Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een vraag:
Volgens de carbase en ook wat ik dacht zit er een 52 liter tank in een bx 14 deauville uit 1992.
Maar het wijzertje hangt al zo laag als er een liter of 40 uit is dat ik meer het idee krijg dat ik een 44 liter tank heb met een kapot reserve lampje.
Of is het wijzertje zo onnauwkeurig en heb ik een 52 liter tank en werkt het lampje wel.
Ik heb het nog niet gedurfd om door te rijden.
Ohja ik heb het al gezien bij de vorige topic. Maar ik tank nu altijd euro 95, is het verschil merkbaar als je er 98 ingooit? ook bij een 14i motor?
bij m’n 16v gaat het tanklampje ook vroeg branden. Bij de 1e keer dacht ik ook O jee, tank nauw al leeg ???
toen ik ging tanken bleek er nog 10 liter in te zitten
conclusie: ik denk dat de bx branstof meter je al gauw wil attenderen
dat het einde van de inhoud in zicht is…................
helaas na mijn idee iets te vroeg maar als je het eenmaal weet rijdt je een stuk relaxter .....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik bedoel ook dat ik nog nooit mijn reserve lampje heb zien branden.
Sep schreef:ik bedoel ook dat ik nog nooit mijn reserve lampje heb zien branden.
Of….dat lampje is kapot….OF, er zat nog ruim 10 liter in.
Overigens gaan ze eerst knipperen tijdens het rijden….bij het ene model gebeurd dat tijdens een scherpe rechter of linkerbocht….bij mijn ZX merkte ik het toevallig van de week tijdens het remmen.
Heeft (naar ik aanneem) te maken hoe die *flotter* in de tank gemonteerd zit.
Overigens…Citroen23….leuke avatar heb je
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
dan zal het lampje wel kapot zijn.
als ik de snelweg op ga moet ik altijd een flinke bocht nemen het wijzertje hangt dan in het rood en het lampje brandt ook niet.
Ik ben bang dat ik een kannetje benzine achterin moet zetten en gewoon moet doorrijden…
maar ik denk nog steeds dat het een 52 liter tank is en dan gaat het lampje toch een liter of 7 van tevoren branden?
Sep schreef:maar ik denk nog steeds dat het een 52 liter tank is en dan gaat het lampje toch een liter of 7 van tevoren branden?
Ik weet niet beter dan bij nog 10 liter inhoud, dat hij dan begint te branden…..natuurlijk als je normaal rijd of stilstaat.
Indien je hard gaat remmen of andere wilde bewegingen gaat maken met de auto, gaat de benzine ook heen en weer in je tank en dan denkt die flotter in je tank…Ah, ik moet gaan branden
(terwijl er dan misschien nog wel 15 liter inzit)
Maar je zou eens je dagteller op 0 kunnen zetten als je hem helemaal vol getankt hebt en dan eens kijken na pakweg een 4 a 450 km opnieuw tanken.
Dan weet je een beetje het verbruik en kun je daar voortaan na elke keer tanken rekening mee houden.
Doe ik ook al jaren met mijn diesels.
Stel je voor dat je tankmeter zelf opeens kapot gaat, dan weet je i.i.g. aan de hand van je dagteller wanneer je weer bij de pomp langs moet.
Bram schreef:Overigens…Citroen23….leuke avatar heb je
daar heb zelfs in m’n pb nog (leuke) reacties op gehad
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Lalala kapot Dash waarschijnlijk ! Jippie… is standaard bij een 1.4 helaas bij al die types is de dagteller stuk, km wijzer trilt, en de tankmeter doet het slecht….
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
dagteller is gesneuveld. ik weet dat ik ongeveer 1:14 rij met de auto. een kilometer of 550 en dan hangt het wijzertje weer laag zat.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
was dus 1 : 14 .
ja idd, lampjes werken wel maar wijzertje trilt, dagteller is poppenspul en benzine meterje lijkt wel een toerenteller af en toe
maarja dat mag de pret niet drukken hij rijdt gewoon hartstikke goed.
Grofweg.
oude 14 (t/tm type 2) had 44 liter,
Latere 14 + overig had 52 minimaal liter.
gti/16v/tzd/tzi 66 liter. Bij deze modellen ziter nog een extra tankje opgenomen in de vulslang van 14 liter.
Benzinelampjes gaan vrijwel nooit stuk omdat ze zelden branden (of het moet een LPG bak geweest zijn van iemand die voortdurend met lege tank rondreed). Zet gewoon een tankje achterin en rijd net zo lang door totdat het lampje brandt. Dan staat de wijzer ook al diep in het rode gebied.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Het gekke is dat zelfs daar nog wel verschil in lijkt te zitten. Bij mijn oude GTI heb ik proefondervindelijk (ahum… ) vast kunnen stellen dat er echt 66 liter in gaat.
Zover ben ik met de diesel nooit gegaan, dat gedoe met ontluchten en zo heb ik niet zo’n zin in. Maar ik ben wel eens zo lang wezen doorrijden dat de wijzer het rode streepje al voorbij was en dat rode al lang brandde, en toen ging er alsnog maar 55 liter in. Dus het is mij ook niet helemaal duidelijk, het lijkt net alsof een TZD turbo toch een iets kleinere tank heeft..
winnetou schreef:Het gekke is dat zelfs daar nog wel verschil in lijkt te zitten. Bij mijn oude GTI heb ik proefondervindelijk (ahum… ) vast kunnen stellen dat er echt 66 liter in gaat.
Zover ben ik met de diesel nooit gegaan, dat gedoe met ontluchten en zo heb ik niet zo’n zin in. Maar ik ben wel eens zo lang wezen doorrijden dat de wijzer het rode streepje al voorbij was en dat rode al lang brandde, en toen ging er alsnog maar 55 liter in. Dus het is mij ook niet helemaal duidelijk, het lijkt net alsof een TZD turbo toch een iets kleinere tank heeft..
Maximum wat ik heb gehaald is 62 liter. Met 56 liter gaat het lampje net knipperen in een hard genomen bocht.
Gr,
Marten
Ik heb het idee dat de brandstofmeter van halfvol naar leeg sneller daalt dan van vol naar halfvol (snappie t nog?), maar dat heeft denk ik te maken met de vorm van de brandstoftank.
Ach ja, bij mij is dat metertje ook maar een grove indicatie. Mijn progress heeft een tank van 66 liter. Als ik die vol gooi kan ik zeker zo’n 150 tot 200 kilometer rijden voordat het wijzertje uit de rechterhoek komt. Dan gaat ie vrij snel naar links. Als ie in het rood komt zit er nog 20 liter in, en tegen de tijd dat het rode lampje gaat branden nog steeds een liter of 10.
Zodra hij op een kwart staat gooi ik er gewoon weer wat bij…
BxBandit schreef:Ach ja, bij mij is dat metertje ook maar een grove indicatie. Mijn progress heeft een tank van 66 liter. Als ik die vol gooi kan ik zeker zo’n 150 tot 200 kilometer rijden voordat het wijzertje uit de rechterhoek komt. Dan gaat ie vrij snel naar links. Als ie in het rood komt zit er nog 20 liter in, en tegen de tijd dat het rode lampje gaat branden nog steeds een liter of 10.
Zodra hij op een kwart staat gooi ik er gewoon weer wat bij…
Dat komt omdat de vlotter niet in de vulpijp zit, terwijl daar toch een redelijke hoeveelheid in zit.
150-200 kilometer is een beetje overdreven. Hou het op 50-75 km