XM en de NCAP test
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 januari 2007 07:35 PM

Kan er mij iemand een website of een test bezorgen waar instaat hoe de XM uit de NCAP test kwam?

Bedankt !

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 januari 2007 08:08 PM
  [ # 1 ]

Re: XM en de NCAP test

bxsport schreef:

Kan er mij iemand een website of een test bezorgen waar instaat hoe de XM uit de NCAP test kwam?

Bedankt !

xm is volgens mij niet getest

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 22 januari 2007 08:13 PM
  [ # 2 ]

Euo NCAP is iets van de laatste jaren,  De XM heeft deze test niet ondergaan zover ik weet de Xantia staat wel op de gewone euro NCAp site en komt er niet echt goed van af, Waarschijnlijk zal de XM vergelijkbaar zijn.

Echter tellen ze de remkracht van de auto niet mee, beter zou zijn dat ze met 10 km/h ergens op af rijden vervolgens vol in de remmen gaan en kijken wat er dan gebeurd , waarschijnlijk zal de uit komst dan geheel anders zijn in AW zie je nl wel remweg afstanden en tussen vergelijkbare auto’s kan dit wel tot 5m remweg schelen (dus als er in die 5 meter een boom staat is er wel een verschil lijkt mij zo,

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Lekkere Kwal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-2005

Gepost: 22 januari 2007 09:40 PM
  [ # 3 ]

Ze testen de ongelukken die én vaak voorkomen én gevaarlijk zijn voor de inzittenden. Vandaar dat ze niet frontaal op iets inrijden maar met slechts 40% contact in de breedte, doordat er vaak nog uitgeweken wordt vlak voor een aanrijding.

Wel zijn ze plannen aan het maken om ook consequent op andere onderdelen te gaan testen zoals kop-en-staart en/of met vrachtwagens.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 december 2007 05:49 PM
  [ # 4 ]

Ook hier staat de XM niet bij Crying or Very sad
Link

De Xantia komt er idd bekaaid vanaf.

In dit filmpje zie je bij 32 sec. en later nogmaals de Xantia crashen.
Link

Ik hoop dat de XM wat crashveiligheid betreft meer op de 2CV dan op de Xantia lijkt!  Cool

Ook interesting:
Link
Dan voel ik me toch prettiger in een grote auto!  Wink

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 29 december 2007 06:44 PM
  [ # 5 ]

Helaas zijn er bij leden van de xmclub en leden van het forum al wel wat dingen voorgevallen, en over het algemeen is het bij blikschade gebleven.

De serie 2 is echter wel beter als de serie 1 vanwege de verstevigingsbalken in de portieren en de airbags.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 30 december 2007 01:42 AM
  [ # 6 ]

Ik had ergens eens iets gelezen dat een XM in 2000 ofzo is getest en er beter uitkwam dan de (modernere) concurrentie, ondanks zijn meer dan 10 jaar oudere ontwerp.

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2007 01:25 PM
  [ # 7 ]

Een familielid van mij heeft in 1989 een echte crashtest gedaan met mijn eerste XM. Heeft hem tegen een boom gezet ( frontaal ).
Auto is desijds ( 1989) total loss verklaard , boom zat bijna in de V6 , het inzittende gedeelte was nog als nieuw.

Bij vroegere testen met een CX in Duitsland door AMS kwam deze er als beste uit veel beter dan Mercedes of SAAB door zijn diep ingezet stuur en zijn separaat onderstel en motormontage. De rubberen stootblokken aan de voorkant kompleteerden het.

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 30 december 2007 04:22 PM
  [ # 8 ]

Stond jaren geleden een artikel over in het XM-Club-blad, Citroën heeft de test zelf uitgevoerd, o.a. door de XM vanaf een kabel vanuit de hoogte naar beneden te laten donderen op de neus, kwam er wel goed vanaf trouwens.

F

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 december 2007 01:11 AM
  [ # 9 ]

Hm, beetje een zinloze test, gezien de post van Lekkere Kwal hierboven…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 31 december 2007 01:22 AM
  [ # 10 ]

Weet niet of dit officiele testgegevens zijn, maar de XM komt er niet heel beroerd van af…

 

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 december 2007 12:07 PM
  [ # 11 ]

Maar 2 (goede, dat wel) scores, in categorieen die ik niet echt kan plaatsen… Jammer dat er geen testfoto’s o.i.d. zijn, altijd aardig om te zien (of niet natuurlijk).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 31 december 2007 12:09 PM
  [ # 12 ]

Hoe zwaarder hoe veiliger kennelijk Surprised Vandaar dat de XM op “weight” als de veiligste wordt beoordeeld.
Dit staat in de uitleg:

The most significant safety determinant, worth as much as all the others put together, is Weight.  It is so important that it would overwhelm all other factors if included in the assessment, so we do not include it in our overall rating.  However we strongly recommend that you note BOTH of the last 2 rating categories Weight and Overall, when you consider the ultimate crashworthiness of a particular model.

Folksam is iets Zweeds:

Safety is very important to Swedes (the home of Saab & Volvo), and Sweden’s largest insurer, the Folksam, produces an excellent crash-test report based on real-life accidents.  Although brand-new vehicles are excluded, Folksam’s results provide a more complete picture of a vehicle’s safety level.  The FIA’s New Car Assessment Program tests provide an indication of a vehicle’s protective capacity but fail to show how well a safe car performs in the real world. 

Key To Folksam Safety Ratings
blue: 40% Safer Than The Average Car
green:  20% Safer Than The Average Car
yellow: Average Car
red: 20% Less Safe Than The Average Car
black: 40% Less Safe Than The Average Car

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 31 december 2007 01:12 PM
  [ # 13 ]

hm de AX als 2e autootje laat ik maar zitten dan…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook