Ik heb een D super met 5 bak uit 1971.
Ik wil mijn wisselstroomdynamo en spanningsregelaar vervangen door een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar.
(is nog niet gebeurd)
Fluitje van een cent, op een ding na.
De montage instructie zegt dat:
Bij sommige modellen is het mogelijk dat het aan de accu geplaatste startrelais zijn massa krijgt via de spanningsregelaar.
Bij deze modellen(o.a. half automaten van na 9/69 en I/E modellen) moet via
de spanningsregelaar geschakelde massa-aansluiting vervangen worden door een vaste massa aansluiting. Om dit te bereiken moet in het dashbord de bruin gemerkte massadraad van het startcontact worden losgenomen en een rechtstreekse massa op het startcontact aangesloten worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Geldt dit ook voor mijn type DS. Moet ik hiervoor het dahbord slopen?
Jij hebt toch geen startrelais direct op de accu? (Dsuper5 neem ik aan?)
Dan gaat dat verhaal dus niet op.
dynamo met ingebouwde spanningsregelaar
Inderdaad
Ik heb geen startrelais aan de accu
Dus ik hoef niets verder aan te passen
Bedankt
Ik neem aan dat je de handleiding hebt?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dashboard slopen? huh? Gewoon openschroeven.
Voor de volledigheid: Er staat ook dat je de spanningsregelaar kan weghalen. Wat je bij de I.E. modellen WEL moet laten zitten is de aarde draad van de injectie die bij de sp. reg. vast zit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Volgens mij hebben we het hier over een DSuper uit ‘71 met een optionele 5-bak (eventueel later geplaatst).
Die heeft geen injectie noch een startrelais aan de accubak…
Ergo: geen problemen
‘Spirit of avant-garde’