Een maand of 2 geleden heb ik een gloednieuwe tomtom one xl gekocht.
Dat ding is toen aan het internet gehangen om ff te kijken of de laatste kaart erop stond. Dat was allemaal in orde.
Nu wild eik gisteravond eens kijken of de kaart updates nodig had, dus de boel aangesloten. Geen kaart updates maar volgens tomtom wel software update nodig.
prima, gedaan, na update netjes via de software de boel losgekoppeld en tommie opnieuw opgestart.
TOen was ik dus helemaal niet meer blij. Ik krijg nu direct de melding dat er geen kaart aanwezig is.
Koppel ik de boel weer aan dan zegt het systeem dat ik idd de westeuropese kaart heb en alles up tot date is.
Iemand hier ervarig mee en een idee hoe ik dit oplos ? Melding bij tomtom heb ik al gedaan maar voordat daar hulp vandaan gaat komen…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er zit ook een reset knopje onderop (naast het SD-slot), zonder er ervaring mee te hebben, denk ik dat daar wel eens een oplossing achter te vinden kan zijn.
Succes!
reset is al geprobeerd, maar heeft geen effect.
Wat me opvalt is dat als je nromaal de boel uitzette, je een geel scherm kreeg met een tasje en dan was de stroom eraf. Dat gebeurt nu dus ook niet meer….
bij opstarten krijg ik nu een juridische opmerking en dan de melding dat er geen kaart is….
100% zeker dat er geen illegale zooi op staat. Dat ding is uit een gesealde doos gekomen die gewoon nieuw gekocht is…
via google ben ik op de site van kieskeurig terrecht gekomen. Het blijkt dat deze melding momenteel behoorlijk veel voorkomt na updaten….
Ik ga me maar es voorbereiden op een heerlijk gesprek met de helpdesk