Owke,
Vandaag even dashboard losgehad en wat bleek. Er zat niet eens een lampje achter in het dashboard waar het ABS controlelampje zit. Even een nieuw lampje erin gedraait wat werkt maar wanneer ik de auto op contact zet gaat er niks branden. Zekering is goed maar waar zou ik moeten beginnen met kijken?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik denk de draden van de sensors op je wielen ofzo.
Zitten de sensors er nog wel op?
Zover heb ik nog niet gekeken omdat ik er even vanuit was gegaan dat bij stukke sensoren het lampje wel zou gaan branden. Maar het initiele branden bij het op contact zetten van de auto en weer uitgaan bij een functioneel ABS systeem vind niet eens plaats. Ik krijg zwaar het vermoeden dat dit is gedaan om de auto door de APK te krijgen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ik krijg zwaar het vermoeden dat dit is gedaan om de auto door de APK te krijgen.
Ik heb even contact opgenomen met de vorige eigenaar en daaruit blijkt dat het ABS gedeelte gekortwiekt is. Een stekker van de kabelboom naar de klokken is ook weg en dit is zeer waarschijnlijk gedaan omdat er storingen waren in het systeem. ABS is inderdaad niet noodzakelijk voor de APK maar ik wil dit eigenlijk wel weer aan de gang proberen te krijgen om zo toch nog een stukje valse veiligheid te creeren
Ik denk dat ik op BXNL eens ga vragen naar ABS experts…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Misschien dat Eric Vertogen hier meer van weet. Die is volgens mij al vaker met ABS op z’n 16V bezig geweest.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Is het niet zo voor de APK als het er op zit moet dan moet het het doen.
BV een auto uit 67 hoeven geen gordels in te zitten. Zitten ze erin moeten ze wel goed zijn. Weet niet in hoeverre een incompleet ABS word geteld.
jeroentje schreef:Is het niet zo voor de APK als het er op zit moet dan moet het het doen.
BV een auto uit 67 hoeven geen gordels in te zitten. Zitten ze erin moeten ze wel goed zijn. Weet niet in hoeverre een incompleet ABS word geteld.
Dat wilde ik ook al zeggen, ja.
Schijnbaar hoeven alleen de remmen te werken en in orde te zijn. Is dat niet het geval dan heb ik nog een jaar om te sparen Maar het is natuurlijk zonde als de ABS remmerij er op zit maar niet werkt. Morgen eerst verdelerkap en rotor wisselen en dan komt het ABS verhaal wel.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
WYD schreef:Misschien dat Eric Vertogen hier meer van weet. Die is volgens mij al vaker met ABS op z’n 16V bezig geweest.
Ik heb al heel wat problemen met BXen opgelost, maar gelukkig heb ik nog geen problemen gehad met het ABS… maar op BXNL kunnen ze je vast wel meer vertellen over het ABS-systeem.
jeroentje schreef:Is het niet zo voor de APK als het er op zit moet dan moet het het doen.
BV een auto uit 67 hoeven geen gordels in te zitten. Zitten ze erin moeten ze wel goed zijn. Weet niet in hoeverre een incompleet ABS word geteld.
Welke keurmeester weet dat op een BX16V ABS standaard aanwezig is?
De vlieger “als het er op zit, moet het werken” gaat niet helemaal op.
Zo mag een achterruitenwisser bijvoorbeeld best gerafeld/gescheurd/kapot zijn. Een auto met een defecte cruise control zal waarschijnlijk ook niet afgekeurd worden.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
OA door de aandrijassen die vertand zijn. De sensors die er extra aanhangen enzo.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Robin schreef:De vlieger “als het er op zit, moet het werken” gaat niet helemaal op.
Zo mag een achterruitenwisser bijvoorbeeld best gerafeld/gescheurd/kapot zijn. Een auto met een defecte cruise control zal waarschijnlijk ook niet afgekeurd worden.
cruise control of een rafelige achterruit wisser is iets ander dan dan bv het abs of gordels. Op de ami die ik ooit bezat was achteraf een ruitewisserpisser gebouwd. Deze moest het wel degelijk doen bij de apk, ook al zat het er org niet op.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja, extreem lullig maar als er ABS op zit moet deze echt werken. Overigens is het zelfs met ABS mogelijk om wielen te blokkeren.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
weet ook zeker, als je ABS hebt, moet ie het doen. Alleen ze hebben het niet altijd in de gaten. Een goeie truck is je olie lampje er een te koppelen, die gaat ook uit als je m start.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ze controleren enkel of het lampje aangaat en weer uitgaat. Meer niet. En als het lampje niet eens aangaat dan zien ze het vaak ook niet eens. Maar ik ga er binnenkort wel een keertje achteraan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!