok. De DS23komt tot het midden…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
temp
ik heb me bij Arno van Dokkum ook zo’n metertje besteld, mooi keurig thuis geleverd, goede service !kost zo’n 30 euro zonder verzendkosten en je kan nog kiezen welke kleur je wil ! nu enkel nog monteren ...
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is betaalbaar zeg! Daar moet ik mijn Fiat 133 rijdende kameraad op wijzen - dat hutje is zó gevoelig voor overkoken en daar kan-ie zó niet tegen…. Maar dat terzijde. Telnr. van Van Dokkum is genoteerd…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ga vandaag zo’n 200km’s rijden, dan is de wagen op bedrijfstemp en kan ik een plaatje trekken van mijn temp.
Hoe kan ik dat hier strx posten ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Zo zag er mijn temp metertje eruit na +/- 25km’s
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Mijn DS23 is al na een paar km op bedrijfstemperatuur. In de winter komt de wijzer van de tempmeter precies in midden van het witte blok, niet hoger. In de zomer wil hij (bij > 130 km/h of in file) wel eens het onderste van de rode balk raken. Hoger komt hij echter nooit.
ted.kampen schreef:Mijn DS23 is al na een paar km op bedrijfstemperatuur. In de winter komt de wijzer van de tempmeter precies in midden van het witte blok, niet hoger. In de zomer wil hij (bij > 130 km/h of in file) wel eens het onderste van de rode balk raken. Hoger komt hij echter nooit.
Dat is netjes denk ik. Wat voor een radiator heb je ? 3 of 4 rijen ?
Ik denk dat ik ga voor een 3 rijen en thermostaat van 83°C.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Of een vijf rijen?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik begrijp dat jullie nogal eens hogere temperaturen noteren?
Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel rijen mijn radiateur heeft. ops:
Het is wel een dikke radiateur en in mijn koelsysteem gaat ong. 14 ltr.
Volgens mij moeilijk te zien hoeveel rijen erin zitten, temeer daar ik een expansievat heb. Ik heb ook een thermostatisch geregelde tweede ventilator die vlgs mij bij bij 82 gr inschakelt.
Wat vlgs mij alles scheelt is dat mijn koelsysteem schoon is.
ted.kampen schreef:Ik begrijp dat jullie nogal eens hogere temperaturen noteren?
Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel rijen mijn radiateur heeft. ops:
Het is wel een dikke radiateur en in mijn koelsysteem gaat ong. 14 ltr.
Volgens mij moeilijk te zien hoeveel rijen erin zitten, temeer daar ik een expansievat heb. Ik heb ook een thermostatisch geregelde tweede ventilator die vlgs mij bij bij 82 gr inschakelt.
Wat vlgs mij alles scheelt is dat mijn koelsysteem schoon is.
Op 82°C inschakelen lijkt me nogal laag ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige