1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
BX 1.4 van bx-cannes APK !
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 januari 2006 06:18 PM

Vorige week heb ik voor een appel en een ei weer een andere bx gekocht. Een 1.4 uit 1989. Hij is echt te lelijk voor woorden door allerlei parkeerschades. Rechtsachter een lelijke schraper langs een muur, linksachter een buts, scheve bumpers met barsten en het knipperlicht was ook gebroken.

Starten vind ie nog niet echt leuk, maar daarna loopt ie wel aardig, al is stationair nog wat onregelmatig. Hydroliek lekt wat bij de retourbundel, maar de pomp is nog we ok. Verder is het interieur goed uitgeleefd, wat wel te zien is aan de besturdersstoel. Hij heeft 200.000 gelopen, maar ik heb nog niet de indruk dat ie er snel mee ophoudt. APK tot de zomer, dus voorlopig heb ik er nog wel even veel rijplezier van. Oja, en dat alles voor slechts 78,50, inclusief radio/cd speler en een halve tank benzine Very Happy

Hieronder wat foto’s van de bx.





Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 januari 2006 06:27 PM
  [ # 1 ]

Kijk, das nog eens een voordelige aanschaf. Trek je de benzine en de radio eraf dan blijft er denk ik niet veel over. Veel succes met de auto.

Profiel  
 
kstrik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 17 januari 2006 06:51 PM
  [ # 2 ]

Verder is het interieur goed uitgeleefd, wat wel te zien is aan de besturdersstoel.

evt tipje, de zittingen van linker en rechter stoel zijn uitwisselbaar he! zit misschien fijner… (borgclipjes onder stoel vooraan loswippen en elastieken los; klaar)
verder grappige auto hoor, zeker voor dat geld!
veel plezier ermee.

koen

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  
 
kstrik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 17 januari 2006 06:54 PM
  [ # 3 ]

wat is dat ding met die metalen stangen bovenop je blok voor een ding?
heb ik bij mijn cannes nooit gezien…

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 17 januari 2006 07:07 PM
  [ # 4 ]

Zelfde bouwjaar, zelfde motor, zelfde intrieur en zelfde uitvoering kwa opties zo te zien. Weet je zeker dat het een cannes is en niet een gewone “bx”  zoals ik reeds heb aangeschaft Razz Wink

Verder geen is het geen geld voor een bx!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 07:25 PM
  [ # 5 ]
Jdt schreef:

Zelfde bouwjaar, zelfde motor, zelfde intrieur en zelfde uitvoering kwa opties zo te zien. Weet je zeker dat het een cannes is en niet een gewone “bx”  zoals ik reeds heb aangeschaft Razz Wink

Verder geen is het geen geld voor een bx!

Wat hierbovenn op de foto staat, ziet er uit als een gewone BX

- geen Cannes interieur
- geen Cannes striping
- geen injectie, maar carburateur.

die metalen buizen op de motor zijn van het pulsair systeem. Voegt zuurstof toe aan de uitlaatgassen zodat de laatste onverbrande benzineresten beter naverbranden. De laatste stuiptrekkingen van PSA om onder lambda regegelde injectie uit te komen.

Sja, als je er nog ff mee kan karren is het altijd leuk natuurlijk. Het lijkt me idd geen blijvertje Wink

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 17 januari 2006 09:23 PM
  [ # 6 ]
mpostma schreef:
Jdt schreef:

Zelfde bouwjaar, zelfde motor, zelfde intrieur en zelfde uitvoering kwa opties zo te zien. Weet je zeker dat het een cannes is en niet een gewone “bx”  zoals ik reeds heb aangeschaft Razz Wink

Verder geen is het geen geld voor een bx!

Wat hierbovenn op de foto staat, ziet er uit als een gewone BX

- geen Cannes interieur
- geen Cannes striping
- geen injectie, maar carburateur.

 

BX-Cannes beweerde toch ook niet dat hij een BX Cannes had gekocht? Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 17 januari 2006 09:37 PM
  [ # 7 ]
Bassman schreef:
mpostma schreef:
Jdt schreef:

Zelfde bouwjaar, zelfde motor, zelfde intrieur en zelfde uitvoering kwa opties zo te zien. Weet je zeker dat het een cannes is en niet een gewone “bx”  zoals ik reeds heb aangeschaft Razz Wink

Verder geen is het geen geld voor een bx!

Wat hierbovenn op de foto staat, ziet er uit als een gewone BX

- geen Cannes interieur
- geen Cannes striping
- geen injectie, maar carburateur.

 

BX-Cannes beweerde toch ook niet dat hij een BX Cannes had gekocht? Wink

Laughing  inderdaad, was ik nog niet wakker zeker   Surprisedops:  (de naam misleidt ook een beetje Evil or Very Mad )

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 januari 2006 09:38 PM
  [ # 8 ]

uhm nee, het is idd geen cannes, maar gewoon een basic bx. op het kenteken staat k9. heel basic, ook geen achterruitenwisser. het is inderdaad geen blijvertje waar ik veel euri’s in ga investeren. Ik gebruik hem om in de weekenden naar amsterdam op en neer te rijden. Ik zie wel hoe lang hij het volhoudt Very Happy

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 december 2007 08:33 PM
  [ # 9 ]

Zo, even een oud toppic afstoffen. Inmiddels heeft deze bx al 2 apk’s doorstaan en zijn we ongeveer 30.000 km verder. Niet slechts voor een bx van 75 euro Laughing

De laatste tijd begon ik me toch te irriteren aan het veergedrag van met name de achterkant. Ik zat continu met m’n hoofd tegen het plafond als ik niet stapvoets over drempels reed, en elke rimpel in de weg resulteerde erin dat de hele kofferbak inhoud los kwam van de bodem.

Eerst maar eens de lhm ververst want dat zat er al een tijdje in. Bx in de laagste stand, ontlast schroef open en het voorraad vat eruit gehaald. De lhm die daarin zat was dus goed ranzig geworden. Alles eruit gehaald en de tank van binnen ook schoongemaakt. Filter schoongemaakt en alles weer terug gezet. Nieuwe lhm erin, maar geen verbetering van de vering.

De adals lijken nog goed te zijn, dus dan maar de bollen vervangen. Je kon de achterkant van de auto nauwelijks indrukken, zo plat waren die bollen! Maar tjongejonge, wat een gemartel om die bollen los te krijgen zeg. Ik had gelezen dat de bx in de hoogste stand gezet moet worden, en de bollen een kwartslag losdraaien. Daarna de achterkant op bokken, laagste stand, cilinders nog een keer indrukken en dan de bol er helemaal af. Ik heb me behoorlijk in het zweet gewerkt met hamer en steenbeitel om die bollen los te krijgen. Zat geen beweging in. Na lang rossen zat er uiteindelijk schot in de zaak.

Nieuwe bollen zaten er snel weer op. Achterremmen meteen even doorgespoeld. De nippels bleven heel dankzij herhaaldelijk kruipolie aanbrengen.

Wat een verschil zeg. Dit voelt weer duidelijk beter aan. Volgende actie wordt de distributie want dat wordt nu ook wel nodig. Daar ben ik nu wat moed voor aan het verzamelen, en oude topics aan het doorspitten voor ervaringen.
Hier een plaatje van de veercilinder zonder bol.

Deze bol heeft van mij verloren, maar bood goede partij Wink

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 01 januari 2008 12:45 AM
  [ # 10 ]

Kijk dat is goedkoop rijden!
Dat een veerbol zo vast kan zitten Shocked .

Distributie is bij deze motor vrij eenvoudig.
Vervang meteen de spanrol en controleer even de waterpomp.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 januari 2008 01:21 PM
  [ # 11 ]

Achterremmen meteen even doorgespoeld. De nippels bleven heel dankzij herhaaldelijk kruipolie aanbrengen.

Ah - wat ben ik blij dat er mensen zijn die wél luisteren naar goede raad Very Happy

Mooi zo, goedkoper en comfortabeler (in combinatie) dan dit kan een mens toch niet autorijden?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 01 januari 2008 01:27 PM
  [ # 12 ]

Ik heb ook geen ervaring met het vervangen van distributie, maar mocht je een extra handje willen hebben dan moet je maar even roepen, twee weten meer dan één.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 januari 2008 01:33 PM
  [ # 13 ]

Oja, een likje kopervet in de schroefdraad v/d nippels voorkomt dat ze vast gaan zitten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 januari 2008 07:17 PM
  [ # 14 ]

Ik denk de moed verzameld te hebben en ga morgen maar eens kijken of ik wat met die distributie kan doen. Het plan is als volgt.

* Auto op bokjes voor en rechtervoorwiel eraf. Wielkap ook eruit.
* Bougies eruit om uiteindelijk de motor te kunnen draaien om te checken of ik geen kleppen raak.
* Riemen eraf van de dynamo en hdpomp
* Krukas poelie eraf dmv drie bouten te lossen
* Plastic kappen van de distributie af
* Rond draaien tot het pasgat van de nokkenas voor het gaatje zit. Boortje erdoor. Nu zit ook de krukas voor het pasgat? Ook fixeren met een boortje
* twee klodders typex op de riem en nokkenaspoelie en krukas poelie.
* Spanrol ontspannen
* riem eraf en de typex tekens overnemen op de nieuwe riem.
* Riem positioneren adv de merktekens
* nieuwe spanrol erop
* Nieuwe spanrol mbv een deurkruk en 1,5 kg op 8cm van het draaipunt op spanning zetten.
* twee keer rond tornen om te checken of ik geen kleppen raak

dan alles weer opbouwen.

Iets vergeten? Best spannend ben benieuwd of het lukt. Zal wat foto’s plaatsen van de operatie.
*

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 januari 2008 10:57 PM
  [ # 15 ]

Zo moet het lukken! Let goed op als de riem eraf is dat er geen tandwielen verdraaien en zorg er met opleggen voor dat de kant van de riem waar de spanner niet zit strak staat tussen nokkenas en krukas. Dan de slappe kant spannen dmv de spanner. Dan kan er in principe niets misgaan.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook